Van itt olyan szülő, akinek a gyerekénél figyelemzavart állapítottak meg, de NEM hiperaktív???
Van a figyelemzavarnak enyhébb és súlyosabb szintje, az ADD-t akkor adják, ha viszonylag súlyosabb.
Nem kell hozzá magatartás zavar feltétlenül, csak együtt is jarhat gyakran vele.
De el kell keserítselek: attól, hogy kap egy nevet a probléma, nem lesz megoldva.
Rendszeresség, szervezettség az élet minden területén, képernyő előtt töltött idő radikális csökkentése (attól függően, mennyit szokott, de a figyelemzavaros gyerekek többsége durván sokat), meg tanulás módszertan segíthet. (Ha tényleg ez a gond, de első körben vizsgaltasd ki.)
A Szakszolgálathoz el ne vidd! Annyi történik, hogy leírják, hogy a gyerekkel gond van, és kiküldik az iskolának. Az iskola jobb esetben nem foglalkozik vele, rosszabb esetben meg egy életre megbélyegzett gyerek lesz.
Többen írták itt az ADD-t, az én lányom is az. 2. osztályban kapta a kódot, egyébként én azért vittem el kivizsgáltatni, mert az iskolában a tanítónő kritikán aluli módon kezelte a gyereket, és meg akartam neki mutatni, hogy nem a gyerekkel van a gond. Sajnos nem nekem lett igazam, bár a tanítónő nagyon nagy károkat tett a gyerekben, el is hoztam onnan. Akkor még én is azt hittem, hogy ezzel segítek a gyereknek, ha viszek papírt, de ha olyan a tanár, akkor az sem segít. Amikor megmutattam neki, hogy a gyerekem figyelemzavaros, és eszerint kéne vele bánni, akkor az volt a válasz, hogy vigyem el a fogyatékosok közé, és neki amúgy sincs ideje, hogy minden egyes gyerekkel külön foglalkozzon, mégis én mit képzelek magamról?! 15 fős osztály, falusi iskola. És igen nehezen találtam neki másik befogadó iskolát! Meghallották, hogy kódos, máris rögtön kiderült, hogy tele van az osztály, és nincs hely új gyereknek, aki nem körzetes.
A gyerek magatartásával semmi gond nem volt soha. Simán megül a fenekén, sőt nyitott szemmel alszik. Az IQ-ja 137, így a mostani suliban ő az osztályelső, a 4,6-os bizijével. Nem tudom, hogy a te gyereked is ilyen-e, hiszen valóban van aki lusta. Én nagyon szomorú vagyok, hogy a lányom ilyen aggyal ilyen problémát kapott, hiszen belőle még agysebész is lehetett volna, de nem hiszem, hogy az lesz. Most készülünk a felvételire, olyan 30-35 pontokat ír itthon matekból, ami azért bőven az országos átlag felett van. De mit ront el? Az első feladatokat, nem a szövegeseket. A legbonyolultabb szöveges példát simán megoldja, de az első feladatban elrontja, hogy mennyi 2+10.
Nézz utána a neten, hogy milyen a figyelemzavar, szerintem az én lányomon teljes mértékben tettenérhető. Főleg a számolásban látszik, de a hétköznapi életben is nagyon zavaró. Nincs olyan hét, hogy el ne hagyná a kulcsát vagy valamilyen ruháját. Mindent elhagy, elfelejt, a villanyt folyton égve hagyja, nem pakol el maga után.
A pszichiáter kb. az első alkalommal 10 perc után elmondta mi a gond, még gyógyszert is akart neki felírni, mert annyira erős a figyelemzavara. De mondtam neki, hogy a matek 5 nekem nem ér annyit. Meg is lepődött, hogy ilyen jó tanuló, ami a magas IQ-jának köszönhető, meg annak, hogy szerencsére nem adta fel.
A fejlesztés egy kalap . Szerintem halvány gőzük sincs róla a gyógypedagógusoknak, hogy mit kéne ezzel csinálni. Oviban, alsóban még csak-csak, mozgásfejlesztés, finommotorika, labirintusos feladatok, keresd a különbséget, ilyesmiket gyakoroltak. De felsőben már gyakorlatilag semmi. Van heti 2 óra fejlesztés, de vagy társasoznak, vagy megírják a leckét. Néha szoktam mondani a fejlesztőnek, hogyha a gyerek nem ért valamit matekból, kémiából, azért rendes, mert akkor átveszi vele ő is, de egyébként nem sok értelme van.
Még egy adalék, hogy mennyire káros a kód. Gimibe szeretne menni, de az állami versenyistállókat azért figyelemzavarral nem szeretném. Mindenki az alapítványi gimiket javasolta. Amikor felhívtam őket, és mondtam, hogy sni-s, rögtön rávágták, hogy szó sem lehet róla, hogy felvegyék. Anélkül, hogy bármit tudnának a gyerekről. Eléggé fel is háborodtam megint, hogy ilyen erős a diszkrimináció a pedagógusok körében, de sajnos nagyon egy kalap alá veszik a kódos gyereket. Nézd csak meg pl. a hildaságok kedves szerzőjét, hogy milyen édi cikkeket ír az sni-s gyerekek integrációjáról. Kb. mintha mindegyik valami késdobáló, putris családból származna, és gőzük sincs arról, hogy a hátrányos helyzet és a sajátos nevelési igény az két külön dolog.
"Szerintem halvány gőzük sincs róla a gyógypedagógusoknak, hogy mit kéne ezzel csinálni."
Igen, azért tanulunk 4 évig az egyetemen és végzünk el végtelen számú továbbképzést, hogy ne tudjuk, hogy mit kell csinálni. Azért, mert az egyik gyógypedagógus nem vált be, a többi jó lehet. Ezért nem vagyunk mi megbecsülve, pedig az emberek fele nem tudná azt csinálni, amit mi.
Azt se értem, aki azt mondja, hogy ne vigye el a szakszolgálathoz. Ott legalább megmondják egy hosszas kivizsgálás után, hogy mi a problémája a gyereknek, itt láttatlanba nagyon tudnak az emberek diagnosztizálni. Kedves kérdező, szerintem ne hallgass az itteniekre. Most az jobb, hogy a gyereket nem vizsgálják meg és papír nélkül szenved ő is, meg te is, vagy kap egy papírt és akkor kap mellé fejlesztést is. Azt nem mondom, hogy a pedagógusokkal nem kell harcolni mert kell, (hogy például használhasson a gyerek matekon számológépet stb..) de mindenképp jobb szerintem, mintha szenvedne és azt hinné, hogy ő buta. Mert nem az. Fejlesztés nélkül kínszenvedés lesz az iskola.
Akkor nekifutok megint. 2 sni-s gyerekem van, és különböző iskolába járnak. A fiamnak minden évben másik gyógypedagógusa volt, mert mind felmond. Heti 4 óra fejlesztés van kiírva, és ami megvalósul: heti 20 perc csoportos fejlesztés, 1-től 8-ig osztályig 6 gyerek együtt.
Azért kiváncsi lennék az ötletekre, hogy ezt hogy lehet úgy megvalósítani, hogy legyen is értelme? Tavaly annyi volt, hogy megbeszélték, hogy kivel mi történt a héten. Tudod, lehet, hogy egy matek korrepetálással többre mentünk volna helyette.
És ha már gyógypedagógus vagy, akkor elmondanád, hogy mit kellene kezdeni egy figyelemzavaros gyerekkel? Elég sok ismerősöm van, ilyen körökben mozgok, és általában annyi a fejlesztés, hogy megírják együtt a leckét. A fiamat idén meg odaültetik a számítógép elé, hogy játsszon. Egy figyelemzavarost, érted. Hát, gratulálok! Ehhez kellett a diploma.
Hallgass a tapasztalt vén rókára! Nehogy elvidd a Szakszolgálathoz! Ha azt akarod, hogy ne vegyék fel egyik iskolába se, akkor vidd, de egyébként meg ne!
Fejlesztésre lehet hordani magánúton is, ott legalább kérhetsz visszajelzést, az iskolai nem ér semmit! Tudod, alul vannak fizetve, kevesen vannak, leterheltek stb. Gyakorlatilag nulla kontroll, azt csinálnak, amit akarnak, nincs számonkérés, nincs tanterv.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!