Az óvoda nem fejleszti, iskolába nem mehet. Van valakinek bármilyen ötlete?
Átérzem a problémádat, mert nálunk is volt olyan, hogy az SNI-s gyermekem fél évig nem kapott fejlesztést, mert az utazó gyógypedagógusnak nem volt kapacitása.
Amúgy elvileg az iskola gyógypedagógusa nem is fejleszthetne SNI-s gyereket, csak "fű alatt", ha másképp nem oldható meg, és ez az iskola jóindulatán múlik. (Nem kötelező biztosítaniuk.)
Annak próbálj meg utánanézni, hogy van-e olyan iskola, ahol előkészítő osztály van. Beszédjavító (logopédiai), vagy autista osztályok szoktak lenni, kis létszámúak, de sajnos a legtöbb ilyet megszüntették...
Ha a gyerek nem iskolaérett, akkor a bizottság nem fogja engedni, és nem is lenne értelme, mert eleve kudarcokkal indítana.
A másik lehetőség, hogy alapítványi iskolát próbálsz keresni (bár ezek fizetősek).
Ha rugalmas a bizottság, akkor "a nincs olyan problémája, amivel megoldható" dolog kiküszöbölhető azzal, hogy más kódot kap, mint ami a problémája. Ezt sokan csinálják...
Amúgy az ovi nem mondhat olyat, hogy "jövőre se lesz fejlesztés", mert a pedagógiai szakszolgálatok minden szeptemberben mérik fel a fejlesztendő gyerekek létszámát intézményenként, és akkor dől el, hogy hova jut fejlesztő és hova nem. Semmi garancia nincs arra, hogy jövő szeptemberben nem lesz még két-három SNI-s gyerek az oviban, akiknek fejlesztést kell kapniuk.
Sajnos, ha az intézmény nem együttműködő, akkor megette a fene...
Még egy ötletem van: a fenntartó önkormányzathoz is fordulhatsz, bár nem biztos, hogy sokat tudnának tenni, de hátha... az óvodai nevelés (így a fejlesztés is) hozzájuk tartozik. Nálunk az önkormányzat nagyon szívén viseli az SNI-s gyerekek ügyét, plusz státuszokat biztosítanak, hogy minden gyerek helyben kapjon fejlesztést.
Sajnálom, nem tudok érdemben segíteni, csak egy tanácsom lenne.
Semmiképp ne add speciális osztályba. Az SNIseknek a legjobbat az integrált oktatás teszi, vagyis együtt a többi gyerekkel.
# 3: Ez csak abban az esetben igaz, ha az intézmény ill. a pedagógusok úgy állnak az integrációhoz. Ha ellenállás van, akkor az integráció inkább káros, mint hasznos, sorozatos kudarcokat okoz. Sok gyerek másodikos-harmadikos-negyedikes korában kerül át speciális iskolába, sikertelen integráció után, addigra már megutálva az iskolát, sőt, néha súlyos lelki problémákkal. (Tudok olyan gyerekről, aki negyedikes korában (!) öngyilkosságot kísérelt meg az iskolai kudarcok miatt, utána került át speciális iskolába.)
Szóval oda nem szabad vinni SNI-s gyereket, ahol nem látják szívesen!
A másik, hogy bármennyire is integrálható egy gyerek, még a hozzáállás is lehet pozitív, ha az intézmény nem tud megfelelő körülményeket biztosítani. Például sok magasan funkcionáló autista számára a 28-30 fős osztályban maga a létezés is kínszenvedés, mert a sok inger miatt állandóan túltöltődik (overloading).
Szóval mindig az egyéni adottságokat kell figyelembe venni és azt, hogy mit tud biztosítani az intézmény. Magam is az integráció híve vagyok, de nem mindenáron! Csak akkor, ha a gyerek számára az tényleg jó!
Tudom, hogy drasztikus, de a költözés szóbajöhet?
Bár nem tudom, hogy a lakhelyed a munkahelyed és az ovi egy településen van?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!