Lehet egy gyerek egyszerre nagyon buta, és nagyon okos is?
Hogy létezik, hogy az esetek felében kiemelkedő megfigyelései vannak, elmondod és megért valamit elsőre(pl szorzás fogalma, osztás fogalma, majd mielőtt említenéd, magától felmond egy egy rakás szorzótáblát, eloszt több nagyobb számot, mikor tudnia sem kéne hasonlót, vagy magától kitölt olvasónaplót bonyolult szövegből, megfigyel dolgokat, kijátssza a legnehezebb logikai feladatokat, akár ördöglakatot, vagy logikai rétegzős, tologatós, kombinálós játékokat), majd az esetek felében buta, mint a tök. Pl most megkérdeztem, mit jelent a "meddig tart a tanítás" kifejezés. Semmi, csak azt ismételgeti, hogy nem tudja. Vagy feladat közben elfelejti, mivel foglalkozott, pl a szorzótáblás napok után tegnap megkérdezte tőlem, hogy egyszer egy az kettő, ugye, mert a mondatban kétszer mondom az egyet! Fel nem fogom, előző héten magától felsorolta majd az összes szorzótáblát fejben számolással, pedig csak annyit mondtam neki, hogy "egyszer veszem az egyet, az egyszer egy, kétszer veszem a kettőt, az kétszer kettő" és leesett neki és már tudott mindent." Aztán ez a tudás sehol nincs, és ha elismétlem ugyanazt, mint előtte, nem érti, azt kérdezi, mi az, hogy "egyszer veszem" és mutatom és semmi.. aztán ma már megint tudja! Ugyanez versekkel, mesékkel, feladatokkal és most ezzel. Megkérdeztem mit jelent a tart szó, csak les ki a fejéből. Megkérdezem újra, hiszen ezt tudod, aztán tartja a kezét, hogy "tartani"..és tényleg mintha nem tudná! Aztán kicsit később megint.
Már évek óta ez van, írtam már ki kérdést, de megoldása nem lett, és mindig van, hogy rácsodálkozok, hogy hova tűnik belőle a tudás, néha teljesen se kép se hang, máskor meg egy zseni magától. Már ott tartok, hogy több személyisége van, mert amikor szófogadó, csendes, akkor "buta", amikor meg rosszul viselkedik, hangos, akkor "okos"..
Szedi az espricót egy hónapja, de nem változtat semmin.
lehet, hogy én vagyok vak, és írtad, de hány éves?
kisebb korában milyen volt?
A leírtak alapján én semmi problémát nem látok. A szorzótáblát mindannyian bemagoljuk, mert muszáj. A másik oldala pedig, amikor meg akarja érteni a gyerek, hogy miről is van szó. "Egyszer veszem az egyet"... Ő még nem tud ennyire képletesen gondolkodni. Teljesen normális, hogy elgondolkodik rajta, hogy mit veszünk, honnan veszünk. Ez a szó többértelmű. Akár a boltból is vehetnénk valamit. Vagy a mosógépből is kivehetem a ruhát.
A másik, amit írtál, hogy "meddig tart a tanítás"... Szintén több értelmű. Gondolhatsz arra is, hogy aznap hány órája lesz a gyereknek. Vagy arra is, hogy egy óra meddig tart, de arra is, hogy mikortól lesz őszi, téli, tavaszi, nyári szünet.
Tehát nem egyértelmű kérdésre, ne várj egyértelmű választ egy kisgyerektől. Ha szerinted, emiatt a gyereked "buta, mint a tök", akkor csak felvilágosítalak, hogy a te fejedbe nagyobb bajok vannak!!!
Van aki szerint nagyon okos, van, aki szerint nagyon nem. Aki szerint okos, aszerint mikor buta csak "nem figyel", aki szerint meg buta, aszerint "ezt most épp elkapta, hallotta valahol" amikor okos..
Az egész gyerek ilyen, van tanár, aki nem bírja(mikor okos, de rosszul viselkedik, de mikor lassú akkor azt mondja biztos álmos, fáradt, front van), más meg imádja mert nyugis és kedves, és mikor épp rosszul viselkedik azt mondja biztos fáradt, éhes, front van... Az a baj, hogy ritkán látni ezeket a dolgait, mindenki elkönyveli valamilyennek, mert keveset látja. Voltunk pszichológusnál is, na ott egyszer sem volt nyugis és figyelmes, és nem tudta elhinni, hogy másnál szófogadó, kedves, figyelmes és törődő és mindent csinál, amit kérnek, mert ő nem ezt a gyereket ismerte meg.
Olyan, mintha két gyerekem lenne, az egyik okos és "rosszul viselkedő" a másik meg egyszerű és egy tündér, és minden szakember más véleményen van. Aki szerint a gyerek cuki, kevesebb szabály kellene és kedvesebb bánásmód, aki szerint a gyerek problémás, szerintünk nem vagyok elég következetes és szigorú(pszichológus, egyszerűen nem hitte el, hogy mással simulékony és lassú a gyerek).
Most látszik a tanulásban leginkább(elsős), hogy oké, hogy mindenkivel máshogy viselkedik(ezt betudták jó sok különböző dolognak), de nem lehet, hogy egyik pillanatban zseni legyen, a másikban meg ne tudjon gondolkozni, és elfelejtsen olyanokat, amiket tud a nyugis állapotában.. Itt vannak a füzetei, látszik, mikor rosszul viselkedik, akkor az írásképe borzalmas, az esetek felében meg gyönygbetűi vannak(mikor nyugis és jól viselkedik, de olyanokat kérdez, hogy melyik az r betű), mikor szófogadatlan, akkor meg folyékonyan ír csak rondán.
Elsős...
Mit vársz tőle? Most tanul írni, olvasni, számolni. Miért kell azon csodálkozni, hogy a gyerek nem tudja biztosan melyik az "R" betű, vagy hogy nem ír gyöngybetűkkel, a szorzótábláról már ne is beszéljünk...
Most ismerkedik mindennel.
A magatartása pedig azért hullámzó, mert óvoda és iskola között óriási a különbség. Oviban a gyermek elsődleges feladata a játék. Nincsenek kötelező tevékenységek.
Az iskolában az elsődleges feladat a tanulás. Hirtelen beültetik az iskolapadba és elvàrják, hogy 45 percen keresztül a fenekén csücsüljön néma csendben és figyeljen. Lehet, hogy a gyermekednek alapból tanulási nehézségei vannak. Hiperaktív, BTM-es vagy durvább esetben ADHD-s. Előfordulhat.
De ezek nélkül is teljesen normális, hogy így viselkedik. Most rengeteg a változás és az új dolog az életében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!