Ha eddig az ovodai szakszolgálatos logopédus egy évvel elnézte a gyerekem korát, akkor végig rosszul taníthatta eddig?
Gondolom nem mindegy az, hogy egy gyerek 3 vagy 4 vagy 5 éves, teljesen más a beszédben az elvárás, a tanítási módszer (kötött, direkt módszer, vagy szabad, szenzomotoros, stb)
Most lett 4 éves, és most, hogy egy éve foglalkozik már vele, kiderült, hogy egy évvel idősebbnek hitte eddig, azt hitte most lett 5 éves!
A gyereken persze semmit nem látok, sem egy új vers, sem egy uj mondóka, hacsak én nem tanítom. Pici eltérései vannak csak, főleg a tárgyeset bizonytalan még néha, pl neki a villámot, az "villámt"
De akkor eddig végig 3 évesen kötött szabályokkal nyaggathatta?
Most volt csak időpontom a logopédushoz, szeretik a szülőket kihagyni, és most esett le mennyire kiakadt amikor kijavitottam hogy nem 5,hanem 4 éves most a gyerekem
Azon gondolkodom ezek utá, lemondom a logopédust, ugy is lesz szakszolgálatos kontroll
Vélemény?
" De akkor eddig végig 3 évesen kötött szabályokkal nyaggathatta? "
Gondolkozzál már egy kicsit, ha eddig idősebbnek hitte, akkor logikus, hogy idősebbeknek szóló feladatokat adott neki, nem?
Dehogynem kerestem.az óvónőkkel kellett üzengetőset játszani.
Egyetlen egyszer sikerült elkapni és a folyoson mondta ugy látja nem lesz semmi baj, megy a beszéd, jol fejlődik, sulira tökéletes lesz azaz visszatartani nem fogják.
Most amikor időpontom volt nem is az a nő volt ott akivel eddig a folyoson beszéltem hanem más logopedusok. Lehet csere volt időközben.
Hab a tortán: feszt "hát"-tal kezdenek minden mondatot logopedus létükre, de az óvónő is, ami köztudottan csúnya, a gyerek is "hát"-ozik. Pl "Hát nem is tudom"Hát akkor menjünk játszotérre. Stb
Nálunk anno suliban elmondták hogy hát-tal nem kezdünk mondatot.
Lesz szülői értekezlet is, nem is tudom felhozzam e ezt az óvónőnek mert minden 2. mondata "hát" es pont beszédben fejlődő gyerekek közt.
Meg a "valami baj van?" kérdésük is kicsinál. A gyerekem tanitom arra hogy alapbol ugy kérdezünk, hogy vagy, jol vagy? És a felnőttek is mondanak néha butaságot nem kell mindent utánozni
3 évesen pedig még érzelmi alapon tanulnak azaz a játék hozta élményeken keresztül fejlődnek, tilos még nem ugy mint pl 5-6 éveseknek szabálykötötten szájba rágni a betűket mert megutálhatja a gyerek a beszédet is ha kijavitgatják stb
Tehat nem csak arrol van szo hogy 4 éves feladatlapokat adhatott neki hanem a tematika. Egy 3 évesnél pl a kijavitgatás önbecsülésromlást is okozhat ami maradando is lehet.
Én a helyedben nem aggódnék.
Én nem hiszem hogy kor alapján fejlesztenek, hanem inkább hiányosságok, hibák alapján.
Az enyém decemberben 4 lesz, megkésett beszédfejlődés, néhány rosszul mondott hang, rossz ragozás. Ha kor alapján fejlesztenék akkor régen rossz lenne, mert kb 1 évvel levan maradva az átlagos kortársaitól. Egyébként pedig ha úgyis mentek szakszolgálathoz akkor majd ott eldöntik hogy kell e neki logopédus. Ha a szakszolgálat kiírta neki a logoédiát akkor szerintem nem mondhatod le, mert ha nem kapja meg a fejlesztést akkor azt a gyermek veszélyeztetésének veszik. Persze ez is csak akkor ha te nem akarod. Ha ők nem tudnak fejlesztőt biztosítani akkor nem ugrálnak...
Köszi a válaszokat.
Most vannak az iránymutató megbeszélések, ezért vagyok rajta ezen is.
A mozgás is napirendre került az oviban. Lesznek "tanfolyamok". Azon is gondolkodom, de szerintem nem iratom be karatéra, balettra meg ilyesmik
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!