Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Iskolás Aspergeres gyereket...

Iskolás Aspergeres gyereket nevelő szülők! Hogy ment az iskolakezdés? Amiben kiemelkedő a gyerek, azt támogatjátok? Hogyan?

Figyelt kérdés
Minden sulis tapasztalat érdekel!

2017. máj. 1. 21:34
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Első dolgunk volt egy őszinte beszélgetés a tanárnénivel.

A beilleszkedés nem ment könnyen, ebben kellett támogatni, hogy legyenek barátok.

Illetve a szabályok betartása gond még mindig. Este bepakolni, megcsinálni a leckét, kifaragni a ceruzákat. Nem szívesen csinálja meg, ezer módon próbálja kijátszani.

Matekból is jó, több versenyen is indult már (pl.Kenguru), de a szavalóversenyen is második lett. Segítettem verset keresni, betanulni. Szeret szerepelni

Most már hatodikos, most kezdődik a kamaszkor. Egy kicsit ebben le van maradva a többiektől, úgyhogy újra egyensúlyozunk, hogy ne közösítsék ki.

2017. máj. 2. 06:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
55%

Elsőben nem annyira a tehetséggondozáson volt a hangsúly, sokkal inkább a "túlélésen"... Mondjuk nálunk a szocializáció meg lett alapozva az oviban elég jól, így a gyerekemnek pár hét alatt lett barátja, de ez a barátság tényleg szorosnak és tartósnak bizonyult.

Elsőben sok gond volt még az önállósággal (mindennapi testnevelés - minden nap többszöri átöltözés), illetve a finommotorikai fejletlenség miatt az írás tanulás kínkeserves volt. Akkor még nehezen ment a koncentráció is, nem tudott egész órán figyelni, sokat repkedett, sokszor kikéredzkedett vécére órán, mert túltöltődött (ezeket mind tolerálták szerencsére). Az őszi-téli-tavaszi szünetek előtti időszakra már végletesen kimerült. Az akkori teljesítménye (ugye csak szöveges értékelés volt) inkább olyan közepes-elfogadható volt, pár dologban volt csak jó. Másodikra aztán nagyon sokat javult a helyzet, ekkor már kevésbé okoztak nehézséget az írásbeli feladatok, hosszabb ideig tudott koncentrálni. Harmadikban pedig már jött az "áttörés", ekkor már nagyon motivált lett a tanulásban, kitűzte magának célul, hogy kitűnő tanuló szeretne lenni, versenyekre jelentkezett teljesen önként, kiselőadásokat és szorgalmi feladatokat vállalt, szakkörökre járt... most negyedikes és még mindig ez a helyzet.

Szóval az elején inkább arról szólt az iskola, hogy megtanulja kompenzálni a hiányosságait, gyengeségeit. Tehetséggondozásról akkor még nem nagyon lehetett szó, bővel elég volt annyi is, hogy hellyel-közzel meg tudott felelni az iskolai elvárásoknak. (Itthon foglalkoztunk azokkal a dolgokkal, amik érdeklik, amikben kiemelkedő, de csak pihenésképpen - olvasgattunk, beszélgettünk, játszottunk ezzel kapcsolatban.)

Onnantól indult be, amikor már megtanult kompenzálni egy csomó mindent. Szerintem jó volt ez így... elsőben túl sok lett volna, ha egyszerre akarunk mindent. Inkább kivártuk, amíg megérik rá.

2017. máj. 2. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
56%
Nekünk más a kódunk,de auti. 2 válaszoló első mondata nagyon tetszett. :) Most elsős. Az oviban szétcsapták a gyereket,ezért a suliban jobban le volt maradva a szocializációjával kapcsolatban. Egyenlőre a mindennapokra koncentrálunk. Figyelj oda,csináld meg a házit. Hiába lenne kitűnő mindenből ,a hozzáállása egyes. Ma pl egész nap játszott. Matek,magyar ötös,környezet 4. Tesiből felmentése van,mert nem hajlandó tornázni.Ezt olyan szinten ellenzi,hogy dühkitörése lenne,ha erőltetnék.Tornacipőt se akart venni a boltban. Volt hogy a dolgozatot egyszerűen nem írta meg,mert nem volt kedve,pedig kitűnőre tudta volna.Délutánra nem tud maradni,mert elfárad és az udvaron akkor elvonul,bujkál és búg,pörget. Kiszúrják maguknak a többiek.Szerencsére nagyon jó a tanítónk.Biztat is minket,hogy egyre jobb lesz. Szerencsére szeretik is egymást.
2017. máj. 4. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%
Én igaz csak testvér de egy suliba járok az autista öcsémmel és otthon erről mindig beszélünk.Megbeszéljük együtt hogy mi volt a nap folyamán kivel mi történt.Na de a kérdésre válaszolva (megjegyzem apukám abba az iskolában tanít ahova jár) az első osztályban közepes-jó tanuló volt inkább az önállósággal akadt probléma.Itthon is anyának mindig rá kel szólni hogy: igyon; egyen; vécézne;fúja ki az órát ha folyik, komolyan ha anya nem szol rá akkor képes lenne több napon át nem inni; vécézni.Szóval nekünk szerencsénk volt mert apa mindig odament hozzá tízórai szünetben segített neki elővenni az ennivalót, kikísérte a mosdóba és minden szünetben szolt neki hogy igyon.A testnevelés órával meg nem volt gond mivel magas fokozatú asztmája van így teljes felmentést kapót testnevelés alól.Iskola előt két évvel meg elkezdtük fejlesztőre járatni először csak rajzoltak és a finom motorikát fejlesztették és a ceruza helyes fogását gyakorolták (most 3-os és még néha de szerencsére már csak nagyon ritkán rosszul fogja) majd megtanultak számolni ez volt egy éven át heti 2×.Majd egy évvel később (6 évesen) elkezdték megtanulni a betűket leírni meg az ABC.Így mire 7 évesen első osztályba ment már tudta a betűket persze még akkor is volt rajta mit fejleszteni.Így elsőben itthon az olvasásra koncentrálhatunk és 2. korábban ennek köszönhetően nem volt lemaradva a többiekhez képest.1 osztályban szerzet egy de nagyon jó barátot.De szünetben sokkal szívesebben ült egyedül hiába hívták az osztálytársai ő inkább ott maradt a padon és nézet ki a fejéből, ez az évek alatt sem változott.Most harmadikos és ettől az évétől kezdve magántanuló.Ez főként az asztmája és ami miatt van hogy vegetáriánusok vagyunk és az iskolában ilyen étrendet nem tudnak biztosítani és mivel már apa sem tanít ott így nem tudja beadni négyóránként a gyógyszert neki.Napi 4 órát tanulnak itt hon és a félévi vizsgáján kitűnő lett, nem kellet hozzá napi 10-12 óra tanulás mert az iskola ezt várja el.Míg az osztálytársai 4 de inkább 3-asok voltak többségben félévkor.És ez azért van mert tudja hogy most ezeket az anyagokat kell venni 1 órán keresztül és utána mehet játszani.Nem úgy mint az iskolában hogy hiába végeznek az aznapra szánt anyaggal ott kell ülniük.Szóval én mindenképp járatnám legalább a nyár folyamán fejlesztőre hogy a finom motorikát fejlesszék vagyis hozzánk külön fejlesztő tanár járt 1000Ft/óra volt.Ez az egy tanácsom lenne.Ja meg minden nap megkérdezni; beszélni vele hogy mi volt az iskolában.99.9% hogy azt fogja válaszolni "Semmi." ilyenkor kérdezni kell minden félét az iskolával kapcsolatban.
2017. máj. 4. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!