Figyelemzavaros gyereknek logopédus?
A lányomat figyelemzavarral diagnosztizálták. Valóban láthatóak a jelei, nem tud hosszasan koncentrálni. A dolgozatai első felében hibátlanok, aztán már összekever mindent. Jó ha 3-asokat kap. Írni egyáltalán nem tud, 1 mondatban ezer hiba, az írásjeleket nem használja, betűket hagy ki.
BTM-et kapott. Heti egy óra fejlesztő pedagógus foglalkozik vele, és heti 2 óra logopédia diszlexia rehabilitációt írtak ki neki. Annak ellenére, hogy a Nevtan szerint nem diszlexiás.
A logopédus, aki kijár a suliba általában nem is tartja meg az órákat, ezért kértem tőle egy fogadóórát. Ott azt mondta, hogy nem érti, hogy neki itt mi lenne a dolga. A gyerek nem diszlexiás, ezt a Nevtan is mondta.
Szerinte, mivel a gyerek érti a szöveget, neki nem kell diszlexia foglalkozás, a helyesírása is a figyelemzavar miatt ilyen rossz. Bár én ez esetben nem is beszélnék "helyesírásról", mert a gyerek úgy ír, hogy teljesen értelmezhetetlen. Az IQ-ja a felső tartományban.
Neki gyógypedagógus kell, szerinte nem logopédus.
De azt meg persze BTM keretében nem tudnak adni. Azóta azért jobban megtartja az órákat, hogy voltam bent. Közben kerestem neki magánútin is egy logopédust, aki a betűcserék oldását próbálja vele gyakorolni.
Most akkor tényleg nincs ennek semmi haszna?
Felterjesztették SNI-re, de a Nevtan is azt mondta, meg ez a logopédus is, hogy nem valószínű, hogy megkapja, mivel nagyon okos.
Dehogynem diagnosztizálták a figyelemzavart. Gyerekpszichiáter vizsgálta, gyógyszeres kezelést is akart felírni. A diszlexia nekem is gyanús, sőt az a logopédus, akihez magánúton járunk, ő is azt mondta. Viszont a Nevtanban azt mondták:
-Azért mert anyuka olvasott valamit a neten, azért az nem biztos, hogy úgy van.
Ami elég sértő, tekintve, hogy a húgom is diszlexiás, és magyar nyelv és irodalom szakon végeztem, tehát láttam már ilyet. Persze, ha nem, hát nem, csak akkor mi az ami segít?
Én is BTM-SNI közegben tipródom, annak ellenére, hogy a Vadaskert olyan BNO kódott adott a gyereknek, ami amúgy SNI. De amíg nem csináljuk végig a procedúrát a szakszolgálattal (régi nevén nev.tan.) és utána a bizottság sem vizsgálja ki, addig nem SNI-s. Semmi pluszt nem kapok az iskolában, sőt, második hónapra (szept.-ben kezdte az elsőt) odáig fajult a helyzet, hogy majdnem kicsapták. Ennyit a közoktatásban a szuper integrációról, a rászoruló gyerek fejlesztéséről, segítéséről.
Kedves első, ha a szakértőiben dolgozol, írnék Neked privit. :-)
"Figyelemzavart biztos, hogy nem diagnosztizáltak, mivel azt csak Szakértői tehet"
ADHD-t diagnosztizálhat mind pszichiáter szakorvos, mind klinikai szakpszichológus. Ha a nevtanban dolgozik ilyen szakember (márpedig dolgozik), akkor adhat természetesen ilyen diagnózist.
A figyelemzavar az ún. ADHD tünetegyüttes része, kezelése a figyelemtréning és a szenzoros torna mellett gyógyszeres. (a súlyosabb formái)
"sőt alacsony IQ-val nem kap a gyerek SNI-t."
AZ SNI azt jelenti, hogy "sajátos nevelési igényű" Ebbe a kategóriába tartoznak a következő állapotok:
mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd. (köznevelési törvény alapján)
Tehát nem az IQ-val van összefüggésben!!
Kérdező: tehát voltatok szakértőinél? Mi a diagnózisa? A figyelemzavar már önmagában sajátos nevelési igény, amire jár az emelt családi pótlék és a gyermek 10 éves koráig a gyes.
Tehát a pszichiátriai diagnózissal célszerű a szakértőit felkeresni, emellett ha bizonytalanok vagytok, akkor kérni egy kontroll vizsgálatot a diszre. Ha a disz negatív, akkor más okozza a tanulási zavart. Ha a figyelemzavar okozza, annak a terápiáját meg kell beszélni az orvossal. Elég-e a figyelemtréning, vagy szükséges-e stimuláns. A szakértőinek kell meghatároznia a fejlesztések számát és típusát, amit az iskolában kap.
Nem lehet, hogy elírták? Diszlexia helyett diszgrafiát, diszortográfiát kellett volna írniuk (szerintem). Annak javításában is kompetens a logopédus, de a fejlesztő pedagógus is, főleg hogy "csak" BTM-et kapott. Javasoltak tantárgyrész értékelése alóli felmentést? Indokolt lenne.
Nem tudom, konkrétan milyen vizsgálatokat csináltak a Szakértőiben (gondolom a tankerületiben voltatok, azért a keveredés, hogy akkor ez most nev.tan..., de BTM-et csak szakértői bizottság adhat). Én utánajárnék a rossz helyesírás okának (na jó figyelemzavar, de talán más ok is lehet). Másrészt elvinném mozgásvizsgálatra, mert figyelemzavar esetén pl. az alapozó terápia sokat segíthet. (logopédus)
Kedves Első Hozzászóló!
Ezt hogy érted? "alacsony IQ-val nem kap a gyerek SNI"
Már hogyne kaphatna?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!