ADHD tini korban? Mire érdemes figyelnem?
Leegyszerűsítve a szituációt egyetem által koordináltan önkéntesként "mentorálok" 4 hetedikest ebben a félévben és az egyik diákom ADHD-s. Ennyit tudok, nem tudom, hogy ez nála, vagy úgy általánosságban miben nyilvánul meg, mire kell figyelnem. Valami tipp? Mire kell figyelnem...?
Totál vakon vagyok a témát illetően, szakmailag, tanulmányilag semmi közöm úgy egyáltalán a gyerekekhez sem, fizika bsc-s vagyok. :D
Egyénenkènt vàltozòak a tünetek, de nàlam ennyi idősen ilyen mòdon hàtràltatta a tanulàst:
-nagyobb projectecnek nem vagy csak nehezen tudtam nekiàlli. Pl olvasònaplò, műelemzès. Èrdemes vele ütemtervet kialakìtani.
-nem tudtam követni, mikor miből lesz dolgozat. Lehet naptàrat vezetni, vagy simàn felìrni. De lehet, hogy ma màr a krètàban is meg lehet nèzni.
Azt vedd figyelembe, hogy az ADHD-s agyra jellemző a hiperfókusz, az, hogy a kedvenc tèmàjàba rengeteg időt, energiàt fektet, csak arròl szeret beszèlni. Valamint az egyenletlen munkatempò. Vagy 40 òra munkàt sürìt az ember egy napba , vagy napokig punnyad. Van azèrt közèpùt is, nem minden nap vèglet.
NeuroWild-nak nagyon jòl szemlèltető anyagai vannak facebookon az adhd-s ès auti gyerekek oktatàsàròl.
Látom nem sok választ kaptál, bár az első azért írt jókat.
Nekem is adhd-s a fiam, és nem könnyű. Persze nem mindegyik egyforma, itt is nagyon nagy különbségek vannak. Van amelyiknek csak nehéz koncentrálni, van amelyik meg nem is hajlandó semmire.
Az én fiam kb. semmire nem hajlandó, szóval én már eljutottam odáig, hogy nem is érdekel, csak ne bukjon meg.
Idegenekkel valószínűleg azért együttműködőbbek.
Ez a figyelemzavar általában más nehézségekkel is együtt szokott járni, az enyémnek pl. beszédértési zavara volt, kezelték, maradványtünetek vannak. Szóval ki kell tapasztalni, hogy milyen módon tud tanulni, hangosan, magában, vázlatot ír, gondolattérképet rajzol. Szerintem inkább a tanulási stratégia kialakításában próbálj neki segíteni. De készülj fel a 100 % ellenállásra és közönyre. Iszonyat türelem kell hozzájuk.
Az enyém sumákol. Nem az a cél, hogy kitalálja, hogy hogyan tudja gyorsan és hatékonyan megtanulni az anyagot, hanem az a cél, hogy kitalálja, hogy hogyan tudja megúszni az egészet.
Ahogy az egyes is írja, a munkatempóval is van gond. Néha jön, hogy nem érti a matekot. Elkezdem neki magyarázni az anyagot, és kb. a második mondat után már éhes, szomjas, melege van, ki akar menni a szobából valamilyen ürüggyel. Meg elkezdi mesélni milyen volt a napja, illetve bármi másról nagyon szívesen beszélget velem, csak tanulni ne kelljen.
Ilyenkor igyekszem visszaterelgetni, de persze az a válasz, hogy engem nem érdekel, hogy vele mi van, és nem akarok vele beszélgetni. Talán jobb is, hogy egy egyetemistával tanul, és nem az anyjával. Lol.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!