Van itt olyan, akinek a gyereke autizmus diagnózist kapott és később kiderult, hogy mégsem az?
Mennyi idős a gyereked? Hol kaptatok diagnózist a figyelemzavarrol?
Én sokat olvasgattam fórumokon és autista gyerekeknél is van aki nagyon jól kompenzál HA intelligens, és megtanul úgy viselkedni mint az átlagos fejlodesuek.
De sajnos az autizmus.hu-n meg valami olyasmit olvastam hogy kevesebb mint a felük képes aztán segítség nélkül felnőtt életet élni.
Szóval nem mindegy, hogy mennyire sérült az adott ember az érintett teruleteken, meg hogy milyen az alaptermeszete.
Valahol azt is olvastam, hogy hasonló alapja van a figyelemzavarnak, a kenyszerbetegsegnek és az autizmusnak.
Hogy a kérdésedre válaszoljak, szerintem minél fiatalabb a gyerek, annál kevésbé lehet látni, mire lesz képes, szerintem ez is nagyon nehéz benne, hogy csak sok év után látszik. De iskolakezdésig azért lehet majd látni hogy tud e a többiekkel egy suliba járni.
Jelen.
Én 3 évesen vittem el először kivizsgálásra a fiamat, mert nagyon furán viselkedett. Akkor azt mondták, hogy beszédértési zavara van.
Az oviban behívtak 1 év múlva, hogy a gyerek kezelhetetlen, fejleszthetetlen, szerintük autista. Teljesen kiakadtam, hogy hogy mernek ilyet mondani. Akkor elvittem a Szakszolgálathoz, a diagnózis megint a beszédértési zavar volt. Akkor már hordtam gyógypedagógushoz, aki szintén károgott a fülembe, hogy ők nem tudják, vigyem autista szakértőkhöz. Akkor elvittem a Vadaskertbe. Ott azt mondták, hogy nem autista. Aztán az oviba hívtak egy autista gyógypedagógust, hogy foglalkozzon a fiammal, akkor behívtak, és közölte velem a nő, hogy jó lenne már, ha abbahagynám a struccpolitikát, és beismerném, hogy autista a gyerekem, mert ő látott már sok ilyen gyereket, és ő tudja. Akkor mondtam neki, hogy ő nem pszichiáter, szóval ne szóljon ebbe bele.
A megyei szakszolgálatnál a pszichiáter elolvasta, hogy mit írtak az óvónők róla, majd közölte velem, hogy mennyire jól járna a család azzal, ha leírná, hogy a gyerek autista, még kapnám a gyest, meg az emelt szintű családi pótlékot is. Mondtam neki, hogy teljesen kizárt, a Vadaskertben azt mondták, hogy nem autista, nem engedem, hogy ilyen kódot adjon ki. Erre ő azt mondta, hogy a kollégák tévedtek, de legyen, ahogy gondolom, akkor adhd.
Visszamentem a Vadaskertbe, megkérdeztem a doktornőt, hogy most nekem már annyian mondták, hogy mégis autista, mi erről a véleménye. Azt mondta, ha nagyon akarom, biztos találok olyan szakértőt, aki ad nekem erről papírt, de az ilyen átmeneti helyzetben lévő gyerekek ezzel inkább veszítenek, mint nyernek.
Egy év múlva visszamentünk a Szakértői Bizottságba, azt mondta az ottani doki, nekem volt igazam, ő tévedett, a gyerek kinőtte a tüneteit.
Az iskolában az első év tragédia volt, kifogtunk egy rémes tanítónőt, iskolát váltottunk. Most 4. osztályos, sajnos napi szinten vannak konfliktusok a társaival, sok a rosszindulatú gyerek, ma is elverték. De! Ne hidd, hogy a speciális iskolában másképp lenne!!! Sok szülővel beszéltem, akinek érintett a gyereke, és sajnos a speciális iskola inkább gyerekmegőrzőként funkcionál, és a sok problémás gyereket együtt nehezen kezelik. Amennyiben az IQ-ja nem érintett, én javaslom, hogy küzdj az integrációért. Nem lesz könnyű, azt előre megmondom.
3 évesen lett szobatiszta, elvileg még most is jár hozzá logopédus, de mivel elég jó tanuló, fogalma sincs, mit kéne vele kezdeni. Pedig sokszor most sem érti, amit mondunk, vannak érdekes félreértések. Pl. mondta, hogy hazafelé látott egy macskatotemet, meg sosem tudja, melyik étel micsoda, ezeket a neveket nem tudja megjegyezni. Tanárok neveit évekig nem tudta, mert nem érdekelte, a gyerekekét egy nap alatt megjegyezte.
Amúgy ha még nagyon kicsi, lehet, hogy tényleg simán csak későn érő típus.
Meg a pedagógusok kihozhatják ám a tüneteket. Volt a Vadaskertben szobatársunk, aki megkapta a kódot, iskolát váltottak és teljesen integrálták, és mára már levették a kódot róla. A tanár volt a hibás valószínűleg, hogy a tünetei így felerősödtek, amúgy lehet, hogy senkinek nem tűnt volna fel, hogy kicsit különc a gyerek.
Oké, hát mi alapján is? Az autizmus elsősorban kommunikációs zavar, a gyerek kizárja a külvilágot. Ez attól függően, hogy mennyire érintett a gyerek, lehet hogy csak apróságokban mutatkozik meg, de lehet, hogy pl. nem is tanul meg beszélni, vagy elzárkózik teljesen a többiektől. Sok tünetük van még emellett, pl. a rugalmatlanság, az, hogy nem tudnak a változásokhoz alkalmazkodni. A fiam nagyon rugalmatlan volt, és ha valami nem úgy történt, ahogy ő elvárta, akkor hisztizett. Mivel a beszédfejlődése megkésett volt, ezért volt az a pszichiáter szerint, hogy sok mindenre hisztivel reagált. Nem tudta kifejezni magát, és nem is értette, hogy mit akarnak tőle, és az emiatt felgyülemlett frusztráció hatalmas erővel tört ki belőle. Az óvónők állították, hogy nem viseli el maga körül az embereket, pedig ez nem igaz, nagyon is vágyott a társas életre. Csak azt nem tudta, hogy a többiek mit akarnak tőle.
Az óvodában nem vett részt a fejlesztő foglalkozásokon, mivel tudta, hogy úgysem tudja megcsinálni a feladatokat, meg sem próbálta, ha próbálták erőltetni, akkor hisztizett vagy egyszerűen kivonult a teremből.
Az egyik pszichiáter szerint ezt azért keverték az autizmussal, mert az autizmus is kommunikációs zavar, ezért sok beszédfejlődésben érintett gyereket félrediagnosztizálnak, mert ez okozhat hasonló tüneteket. A másik pszichiáter meg azt mondta, hogy a beszédfejlődési zavar nem jár önmagában, annak oka van, az vagy autizmus, vagy adhd.
De mindenképpen fura volt, mert pl. napokig képes volt valamiért hisztizni. Nem fél órát, napokig. Elő is adta nekem a pszichológus, hogy azért ilyen a gyerek, mert nem vagyunk elég következetesek. Hiszivel eléri, amit akar. Hát, 3 nap folyamatos ordítás után már beadtam a derekam, kövezzetek meg érte. Szóval én magam is azt gondolom, hogy nem magyarázható minden a beszédértési zavarral. Pl. van az a jelenet a Thomas után című filmben, amikor cipőt vesznek. Na, hát ez nálunk pont így zajlott. Igaz, hogy 3 évesen, azért ez is különbség, most már lehet azért vásárolni vele. Sok tünetét kinőtte.
Szemkontaktust tartott egyébként mindig is, de csak rövid ideig, a doki szerint egyébként a szemkontaktus hiánya önmagában semmit nem jelent. Ha izgatott volt, repkedett, az óvónők egyébként ezt is egyértelmű tünetnek vélték. De a lányom is repked, semmi ilyen baja nincs, a pszichiáter szerint még ez sem jelent semmit. De azért sok apró tünet együtt azért már sok.
Én nem zárom ki teljesen, hogy nem enyhén autista, de nem bánom, hogy nem írták le, mert sajnos egy ilyen diagnózissal nem sok esélye van a gyereknek az integrációra.
Amúgy nagyjából sejtem, hogy miért is pontoztak le. Sokan állítják itt, hogy kell a diagnózis, mert a gyerek akkor kap megfelelő fejlesztést. Hát, ezt sürgősen el kéne felejteni. Ha fejlesztést akarsz a gyerekednek, akkor vidd el magánúton, az állami fejlesztés semmit nem ér. A fiamnak 4 éves kora óta heti 4 óra logopédiai fejlesztés van kiírva, tudjátok mennyit kap? Heti 30 percet. Amikor is egy nyugdíjas bácsikával megtárgyalják a covid-eseményeket. A bácsi saját bevallása szerint fogalma sincs mit csináljon a gyerekkel, mivel kitűnő tanuló. Pedig azért a kommunikációban vannak a mai napig fennakadások, szerintem lenne mit fejleszteni rajta, de ez van.
Egyébként adhd-kódja van, de most küldte be az osztályfőnök a felülvizsgálati kérelmet, azt írta a papírra, hogy nem látja indokoltnak a kódot, és kérjük, hogy vegyék le. Szerintem esélytelen, de azért örülök, hogy az osztályfőnök is így látja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!