Mit jelent mindennapjaitokban, hogy gyermeketek BTM-es?
Óvodás kortól tudtuk, hogy probléma van vele, BTM-et másodikban kapott, harmadiktól hatodikig idegen nyelv és helyesírás értékelése alóli felmentése is volt. Akkor még lehetett ilyet adni.
Most 8.-os fiú, a BTM státusz még megvan, felmentés már nincs, csak hosszabb idő a számonkéréseknél. A helyesírással még hadilábon áll, komolyan osztályozva küzdenie kellene a hármasért, de náluk nem divat a tollbamondások osztályozása. Angolból viszont nagyon összeszedte magát, ötödiktől már nem is vette igénybe a felmentést. Rákapott az angol You Tube csatornákra, korához mérten kitűnő szókincse és jó beszédértése lett.
Nagycsoportos korától fejlesztéekre hordtam, otthon is foglalkoztam vele a gyógypedagógus útmutatása szerint. Hét év tíz hónaposan kezdte az iskolát. Akkor kezdett néptáncolni és akrobatikus rock and rollra járni. (Ezek is felérnek egy-egy gyógypedagógiai fejlesztő órával.) Nem morogtam, hogy rondán ír. Lelkesen magyaráztam neki, hogy a tollbamondás, amire kettest kapott, az bizony nagyon jó, nézze csak meg, már minden szót külön írt, ahogy kell. Majd a többi hibát is el fogja tüntetni, szépen sorban. Külön füzetlapokat ragasztgattam a munkafüzetekbe, hogy nagyobb helye legyen beírogatni a válaszokat, mint amit a nyomdatechnika engedélyezett volna, még nyolcadikban is leülök mellé, és a "szöveges" tantárgyakat újramagyarázom, vázlatot írok neki, bár most már inkább vele íratok. Áldom a szövegszerkesztők és a Prezi feltalálóját, mert ezekkel hajlandó ilyeneket csinálni, és amig elmolyol egy egy vázlat összerakásával, és ötször próbálja vakon legépelni valamelyik szakkifejezést, nagyrészt meg is tanulja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!