Fejlesztés, vagy óvodai közösség?
Gyermekem koncentrácios és beszédfejlesztést kap. Csakhogy az előirt óvodai fejlesztés nem hat, a gyerek egyre hiperaktívabb, magatartászavaros lett, óvónők panaszkodtak. Így dohogtam egy sort, hogy akkor ugyan mégis hogyan fejlesztik akkor ovodai keretejen belül, ha ez az eredménye, és elkezdtem magán hordani gyógypedagógushoz, láss csodát egy kezelhető, összeszedett kisember lett, dícséretek halmát kapja.
Csakhogy a magánórák mindig olyan időpontokra esnek, hogy folyamatosan azt tapasztalom, hogy kimarad az ovodai közösségi foglalkozásbol. Pl multkor haza lehetett vinni mindenkinek a saját so-liszt gyurmáját, egyedül csak az én gyerekemnek nem volt egysem, mert ovonok szerint hianyzott es azert.
Ill most lesz az első tornatermes tornájuk, persze hogy aznap de. amikor magántanárnál vagyunk ismét, ugyanigy a sószobás foglalkozások is ilyen időpontokra esnek, de szinte percre pontosan amikor magánórákon van.
Vagy mindezek mellett az sem jo, hogy reggelente a gyerekeket összekucorgos meseolvasassal ráhangolják a napra, addig az én gyermekem sokszor napközben esik csak be, es ahogy láttam, hirtelen csak áll és nézi őket, nem "olvad bele" egyből a közösségbe hanem leül egyedül.
Úgy érzem sokszor "megszivjuk" azt hogy fejlesztésre hordom, ugyanakkor ha meg nem hordom, visszaesik beszédben, viselkedésben, figyelemben, magatartásban, ha csak az ovisfejlesztést kapja (irásban, mert gyakorlatilag nem fejlesztik szerintem ovodában különben nem lenne kezelhetetlen)
Ne fejleszd, főleg ha nem használ. A korai fejlesztés többségében lelkiismeretlen bizniz. Legalább az esetek felében többet árt, mint használ, ha 7 év alattiakról van szó, mégpedig életkori sajátosságok okán.
Az ONAP (Óvodai Nevelés országos AlapProgramja) is kiemeli, hogy a kisgyermek első és legfontosabb, legfejlesztőbb tevékenysége a szabad játék!
INDIREKT fejlesztéssel lehet kisgyermekeket fejleszteni, és csak igen kicsi hányadban direkt módon.
A szabad játék pedig egy spontán "önfejlesztés", mégis ez a kisgyermekek fejlődésének alapja. (Egyébként óvodában a jó pedagógus olykor tudatosan tereli a játékot, INDIREKT fejlesztő módszerrel, ami remek kiegészítés.)
A másik alapvető nevelési attitűd pedig a mozgás hangsúlya kell legyen, a szabad játék mellett, illetve avval együtt!
Ugyanis a mozgásnak, kisgyermekkorban úgynevezett transzfer hatása van, tehát áttevő hatása. LEHETŐLEG FRISS LEVEGŐN, mert pici korban a relatíve nagy fej arány miatt a testhez képest, nagyon fontos a friss, oxigén dús levegő és a sok mozgás!
És mint említettem, áttevő hatása miatt is KÜLÖNÖSEN fontos a mozgás kicsi gyermekkorban, mivel az értelmi és érzelmi fejlődésnek is alapja, és az idegrendszeri érésnek is, pl a változó térirányok, szemszögek stb miatt!
Az ONAP betartása kötelező mind állami, mind magánóvodákban Magyaro-on. Nem véletlenül, hiszen alapvető nevelési elveket fogalmaz meg óvodás korra.
Tehát még egyszer a lényeg:
Az ONAP (Óvodai Nevelés országos AlapProgramja) is kiemeli, hogy a kisgyermek első és legfontosabb, legfejlesztőbb tevékenysége a szabad játék!
Hármas vagyok, valószínűsítettem, hogy ezeket fogjátok reagálni rám, hiszen máskor is így jártatok el, ti, akik aljas anyagi érdekekből szakmaellenesen fogalmaztok most is.
Itt is bizniszeltek, a kisgyermekek rovására,
és nem szégyellitek magatokat...
Diplomás szakember vagyok (gyermekneveléssel kapcsolatban, de nem tartozik ide vonatkozó konkrétum), és átlátok rajtatok, téglácskák, ahogy évek óta megbeszéltük már többször itt.
Kedves kérdező, javaslom, jól gondold át, mit teszel, kinek hiszel.
Linkeltem videókat is itt szakembertől, bár annak is már nekiestek itt korábban alaptalanul azok, akik anyagilag ellenérdekeltek.
Én viszont nem vagyok anyagilag érdekelt, hanem a gyermekvédelemben, önként.
A gyermekek védelmében fogalmaztam meglátásokat és szakmai ismereteket.
A korai fejlesztőkben meg NEM indirekt fejlesztés folyik többségében -HIÁBA HAZUDJÁK ITT EZT-, hanem SAJNOS direkt módon történik legalább 90%-ban, még ha játékosan is. És a direkt módszer komoly probléma, 7 éves kor alatt!
(Leszámítva néhány témakört mint pl napi rutin, nagytestnevelés/Montessori mozgásfejlesztés balesetmegelőzés stb, ezek kivételek, CSAK néhány tényezőt lehet 7 év alattiak számára direkt módon fejlesztésként nyújtani! (Avagy részben direkt módon e kivételeket.)
Kivétel továbbá, amennyiben valóban fejlesztésre szorul egy kisgyermek, de 7 év alattiak esetén sokkal komolyabb indok kell, hogy fejlesztés alá essen egy kisgyermek, mint amilyen laza határt megszabnak a korai fejlesztők.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!