Mikorra tanul meg "rendesen" olvasni egy figyelemzavaros, SNI-s kisgyerek?
Én hagytam a maga tempójában, pedig nálunk komolyabb volt a gond és nagyobb a lemaradás. Ma már nemsokára nagykorú, igaz hogy szakmunkásba jár, viszont nagyon jó és keresett szakmája lesz (már most három munkahelye is lehetne).
Ezt azért írom, mert nagyon sok szülő egyetemre álmodja a gyerekét, holott az lehet, hogy nem is rendelkezik azokkal a képességekkel.
De jobb lenne inkább, ha a fejlesztő pedagógus mondana véleményt róla, ő ismeri.
Gyakorláshoz használjátok a Játékház tankönyvcsaládot (ha eddig nem abból tanult).
Ha SNI-s a kisfiad, a szakvéleményben szerepelnie kell hogy milyen egyéni bánásmódra jogosult az iskolában. A tanárnak szükség esetén differenciáltan kell(ene) foglalkoznia vele.Pl. olvasás órán dolgozhatna rövidebb, szótagolt szövegekkel, mert egy oldalnyi betűnek neki se fog kezdeni, hiszen úgysem jut a végére, és nem is érti meg. Kaphat szöveges értékelést osztályzás helyett tantárgyakból vagy tantárgyrészekből, kaphat hosszabb időt a dolgozatoknál, vagy írhatja 2-3 részletben azt a mit a többiek 45 perc alatt egyben.
Konzultáljatok a gyógypedagógussal, akitől a fejlesztést kapja, mert neki lenne a dolga, hogy a tanítót segítse a gyerekkel való foglalkozásban.
Én nagyon megértelek, mert nálunk is hasonló a helyzet. A lányom másodikos volt, és úgy olvas, hogy lemegy a nap, mire elolvas egy mondatot. Mi nem kértük az sni-t, mert mondták, hogy úgysem kapunk gyógypedagógust. Heti 2 órában elvileg logopédus foglalkozott volna vele, ha odaér órára. Meg a suliban egy fejlesztő pedagógus. Aki nagyon kedves volt, de ötlete nem nagyon volt, hogy mit csináljon a gyerekkel.
Nem mondhatom, hogy szemetek a gyerekkel, 3-as tanuló, de én is azt látom, hogy nem fejlődik. Ezért most akartam volna iskolát váltani, de elutasítottak. Elég reménytelennek tűnik a helyzet.
Amit mi csinálunk:
-a gyógypedagógus azt mondta, hogy ne gyakoroljuk a helyesírást, a suliban tízszer leírattak vele egy szót, amit tévesztett, csak annyit értek el vele, hogy megutálta. A tankönyv végén lévő szószedetet olvasgatjuk, de nem íratom le vele. Ha sokszor látja, megjegyzi a helyesírást, remélhetőleg.
-Ne hosszú szövegeket olvastass vele, inkább rövidet többször. Ha már begyakorolta, neki is az lesz az illúziója, hogy tud olvasni, így több lesz az önbizalma.
-Képregényeket vegyél neki, az enyém azokat falja.
-Ha a suliban hosszú kötelező olvasmányokat adnak fel, nyugodtan olvasd fel neki, ha tudja miről szól, nem kap egyest.
-esetleg keress egy magán logopédust, én is pont most konzultáltam eggyel, azt mondta, hogy vannak eszközei, amellyel tudja a gyerek olvasási technikáját javítani, mi mindenképp fogunk járni hozzá. Na, ezért is van kiírva, csak sajnos az iskolai nem jár be órára. Azt jelentettem az igazgatónőnek, azt mondta, majd figyelnek rá, de nem nagyon hiszem, hogy lesz javulás. A gyerek amúgy is nagyon utálta azt a tanárt.
-az önbizalomnövelés nagyon fontos, irasd be valami szakkörre, amit szeret, mi képzőművészeti szakkörre fogunk járni, remélem, hogy segít majd a gyerek világvége hangulatában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!