Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Óvodák » 4 éves gyerekek szüleihez:mily...

4 éves gyerekek szüleihez:milyen fejlesztést ad az ovi és milyen fejlesztést csináltok otthon a gyerekeitekkel?

Figyelt kérdés
Svájcban élünk, itt csak 5 éves kortól van napi négy órás ovi (inkább elősuli), ezért kérdezem a Magyarországon élőket, hogy milyen fejlesztést ad vajon a magyarországi ovi 4 éves korban? Úgy tudom, két óvónőre van bízva 20 gyerek,tehát ott sincs elvileg lehetőség egyénileg foglalkozni a gyerekekkel. Most fejlesztőfüzetet (Piros Balázsné Pozdora Enikő: Mi van a házikóban?) nézünk 2-3 éveseknek és olyan feladatok vannak benne, amiknek kb 10%-át tudja megcsinálni (pont 4 éves). És ez kicsit kétségbeejt, hogy Magyarországon ezt a fejlettségi szintet már tudni kellene (de 3 éves kor alatt otthon sincs ovi...)?Vonalvezetés, ételek megnevezése,találós kérdések, stb. A mi fiunk egész nap legszívesebben az autókat tologatja, egyáltalán nem kötik le még ilyen feladatok. Lehet, hogy a magyar ovirendszer "megerőszakolja" őket? Tervezzük a visszaköltözést majd sulis korban és keressük a határt az értelmetlen, feleslegesen terhelő információ tudás és a magyarországi rendszerbe beilleszkedés között. Valaki, aki hasonló helyzetben volt?
2017. nov. 12. 11:32
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
Nézz körül a Gyereketető honlapon. Nem feltétlen kell a fizetős részekbe belépni, anélkül is nagyon sok jó ötletet találhatsz, hogyan lehet értelmes időt tölteni egy kisgyerekkel. Hasonlóan jó Bergamott honlapja, de az ő lánya már nagyobb, kisebbeknek szóló ötletek a régi bejegyzésekben vannak. Ha rendben van a fejlődése, nincs szükség direkt fejlesztésre, de arra igen, hogy foglalkozz vele. Mesélj, mondj mondókákat, rajzoljatok, fessetek, barkácsoljatok. Vegyen részt a házimunkákban ahogy tud, menjetek minél több helyre, és ezekről beszélgessetek is, mozogjon sokat, és ez ne csak séta vagy kötött tornafoglalkozás legyen, hanem szabad futkosás, mászás, ugrások akár "magasból", gurulás, labdázás.
2017. nov. 12. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

Minden nap a héten fix programuk van pl. hétfő inkább kreatív 8ollóval vágás, hajtogatás, színezés, festés kézzel, ecsettel, nyomdázás stb., kedd inkább mondókás-énekes, vagy a péntek az ovis tornaóra napja.

Ezek naponta 30-40 perces fix programok és délelőtt. Utána irány az udvar, aztán átöltözés (egyedül öltözésre, tisztálkodásra ösztönözve), egyedül evés, egyedül pisilés, egyedül fogmosás, egyedül megágyazás (max a másiknak segíteni közben). Mind mind fejleszti őket. A fiam kiscsoportos 3,5 éves és az önállósága sokat fejlődött, a csoportmunkában is alakul a helyzet, de még nem az igazi, mert hamar elfárad és akkor már nem együttműködő. Délután ők csak a szobában játszanak, akkor főleg kirakózás, építés megy már csak és megyek érte.


Ezen felül szerdán délután jár egyensúly fejlesztő tornára , ami 40perc és hétfőn és csütörtökön csoporténeklős zeneoviba hazafelé beugrunk alkalmanként.

Jövőre, ha betöltötte a 4 évet kezd egy furulya és kottaolvasás kezdeményes zeneovodát is, mert a koncentrációján van mit javítani és még az ovi is felajánlotta - de csak mint lehetőséget - a kiscsoortos társasjátékos fejlesztést is külön fejlesztőpedagógussal, de egyelőre a csoporttal együtt szeretném, ha napközben dolgozna.

A zene nagyon fontos 6 éves kor előtt, rengeteget segít nekik az iskolára felkészülni. Szóval, ha ilyesmire van lehetőséged, élj vele.

2017. nov. 12. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

itthon amúgy mindig mást csinálunk, segít leginkább a házimunkában, vagy főzni, mosni, sikálni a jétékait ameddig én a fürdőt stb.. A puhább zöldségeket ő szeleteli fel, a tojáshabot ő veri fel mixerrel, kever kavar, a húsforgató csipesszel kockákat pakolnak egyik dobozból a másikba a 2 éves öccsével és ma pl. keresd meg a párját játszottunk sokat. Főleg ilyen keresős fejlesztők vannak itthon és válogatás, gyöngyfűzés, szerelés - mellette a természettudományok, járjuk az erdőt és beszélgetünk (ma még vándormadarakról tanultunk, a tojás részeit - mi miért van ott, a gyümölcsöket, miben mi van, mik a részei) és jön az ezer kérdése, amikre ameddig tudunk, válaszolunk. pl. mi van a karjában, mi van a fejében, mi van a fülében, miből van a ruhája. Este, lefekvéskor már nincs mesélés, mert akkor nem alszanak, hanem játszanak egymással inkább, úgyhogy este mondókák és népdalokat énekelek nekik. Nagyon szeretik és meg is tanulják ügyesen. Rengeteget tudnak már, mert a nagyiktól is tanulják folyamatosan. Mesélés a déli alvásnál van.

Az egész napjuk fejlesztés végülis, ha így összeírom...

2017. nov. 12. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

Nálunk egy picit más a helyzet, mert én fejlesztő óvodában dolgozom, de alapvetően a többségi ovikban is általában fixen előre megírt negyedéves/havi/heti tervek vannak, konkrétan leírva, hogy melyik nap mit csinálnak.

Illetve bizonyos ovikban (nálunk is) projektmódszerrel dolgoznak fel egy-egy témakört a csoportok, esetleg komplex tevékenységek zajlanak ( tehát nincs különszedve, hogy egyik nap ének, másik nap rajz,stb., hanem vegyesen jelennek meg a tartalmak, ami változatossá teszi a foglalkozásokat. A szabad játékot sem úgy kell elképzelni, hogy teljesen magukra vannak hagyva, hanem az óvónők figyelnek a kínálkozó lehetőségekre ahol kihasználják a nevelési helyzeteket, egy-egy konfliktus segíti a szociális fejlődést, megmérhetik, hogy ki építette a magasabb tornyot stb. stb. De valóban, ahogy előttem is írták,ebben az életkorban a legfontosabb a játék. A feladatlapozás jó kiegészítő lehet, de a tapasztalásra épülő ismeretszerzés a legfontosabb: vinni kell a gyereket közlekedni, vásárolni, együtt számolni, játékokat rendezni, hagyni besegíteni a házimunkába, és együtt közösen játszani.

Én egészen nagycsoportos koromig otthon voltam anyukámmal, és rengeteget játszottunk, "foglalkoztunk" és minden teszten, felmérésen simán hoztam az elvárt szintet, sőt. 5-6 éves korban pedig simán behoztam a "szocializálódás" részét, tehát ez saját tapasztalat. :)

Ez csak egy személyes vélemény, de én semmiképp nem hoznám haza iskolába/óvodába a gyerekeket. Óriási a pedagógus hiány, mi másfél éve vadászunk 1db gyógypedagógust/óvónénit. Mindenhonnan ezt hallom, csoport összevonások vannak, ügyeletek, a túlélésre mennek már sok helyen. Vannak általános iskolák ahol nincs szakszerű helyettesítés matekból, angolból teljesen elkeserítő a helyzet:(

Sok sikert neked és a gyerkőcnek is!

Egy óvónéni

2017. nov. 12. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

Örülök, hogy egy távoli kolléga is írt (imént), remekül összefoglalta a lényeget. :) Sőt, több jó "laikus" válasz is érkezett

(még ha nem is értek egyet mindennel a többi komment kapcsán).


Szóval csak kiegészítést eszközlök, vagyis pontosítanám az egyik kommentet:


"1 óvónő van veluk délelőtt, egy du. 28-an vannak a csoportban, egyéni fejlesztésre nincs idő, de nem is kell egy egészséges gyereknél. Az ő dolguk a játék és játék közben fejlődnek."


Ez igaz, azonban a magas (20-30) gyermeklétszám ellenére törekszik a valamirevaló óvodapedagógus az egyéni NEVELÉSre is, valamint egyénenként is megfigyelni, értékelni a gyermekeket, nyomon követve fejlődésüket (differenciált nevelés).


Ez fontos tényező, ezért tettem kiegészítést.

2017. nov. 15. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!