Hogyan készíthető fel enyhe diszkalkuliás 4. osztályos fiú matematika pótvizsgára?
Olyanok válaszát várom, akik hasonló problémával küzdenek, esetleg jó módszert tudnk jánlani, ami nem költséges.
Hajjajjj, vagyunk így egy páran...Én speciel a mai napig nem értem a szöveges feladatokat, csak segítséggel, mégis nagyon közel vagyok a diplomaosztómhoz :o)
Az a baj, így elég nehéz segíteni, hogy nem ismerem a nagyfiú gondjait. De sztem onnan kéne elindulni, hogy mondjuk: Ha Andreának 3 forintja van és Péternek 2, akkor hány forintjuk van összesen? Ha ezt a feladatot megérti, akkor ezt kell kezdeni mindig egy lépéssel nehezíteni. Ha nem érti meg, akkor rajzoljuk le, vagy játszuk el. Vagy formáljuk át. Pl. a Te kedvenc számítógépes játékod : XY és PQ a haverodé az RS, akkor kettőtöknek összesen hány kedvenc számítógépes játéka van? ... Ha te 20 perc alatt vagy kész egy pályával a barátodnak pedig kettőször annyi időre van szüksége mint neked, akkor Ő hány percig játszik?
Tehát mindenképpen olyan példák kellenek, amik kicsit legalább lekötik.
Ha msáképp nem jön össze akkor eljátszani az adott szituációt.Akkor majd ő is megtanulja eljátszani először magának, aztán később a fejben játszik végül megtanul játszani (játszva játszani) és észre se veszi és problémamentesen megoldja a feladatot.
Hát... látatlanban tényleg nehéz... de remélem legalább egy kicsit sikerült segítenem.
Sok sikert és türelmet!!!
Akkor nem tudom, de szerintem a rendszeres türelmes gyakorlással elérhető. Mindenképp az alapoknál kell elkezdeni, mert lehet hogy valamit nem ért. Ezt a pontot kéne megtalálni. Az én fiam is itthon sokkal jobban teljesít
mint a suliban. Ezért nem is értem amiket a tanár beírkál.
Egyébként meg olyan divat lett mindenkit diszkalkuliásnak, meg diszlexiásnak nevezni. Régen nekem is voltak osztálytársaim akik nehezebben boldogultak, de mégsem voltak így megbélyegezve. A fiamnak pl-ul heti 2x diszlexia foglalkozásra kell járnia. Az olvasása javult tőle, de az is ilyen számítógépes fejlesztés féle.
Szerintem kicsit vedd elő az alapműveleteket. Összeadás, kivonás, osztás, szorzás, szöveges. Persze mindig csak egy
kicsit.
Üdv. Évi
Esetleg még lehetne cukorral, csokival, gyümölccsel is matematikásat játszani. Tudom hogy az édesség nem jó a fogaknak, de azt biztosan szereti. De úgy gondoltam hogy ott el is játszátok cukrokkal vagy amit szeret. Ha ügyes kap jutalmat stb.
Vidd sokat boltba és játszatok olyat hogy belerakunk tejet, vajat stb.-t a kosárba és akkor mennyi termék van benne, meg ilyeneket. Persze csak keveset vegyetek az elején. Vagy hogy vesztek pl joghurtot mindekinek apa, anya, neki úgy hogy mindenkinek 2 jusson, akkor hányszor kell kettőt venni. Jó ha számoljátok a pénzt és viszed a boltba hogy akkor ebbő a pénzből mit lehet venni. Aztán kicsit szöveges feladatba belefoglalva elmagyarázni neki,hogy ez így hangzana, illetve beleszőni hogy ő észre se vegye hogy ez egy szöveges feladat alapjában.
Aztán lehet hogy egyik sem az igazi, de ha már elkezd gondolkodni akkor lehet az már vezet valahová.
Sok sikert!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!