Szegregáltból integrálóba?
Annyira sajnálom, hogy erre a fontos kérdésre ilyen kevés válasz érkezett... ezen pánikolok én is. A szegregáltban azt mondták, h olvasni ugyan megtanul a gyerek, de az, hogy egy könyvet elolvasson, az esélytelen.
Illetve az én gyerekem nem magatartás zavaros, viszont retteg az ordítozástól. Na ez meg szegregáltban mindennapos.
Én most nagyon azon gondolkozom, hogy integráltban, egyéni tanrenddel kezdenénk el az elsőt, ha erre van lehetőség.
11es, a legjobb az egyéni tanrend, ordítozás mindenhol van. A gyerekem osztályában is volt, aki retteg a kiabálástól(bezzeg ha ő kiabál, az nem zavarja, mindegy).
Úgy nézett ki, hogy mikor a gyerek elvett valamit a másiktól, vagy az enyémtől, azt, amelyik kiabált kivitték a teremből, akár erővel is. Szerintem nem volt fair, de persze, így nem lehetett meglenniük egy teremben és mindenki a félőset védi. Szóval ne aggódj, szegregáltban előnyben részesítik azt, akit alapból megszánnának, amelyik "fél", és azt, amelyik "gyengébb képességű". Tehát a tiéd mindenképp közelebb fog állni a tanár szívéhez és neki fognak kedvezni. A másik meg lesz a "rossz gyerek", akit kiküldenek, hogy mentség a tiéd érzéseit. De ha okos gyereked van, akkor csak egyéni tanrend normál suliban.
Nem tudom, most voltunk nyílt napon és nagyon úgy nézett ki, hogy a kiabálós kisfiú volt a szimpatikusabb.
Nehéz ez, mert tényleg a legjobbat akarom neki és a látottak-hallottak alapján nem vagyok meggyőződve arról, hogy oda való.
Jelenlegi tudása viszont "kevés" az integrálóhoz.
9-es vagyok, a 10-esnek igaza van, ezt is hallottam én is, sajnos.
Ha egy gyerek kiabál, verekszik, zavarja a tanítást, szerinted mit tudnak vele csinálni? Nincs erre pedagógiai módszer.
Van olyan ismerősöm,aki elvitte ilyen osztályba a gyerekét, és azon túl, hogy nem tanulnak a suliban semmit, folyamatos a nyomás a szülőkön, hogy vigyék el a gyereket, mert kezelhetetlen. Persze ők nem akarják, mert autista tagozat, hova vigyék innen már?
És az is tény, hogyha összezársz több ilyen gyereket, ők aztán a legkevésbé fogják elviselni egymást. Még egy olyan osztályban, ahol neurotipikus gyerekek vannak, még jobban elvannak.
Amit a 10-es leírt ez lenne az ideális, nekünk is ezt mondta a doktornő.
De ez is csak a mesében létezik. Nagyon sok a problémás gyerek, szerintem a fiúknak kb. a 80 %-a, de lányok közt is akad bőven.
Találtam is egy sulit, ahova felvették a fiamat sni-vel, 17-en voltak, ennél kisebb létszámú osztály nincs a városban. Iskolapszichológus, gyógypedagógus stb.
Sajnos fél év múlva el kellett hoznom a gyereket, mivel a 17 főből 7-nek volt papírja (btm, sni), és a maradék 10-ből legalább 5-nek volt még valami baja, csak nem volt kivizsgálva. Tragédia volt az osztály, a tanárok nem bírtak velük egyáltalán. És ez egy integrált iskola volt, elvileg, de ugye mindenki ide vitte a problémás gyerekét, mert olyan híre volt a sulinak, hogy ők ezeket tudják kezelni. Hát, nem tudták.
Elhoztam a sima körzetesbe, ahol jelenleg 16-an vannak, ebből 6 papíros, most már egész jó a helyzet, de volt itt is nagyon gázos gyerek. Még nem az enyém volt a legrosszabb! A tanárok most áradoznak, hogy milyen jó az osztály. Ez az osztály?! És tényleg, a korábbi tapasztalataim alapján valóban jók.
Nem tudom mi van velünk, hogy ennyi gond van a gyerekekkel, de ez valami elképesztő.
Előző vagyok, bocsi, voltaképp a kérdésre nem is válaszoltunk.
Szóval ha szegregáltba viszed, onnan nagyon nehéz visszajutni integráltba.
Mit írt róla a Szakértői Bizottság? Integrálható vagy sem?
Milyen típusú problémák vannak a gyerekkel? Magatartásbeli vagy inkább szellemi? Szobatiszta, beszél rendesen?
Van amikor a szülőnek nincs választása, ha olyan gondok vannak a gyerekkel, akkor csak a szegregált marad. Viszont én mindenképpen azt javasolnám, ha a gyerek átmeneti helyzetben van, hogy küzdjetek az integrációért.
Sokan mondják, hogy rámegy a gyerek, mert olyan követelményeket támasztanak neki, ami nem az ő szintje. Igen, ez igaz. Sok sikerélménye nem lesz. Ez a szülőknek is kihívás, mert meg kell a gyerekkel értetni, hogy jó jegy a hármas is. De még mindig inkább egy hármas egy integráltban, mint egy ötös egy szegregáltban.
A kérdező vagyok. Az összes választ hasznos volt olvasni, mert így nagyjából kapok egy képet mire lehet számítani a jövőben. De mi még nagyon az elején járunk.
Szeptemberben pont óvodaköteles lesz a lányom, így nálunk még az ovi kérdés aktuális egyelőre. Jelenleg korai fejlesztést kap, az ottani gyógypedagógus az, aki mondta, hogy szegregált ovit javasolna neki. Ott kisebb a létszám, jobban figyelnek rá, sok fejlesztést kaphat. Ezt a gyógyped mondta.
És azt is mondta, hogy amikor tavasszal pszichiáter fogja vizsgálni a gyereket, bár ő nem lesz ott, de a véleményét neki is meg fogják kérdezni. (A Budapesti korai fejlesztőről van szó, ahol a fejlesztést kap és ott fogják vizsgálni is tavasszal, nyilván valamilyen kódot is kap majd. A pedagógiai szakszolgálatnál nem jártam még vele. Márciusban jelentkeztem a szakszolgálathoz és a Koraiba is, utóbbi helyről szóltak vissza előbb és kezdődhetett meg a fejlesztést, azért kötöttünk ki ott.)
A lányom most 2 éves és 3 hónapos, halandzsázik csak, illetve játéktevékenységbe bevonható sokszor (de nem mindig), de kevés ideig köti őt le. Néhány utasítást ért és megcsinálja, de van amit nem. Enni szinte mindent eszik, kézzel jó pár dolgot (főképp a szilárd, nem maszatos ételeket eszi egyedül: kifli, keksz, pufi stb.), de a főtt ételt pl még adom neki kanállal vagy villával. Nagyon nehéz nekem belőni, hogy milyen állapotban van, mert nincs viszonyítási alapom, nincs más gyerekem. Nem nehezek a mindennapok vele, de ez nem jelenti azt, hogy az óvodában se lenne gond vele pl egy nagyobb létszámú csoportban. Még nem szobatiszta, de azzal nincs elkésve még szerintem. Jelenleg egyébként szociális és kommunikációs elmaradás kódja van, de a diagnózis mellett ott van, hogy valószínűleg az autizmusból ered ez a problémája. Nagy valószínűség szerint tavasszal ezt a kódot fogja megkapni.
Igazából 3 lehetőség áll előttünk:
1. marad még 1 évet korai fejlesztésben, heti 1x kap fejlesztést és magánban 1x dszitet hetente. És akkor 4 éves korában kezdi az ovit.
2. megy oviba, de nagyon benne van a pakliban, hogy szegregáltat javasolnak neki. Ezzel kapcsolatban is csomó kérdés van bennem, mert kifejezettem szegregált ovi nincs ahol lakunk, viszont van pár olyan ovi, ahol 1 csoportot tartanak fenn sni-s gyerekeknek (alapító okiratban olvastam hogy mozgás-hallássérülteknek, autistáknak is...), de az elég nagy létszámú, 15-17 fő. Na és ha szegregáltba kellene mennie, akkor ide felveszik-e egyáltalán, ha maga az ovi integrált csak ez az 1 csoport benne speciális. Ja és a Koraiban mondták, hogy nyugodtan be lehet menni az oviba érdeklődni, ez tök megszokott dolog, erre múlthéten mikor hívtam az ovit jól elhajtottak, hogy tavasszal lesz nyílt nap, akkor lehet menni és kérdezni :) Szóval nem könnyítik meg a helyzetet ott sem, hogy kicsit képbe kerüljek.
3. bölcsibe megy még 1 évet és akkor kaphatja még 1 évig a korai fejlesztést. Ennek nem tudom pontosan mi a módja, de futólagosan ezt is említette a gyógypedagógus, ez is egy lehetőség.
Igen, csak körülöttem (család) többen is azzal érvelnek, hogy oviban a szociális készségek sokat javulhatnak. Van minta, van kitől eltanulni dolgokat.
Viszont ha rossz szegregált helyet fogunk ki, lehet csak rossz mintát lát. Na emiatt bizonytalankodom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!