Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Segítene valaki? A fiam...

Segítene valaki? A fiam figyelemzavaros-hiperaktív-és diszlexiás

Figyelt kérdés

A kisfiam szakvéleményét szeretném ha megnézné egy szakember, tudom sokan látogatják ezeket a fórumokat...

Őszinte vélemény szeretnék mire számíthatunk,légyszíves ne ködösítsetek..

heti 5-ször jár fejlesztésre.

1-szer a nev.tan által biztosított alapozó mozgásterápia(bár 2 "járna".. )

2-szer magánúton hordom alapozó mozgásterápiára

1-szer grafomotoros

1-szer diszlexia


januárban készült a szakvizsgálat,a nevelési tanácsadóban,

2. hónapja jár magánterápiára,mert a nev.tan-os önmagában semmit nem ér :(

de ez a 2 hónap alatt javulást érzünk,és nem csak mi,a tanító néni is (I.osztályos-7,és fél éves)


Mi a tapasztalat a terápiákkal teljesen rendbe hozható az éretlen idegrendszere?


a szakvélemények: (szándékosan eltakartam,a személyes adatokat,és nev.tan helyét)

[link]


[link]


Előre is köszönöm ha valaki segíteni tud!


Még egy valami eszembe jutott.. van egy 3 éves kislányom,aki rendkívül nyugodt,jó természetű gyerek,de abban a pillanatban ahogy haza jön a kisfiam a suliból,"felveszi" az ő viselkedését (hiperaktív,gondolom nem kell le írnom mit csinál..rendszeres dühkitörésekkel,és hisztivel)

Mit tegyek hogy a lányom megmaradjon nyugodt természetűnek?



2012. máj. 18. 11:28
1 2 3
 11/29 anonim ***** válasza:
100%

"Nem biztos,hogy a fejlesztés mennyiségével egyenesen arányos is lesz a haszna,bár tudom,hogy az ember mindent el akar követni amit csak lehet."


Félreérthetően fogalmaztam,úgy értettem,ha például heti 4 X van előírva az idegrendszerfejlesztő torna (alapozóterápia vagy TSMT),akkor nem kell heti 7 X csinálni,de lehetőleg 4 X igen !

2012. máj. 19. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 A kérdező kommentje:

9/10-es válaszoló:

Először is köszönöm a válaszodat!

Igen Én is úgy gondolom,hogy szerencsések vagyunk a tanító néninkkel,nagyon jó pedagógus,

matekszakos,így matekszakos anyagot is tanít,az osztály nem matekszakos,angolszakos,így két „emeltebb” szintet kapnak.A fiam aki az iskolába kerüléskor nem tudott 10-ig elszámolni,a tanár néni szerint is „lemaradással” kezdte a többiekhez képest,mára megszerette ,és nagyon jól számol,néha csak lesek mert nem értem hogy számolja ki pl. az ujján kiszámolja ,hogy 17-9 ? két kezén ,valamilyen spéciszámolást végez,”hozzáadok ennyit-és elveszek ennyit”…a végeredmény pedig jó! ) nah majd jobban megfigyelem, hogy is csinálja,. mint egy bűvész .. )

Egy órai felmérő alkalmával,egyedül neki lett hibátlan a matekfeladat sora! A tanító néni az egész osztály előtt nagyon megdicsérte,és azt mondta neki hogy ő a legjobb matekos (ha nem is így van,ettől a fiam végtelenül büszkén,és boldogan jött haza.

Még egy példa a tanár néni empátiájára, egy alkalommal mesélte a tanár néni a fiamnak,amikor angol órájuk van, (ezt nem ő tartja) kint szokott a tanáriba tartózkodni, elmondta,hogy mindenkinek elmesélte a tanáriban,hogy milyen sokat javult,változott az utóbbi időben, a magatartása,és a tanulmányi eredménye is!Saját sikerének éli meg,ami nagyon jó érzés mert tudom ,hogy sokat foglalkozik vele.Amikor indult az év,és még nem voltunk a nev.tan vizsgálaton,egyéni korrepetálást tartott neki,hogy segítsen felzárkózni,melyik tanár tesz ilyet?

Szerintem azzal hogy fekete pontot ad neki,csak ösztönzi,és érezteti vele,hogy nem más mint a többi,vagyis nincs kivétel!Igenis tessék meg dolgozni a jó eredményért,én ezzel egyetértek.Nem várom el hogy csupán empátiából,emberségből feljavítsa az eredményeit.

Írt ő matekből 63%-os felmérőt,majd 73%-ost-is látszik hogy javított,mert látta a 3-as eredményt,és látta hogy a többieké jobban sikerült,tehát ösztönözte a javításra!

Ugyanakkor írt írás-olvasás felmérőt,ami értékelhetetlen volt, képzeljétek azt mondta nem írja be az eredmény ,adott neki egy második lehetőséget, iskola után külön órában..

nah ez se sikerült ekkoriban,még sűrűn kiborult,elfáradt nem volt hajlandó megcsinálni rendesen..azt mondta a tanárnő nekem,hogy ezt sem értékeli,mert nem is tudná. pontosan tudja a gyerek milyen problémákkal küzd,így több írás-olvasás felmérőt nem írat vele!

Szóval több az ösztönzés,és a kedvesség, mint a negatív ! pl elmentek színházba, Norbikára bízta a táskáját,kérte hogy vigyázzon rá előadás alatt,nem egymás mellett ültek,távolabb!A fiamnak ez nagyon sokat jelentet,és nekem is,megmutatta feltétel nélküli bizalmat felé…és a fiam úgy vigyázott arra táskára,mint egy kincses ládikóra!!!!

Sokat tudnák még írni,de ebből már jól látszik milyen pedagógus!!

Nem úgy mint az oviban,ahol folyamatosan jelezte,hogy valami nem stimmel,de ők elkönyvelték kezelhetetlen „büdös bogárnak” …. a magánterapeutánk fogta is a fejét (aki maga is rendelkezik óvónői diplomával,többek között ) szerinte egy pedagógusnak észre kellett volna vennie legalább a szembetűnő mozgásproblémát (egyensúlyzavar,koordinációs zavar,rossz térbeli tájékozódás,kevert dominancia (jobb-bal kezesség nem vált szét,nem alakult ki) én észre vettem,állandóan jeleztem,hogy gond van,amikor lábujjhegyezve járt,és csámpásan,azt mondták majd kinövi,elvittem neurológushoz,ahol egy teszt, után hazaküldtek.. semmi baja csak lúdtalp…hiába mondtam,hogy állandóan esik-kel, a saját lábában elesik…szóval igen sajnos ezt az „állapotot” nem ismerik fel időben,pedig már kaphatunk volna az évek során egy jó kis alapot,ha korábban elkezdhetjük!

Igen diszlexia fejlesztésre is jár,sajnos azóta még rosszabb,vagyis erősödött a felérés óta (ami januárban volt) pl. a b-d-p betűket rendszeresen totózza,vagy sikerül, vagy nem,mert nem tudja megkülönböztetni,ez az írásán is látszik,ott is keveri. persze más betűket is téveszt,és szótagokat is felcserél, 1 példa el- helyett – le ,és még sok ilyen,és hasonló csere.

A Nemzeti Tankönyv kiadó-színes ábécéskönyvét használják,és az ehhez kapcsolódó ,színes előírt,színes írás,színes feladatok,színes mesék kiadványokat. Szerintem nagyon jó tankkönyv sorozat,de utána nézzek annak amit javasoltál.

Igen,biztos hogy csak felveszi a fiam „ritmusát” és nem attól félek félreértés ne essék,hogy ő is hiperaktívvá válik,hanem attól hogy ,fiús,és vaddá válik,ami nem túl jó egy kislánynak.3 éves múlt,ha minden jól meg,és felveszik,szeptembertől mehetne oviba.

A fiamnál az idegrendszeri éretlenséget,és a többi „extrát” )) ,a születéskor elszenvedet oxigénhiánnyal (még ha nem is volt súlyos,legalább a kórházban ezzel nyugtattak,gondolom,hogy ne pereljem be a bandát, előreesett köldök zsinórral szövődött szülés volt, a fél-1 óra helyett,a kitolás szak majd 3 órára húzódott el,mert elakadt és nem tudott megszületni, az utolsó pillanatban született meg,de addigra a köldökzsinór, már nem pulzált.. de a statisztika miatt isten őriz a császár (ez csak a kényelmes,sok pénzű anyukáknak,celebeknek jár,) másnapra súlyosan besárgult,napokig fényterápiát kapott,állandóan szurkálták a fejét  hiperbilirubin miatt..

Szóval erre vezetik vissza az ő problémáját, a sorsfintora a lányom is oxigénhiányos volt.nem részletezném,de szintén elbaltázták,.más kórház,más orvos, szülés közben sápítoztak. hogy műtő kéne a fejem felet,de nincs,… én hiába szóltam előre… nah ennyit a magyar egészségügyről… több gyereket biztos nem fogok szülni!!! örülök hogy velük „megúsztam” …

Kicsit elnyújtottam a válaszomat,de így teljes talán,és remélem sokan elolvassák, hátha valaki a gyermekére ismer,és még időben segíteni tudnak,hogy mielőbb fejlesztésre kerülhessen sor.


elnézést, esetleg néhol "zagyva" de nagyon siettem... később még visszanézek ...

2012. máj. 19. 09:44
 13/29 A kérdező kommentje:

9/12-es válaszoló "sorstárs" anyuka


neked is hamarosan válaszolok,de hétvége van itthon van a fiam is,ilyenkor kevesebb a szabadidőm :)) de jövők ahogy tudok.addig is nagyon köszönöm!!

Kellemes napot!

2012. máj. 19. 09:51
 14/29 anonim ***** válasza:
100%

Teljesen meggyőztél arról,hogy jó pedagógushoz kerültettek,bizony szerencsétek van ebből a szempontból és nagyon fontos a kisfiad állapotának alakulásában ,hogy ilyen pedagógus kezében fejlődik.


Az,hogy saját sikerének könyveli el a javulást,azt azt jelenti ,hogy sokat tett a gyermekért,igyekezett ráhangolódni ,megtalálni a pozitív oldalát is ,kellően motiválni,elismerni,segíteni.


Igen igazad van abban is,hogy muszály néha feketepontot kapnia,ezzel nincs is baj,csak ne minden apróságért kapjon egy ADHD-s gyermek,mert nem tudott megülni,meg szólt egy szót a padtársához stb ... ,de nálatok szerencsére jól kezeli a pedagógus az értékelést.


Az óvodában kevés nálam sértődöttebb anyuka volt mikor közölték,hogy a gyermeket szakemebernek kell láttnia ,mert nem jó a mozgáskoordinációja ,lábujjhegyen jár ,nem működik együtt,ma már utólag rájöttem,hogy nagyonis jól tették,hogy szóltak,nem hagyták annyiban a gyanújkat,akármennyire is rosszul esett nekem mint elfogult anyukának,mert én azt hittem,hogy a nevelési képességeimben kételkednek,de ők jól ismerték az idegrendszeri éretlenségre utaló tüneteket és a munkájukhoz hozzátartozik,hogy időben szakemberhez utalják a gyerekeket,hogy minél előbb fejlesztve legyenek,ez volt a szerencsénk!!!Pedig hogy haragudtam érte...


Szomorú,hogy nálatok nem így történt,de most már tudjátok mi a probléma és így már a kezetekben a megoldás lehetősége.

2012. máj. 19. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 anonim ***** válasza:
100%

Szia,

Én a segítségedet szeretném kérni, mi rettenetesen szenvedünk a fiamtól szinte születése óta. A nevelési szerint semmi probléma, az ovódába mintagyerek. Itthon meg dühkitörések, végeláthatatlan hisztik, hányásig...sorolhatnám. Megmondanád, hogy milyen volt a gyermeked 0-4 éves koráig? mikor és ki mondta meg, baj van?előre is köszönöm a válaszoat!

Üdv

2012. máj. 19. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 A kérdező kommentje:

14/15-ös válaszoló "sorstárs anyuka" (bocsi valahogy meg kell különböztetnem a válaszadókat :D


Igen maximálisan elégedettek vagyunk a tanító néninkkel,szerencsések vagyunk hogy a szívén viseli a fiam sorsát,és mindent megtesz,hogy segítsen neki.Az elmondása szerint az osztály is nagyon toleráns a fiammal szemben,nyugodt gyerekekből áll,persze azért van 1-2 rendbontó :D

Úgy működik ez a heti magatartás értékelés,hogy van a falon egy tábla,fel van sorolva egymás alatt a gyerekek neve.Egy zsinór van kifeszítve minden névnél,és mindegyiken egy gyöngy van.függőlegesen pedig hétfőtől-péntekig vannak a napok felsorolva.Szóval aki jól viselkedik aznap lép egyet a gyöngye a következő napra,ha aznap rosszalkodott,egyet visszalép a gyöngye,ha nagyon nem bírt magával aznap a gyerek,akár több napot is visszaléphet.... aki pénteken a pénteki napon áll 5-öst kap,aki csütörtökön 4-es,szerda 3-as,és utána jön a fekete pont...Szóval a gyerekek mindennap látják,hogy állnak,javítani tudnak péntekig,aki pl csütörtökön,hétfőn áll ,még belehúzhat egy 3-asért,de ha tündér lesz aznap :)-és másnap akár 4-est is kaphat.Nekem nagyon tetszik az ötlet,és a gyerekek is imádják!A tanár néni mesélte nem egyszer,hogy ha elfelejti nap végén a gyöngyöket tolni,figyelmeztetik a gyerekek :))


Tudom,hogy rossz érzés amikor a pedagógus szól...hogy probléma van,és az ember úgy érzi biztos téved,az ÉN gyerekem rendben van...Biztos Én is "sértődött" lettem volna ha az oviban szólnak (persze úgy hogy mondjuk Én nem veszem észre a jeleket,és derült égből villámcsapásként ér.. ) de utólag nagyon sajnálom ,hogy nem így történt..de ezen már nem emésztem magam,a lényeg amit te is írtál,már tudjuk,és fejlesztjük!

Vissza emlékszem,amikor elkezdődött a suli,rá kb. egy hónapra (ennyi volt a "türelmi idő" mire azért be kellett szokni az iskola szabályaiba a gyerekeknek.. ) Jelezte a tanár néni hogy a gyerek rendszeresen zavarja az órákat,majd sorba hozta a beírásokat,és fekete pontokat..Itt Én is kiakadtam,gondoltam,itt is rászálltak a fiamra... Mérges voltam a tanárnőre emiatt,mrt láttam azért más rendbontó is van az osztályban akiket nem tüntetett ki ilyen figyelemmel..Aztán egyszer azt mondta a férjemnek amikor ment érte a suliba,hogy kezelhetetlen,nem tud vele mit kezdeni,ha nem javul a helyzet 1 hónapon belül pszichológushoz kell vinnünk...Hát itt elborult az elmém nekem is,egy jó darabig nem Én mentem a fiamért...,mert ismerem magam,és féltem hogy nem tudom visszafogni magam ,hogy elmondjam finom véleményemet..és ezzel a gyerekemnek ártsak...eltelt majd egy hónap..mire én mentem érte.Tanárnő szólt hogy megint incidens volt..az órákat nem tudta megtartani a kisfiamtól,kirakta a folyosóra,de ott is zajongott,be hívta és sarokba állította,ott ledobta magát a földre,és elkezdett "hisztizni".. no hát itt én is éreztem,hogy ez azért már nem jó.. közben ügye a tanulásban is lemaradt társainál.Javasolta a tanárnő ,hogy vigyem el a nevelési tanácsadóba kivizsgálásra,DE szerinte valami van a háttérben,mert úgy látja nagyon elfárad,hamar feladja,ha nehéz a feladat kikel magából,kiborul.. ő figyelemzavarra gyanakodott.Azt mondta megírja a "beutalót" javaslatát a vizsgálatra.

Elmentem az első szóbeli beszélgetésre,ahol csak Én voltam,és a pszichológus, az anamnézisből, már rögtön mondta igen valószínű a figyelemzavar,igaza van a tanárnőnek!Aztán jött a többi vizsgálat,a mozgásvizsgálaton ,ezt az egyet végig nézhettem,hát megmondom őszintén borzasztó volt látni hogy egyik feladatot,sem tudta pontosan teljesíteni.itt rögtön mondta a terapeuta,hogy fejletlen az idegrendszere.

Ezt a utolsó kérdezőnek is írtam,nálunk így derült ki,de még írok neked is.


14/15-ös :)) anyuka neked mennyi idős most a kisfiad,mennyi idő alatt jött rendbe az idegrendszere?

2012. máj. 20. 11:58
 17/29 A kérdező kommentje:

kedves utolsó válaszoló anyuka!


Ha vissza olvasol,sok mindent leírtam,hogy derült ki nálunk.

0-4 éves koráig ami jel volt.. (most már egyértelműen tudom) a megkésett,és hiányos mozgásfejlődés.A fiam nem mászott,és a kúszás se volt igazán szabályos nála.. Úgy közlekedett ,hogy tengelye körül fogott,és így gurult egyik helyről a másikra,néha rásegítve a kezén támaszkodva húzta magát.. 9 hónapos volt mire felült (ekkor jött ki az első foga is ) innen felgyorsult, 10 hónaposan felállt,1 évesen már elindult egyik napról a másikra,szinte szaladt :)))

Ez pedig nem jó,mert a kúszás-mászásnak nagy szerepe van a mozsárfejlődésben,árulkodó jele az idegrendszer éretlenségének..ezt akkor sajnos még nem tudtam :((


Amire emlékszem még..ebből a korból,kötekedő,verekedős kisfiú volt :( az unokahúgát is állandóan "bántotta" a maga módján ő játszani akart,de valahogy mindig rosszul sült el..E miatt nem szívesen jöttek,hozzánk,vagy hívtak minket vendégségbe.. Ha mégis együtt voltunk,árgus szemekkel figyelték (szüleim,húgom) a fiamat,mint a fegyőrök,mikor lesz újra balhé..Néha,nem néha sűrűn igazságtalanok voltak vele, (még a mai nap is előfordul :((( Pedig egy 2-3 éves gyerek nem direkt bántja a másikat,egyszerűen ilyen volt a ritmusa,Nem értették,hogy nem direkt lökte fel,csak egyszerűen nagyobb lendülettel érkezett.Hevesebb intenzívebb gyerek volt mint a többi!Én már ekkor gyanakodtam a hiperaktivitásra..tudtam hogy nem a nevelésével vannak gondok! (nem azért mert tökéletes anya vagyok,de mindent megteszek,hogy a helyes irányba terelgessem :) A reakció persze burkoltan az volt,hogy jobban kéne "fogni",szigorúbban nevelni.. nincs neki semmi baja!! minden gyerekre ráfoghatnák ,hogy hiperaktív...

Nem könnyű a helyzeted,de nem kilátástalan!!! Én mindenképpen javasolom neked,ha már a nevelési tanácsadó komplex vizsgálatán túl vagytok.Indulj el magánúton.nem tudom helyileg hol laktok,de Budapesten, a fejlsztőházat ismerem (fejlesztohaz.hu) illetve úgy tudom a vadaskert alapítvány is foglalkozik hiperkínetikus gyerekekkel. De magánterapeutát is felkereshetsz,ahova mi járunk ott is csinálnak vizsgálatot.Ha bármilyen kérdésed van írj nyugodtan,most mennem kell,üdv

2012. máj. 20. 12:24
 18/29 A kérdező kommentje:

mozsárfejlődésben= mozgásfejlődésben


nah ezt jól elírtam :))

2012. máj. 20. 12:25
 19/29 anonim ***** válasza:

". de a statisztika miatt isten őriz a császár (ez csak a kényelmes,sok pénzű anyukáknak,celebeknek jár,) "


feltépted a sebeimet.....Mi is hasonló cipőben járunk, 6 évesek vagyunk, s TSMT-t csináljuk, magánúton.


Valaki kérdezte, hogy a fia az oviban nagyon visszafogott, viszont otthon dührohamokkal teli a nap. Nálunk ez van már 3 éve, mindenki a xar nevelésemre fogta.

Pedig az éretlen idegrendszer okozza, az ingereket máshogy érzékeli, emiatt szorong, s a szorongás csak otthon, a biztos helyen oldódik.

2012. máj. 20. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 A kérdező kommentje:

"feltépted a sebeimet.....Mi is hasonló cipőben járunk, 6 évesek vagyunk, s TSMT-t csináljuk, magánúton. "


Sajnálom,hogy a történetemmel elő hoztam a rossz emlékeidet..

Ezek szerint nálatok is az oxigénhiányra vezetik vissza a fejletlen idegrendszert?


Képzeljétek ma reggel újabb meglepi ért... írtam egy korábbi hozzászólásomnál,hogy pénteken a fiam fekete pontot hozott a heti magatartására,amihez megjegyzésként beírta a tanár néni,hogy a héten nem igazán dolgozott az órákon.. Ma reggel mint minden reggel,mindig átnézem újra az ellenőrzőjét,hogy aláírtam-e.Visszább lapoztam az "intők" helyére amiből már kettő díszeleg,pénteken sikerült egy harmadikat is szerezni,nem a tanár nénije írta, egy ügyeletes tanár,a beírás tartalma kb : "figyelmeztetésben részesítem ,mert az udvaron a gyerek összetaposott egy műanyag üveget ami félig volt vízzel,így több gyereket is lefröcskölt "

Szóval jól indult a napom :((( ,hogy nem vettem észre pénteken,persze a hátulra beírt is eléggé "sokkolt" így nem is néztem tovább...



A "sorstárs anyuka" :)) (egyik)


korábban kérdezted,milyen a szabadideje,miket csinálunk,erre elfelejtettem válaszolni.

Ha végeztünk a fejlesztéssekkel (ami mindennap más időben van,és persze nem egy helyre járunk)és a lecke is kész (nem napközis,a fejlesztések miatt nem lehetnem megoldani)

Minden időnket a szabadba töltjük,hétvégén is egésznap a kertben voltunk,szombaton vendégeink voltak (húgomék,két gyerekkel) kint sütögettünk,borzasztóan élvezték. De szoktunk játszótérre is járni,de ide ritkábban jutunk el,De a kertben is tartalmasan telik az idő.Szeretnek kint festegetni,vízfestékkel amit lehet,tegnap kavicsokat pingáltak,na és persze a magukat is homlokig :))) Kint szinte mindent lehet,jól letudja vezetni az energiáját.A rossz egyensúlya miatt sajnos még nem tud biciklizni,de most a hosszú hétvégén kimegyünk a szüleim telkére 3 napra,a húgom is jön a gyerekeivel.Hatalmas telek kb 1500 m2 ,szóval van mit bejárni,...a 3 nap alatt megint megpróbáljuk a biciklizést..Most már eljutottunk odáig ,hogy szeretné legalább fejben eldöntötte.Korábban visítva tiltakozott,mert amikor felült,nem érezte magát biztonságban,nem volt egyensúlya,így félt,elzárkózott.. Keserűen nézte a hogy az utcában már minden gyerek biciklizik.. már a két évvel fiatalabb unokaöccse is.


De sokat szoktunk mi is barangolni,gyalog járunk mindenhova,vagy busszal.Így állandóan jövünk megyünk,nem autóval,így folyamatosan mozgunk,elmegyünk a terápia után vásárolni,fagyizni,meglátogatjuk az unokatesóit,pont előttük sétálunk el.vagy beugrunk a barátnőmhöz.Én is igyekszem,változatosabbá tenni a napjait,ne csak a kötelesség legyen.TUdja,ha "túl van" minden feladatán,szépen megírja a házi feladatát,bármit kérhet szabad.

A rossz idő az ellenségünk,ilyenkor rémálom bent lenni a házban... Én a playstation-t,számítógépes játékokat nem részesítem előnyben.. de V-tech motion játékunk van (oktató,tanuló,fejlesztő játék) ezt szereti,de nem köti le túl sokáig.Legózni imád,és rendkívül kreatív,olyan csodákat épít,nagyon ötletes dolgokat hozz ki belőle,néha leesik az állam .. De szívesen színeznek,szoktam nyomtatni az internetről kifestőket, nah ez sose elég :))

rengeteg társasjátékunk van,puzzle..hát még hadiláb,nincs türelme hozzá,kicsiként se kötötte,míg a lányom már lassan háttal összerakja :)) nem egyformák.. a memóriát is szereti,ami nagyon jó mert fejleszti az idegrendszerét is (a nev.tan alapozón is alkalmazzák) az alacsony verbális IQ-ja (84) pedig "állítólag" a rövidtávú memória fejletlensége miatt van.. így e miatt is remek játék.


Utolsó anyuka:

Szerintem,nálatok az hogy otthon jelentkezik csak a szorongása,és egyéb "tünete" valószínűleg azért van,mert otthon érzi magát teljes biztonságban, és jól felméri hogy senki nem bántja érte ,elfogadjátok,szeretitek feltételek nélkül, olyannak amilyen.. Oviba,iskolában a gyerekek megpróbálnak jobban viselkedni,jobban kontrollálják magukat,mert talán szégyenlik a nagy közönség elé tárni... a hisztit,a dühkitörést...stb.

nálunk pl amikor a jelentős javulást éreztük,a suliban nagyon jól viselkedett,a fejlesztéseken is,de mire hazaért teljesen kifordult önmagából...Érthető hisz teljesen le van terhelve,és ő is itthon dühöng,hisztizik..a suliban inkább csak csintalan,rosszalkodik,izeg-mozog :)

2012. máj. 21. 08:16
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!