4 éves gyerekek szüleihez:milyen fejlesztést ad az ovi és milyen fejlesztést csináltok otthon a gyerekeitekkel?
Jatszanak. Ez a legfontosabb. Most Márton nap apropóján pl libás koronát színeztek, ragaszottak össze és egy feleletválasztós mondókával fogócskàztak. Minden héten van egy téma, amiről "tanulnak". Ezen a héten ez volt. Előtt héten pl az ősz volt a téma. Egyik nap faleveleit ragasztottak, másik nap levelet gyűjtöttek kupacba az udvaron és abban ugrálhattak. Harmadik nap mondókáztak. 4 evésen még nincs konkrét fejlesztés. Ahhoz még kicsik. Minden szülőin elmondják, hogy a játék a lényeg ebben a korban.
Itthon sokat éneklünk, színezünk, társasozunk, játszunk (számokat pl bingo játékból tanulta meg). Gyümölcsöket, zöldségeket pl nem fejlesztő füzetből tanulta meg, hanem bevásárlásnál mindig megmutatta neki a ferjem, 5 percet mindig elszórakoznak a zöldség-gyümölcs osztályon.
A bölcsink nagyon klassz. Mármint a második, az első rossz volt. Itt reggeli után van egy kis szabad játék, majd gimnasztika(nyújtózás, guggolás, karkörzés, fejkörzés) utána rengeteg mondókázás mutogatásokkal, könyvnézegetés magyarázással és amiért a leghálásabb vagyok, hogy nem padon ülve piszkálják a rosszul viselkedő 2 éveseket, hanem odamennek, leguggolnak, és elmondják, hogy ezt nem szabad, ez fáj/rossz neki és megmutatják a helyes viselkedést, vagy alternatívát javasolnak.
Továbbá van sószoba, mezítlábas sétáló és rengeteg játék az udvaron.
Itthon matricás füzetet veszek, a gyerek imádja. Le kell szedni a matricát és oda ragasztani, ahol a képe van, ami a matricán is.
Most beszereztem pár újat, a kedvence még a képkeresösdi. Amikor csak az állatok pár része lóg ki, és meg kell őket keresni, mert elbújtak. Vagy amikor a képbe bele vannak rajzolva tárgyak. Ezeket imádja, 3 éves.
Amúgy mindent el tud mondani mi hol van, tud színek és formák szerint csoportosítani, gyönyörűen rajzol, szépen keveri és adagolja a hozzávalókat a sütibe, tud formát szaggatni a tésztából, kígyót és golyót gyúrni, és vagy egy tucat mondókát tud.
Ügyesen épít, szépen kreatívan szerepjátékozik, szeret apró tárgyakkal bíbelődni, szívesen szinez, nem is rosszul, és nemtudom. Szóval ezek mennek és szívesen csinálja őket. Van még ilyen diszlexia és diszkalkuliaelenes gyakorlónk, azokat is meg csináltuk, az első pár oldalt. 10 ig számol, 4ig tud összeadni és kivonni. Nyilván nem úgy, hogy egy meg egy, hanem ki tudja osztani a cukrokat, hogy mindenkinek ugyanannyi legyen. Ha több van valakinél elvesz tőle.
Soha semmit sem erőltetek, de ha érdeklődik, nem zárom ki és sokat magyarázok. Egyébként egyéb területeketen rengeteg lemaradása van, mondjuk a beszéde nagyon torz, de egy ideje játszunk ilyen szájformálós nyelvtrükközős dolgokat is.
Nagyrészt ő irányít a játékainkban. Pl legelőször megvettem a füzetet, csodálta, kinyitotta és leszedte a matricát egyből(imádja a matricákat leszedni, még babakorából a gyümölcsökről folyton lekapirgálta). Mondtam, hogy ragassza az almát az almára, aztán magától csinálta a többit én meg magyarázok hozzá, hogy "ügyes vagy, most a középsőre ragasztottad, ami körte. Most az utolsóra akarod ragasztani? Azt hogy hívják? Igen, ügyes vagy, az a banán, nagyon szépen pont a karikába ragasztottad, a helyére"
Könyvetnézegetni is szeret.
Igazából azokat szereti, amiket én is..
Látta nálam a könyvet, látott főzni, látta, hogy írok, egyből ő is akarta.
Szerintem nincs túlterhelve, jól alszik, ritkán van rémálma, szereti a bölcsit, szeret velem játszani, és nagyrészt jókedvű. Ha valami nem sikerül, párszor megpróbálja, mielőtt kiakad.
Szerintem a mi oktatási rendszerünk általánosban bukik meg..
Nálunk (falusi ovi) 2 óvónő jut 20 gyerekre, biztos nem ül egyik sem egész nap a fiam mellett. (4.5 éves a fiam)
Viszont állandóan új dolgokkal jön haza.
Az óvónők minden napra kitalálnak egy témát, pl csütörtök-pénteken a Márton nap volt, festettek-ragasztottak libát, készítettek mécsest (amivel péntek délután nagy sétát szerveztek). Vagy pl őszi dolgok, hozzá őszi versek (amiket meg is tanítanak nekik), miket szüretelünk ősszel, mik az ősz színei, gyümölcsök rajzolás-formázása gyúrmából és még millió dolgot tudnék sorolni. Én nem tudnék ennyi mindent tanítani neki itthon, sőt, itthon ülve nem is érdekelné szerintem de az oviban más, ott együtt csinálják a gyerekekkel.
Az én gyerekeim ovijában heti program van, egyik nap alkotnak valamit (ragasztás, színezés), másik nap mondókát tanulnak, harmadik nap énekelnek, negyedik nap hosszabb mesét hallgatnak és beszélgetnek róla, az ötödik nem tornáznak. Mindennap van mese, legalább csendespihenő előtt, és mindennap van egy pici torna. Az év során vannak bizonyos események, amikre készülnek, pl. októberben volt egészséghét, akkor sütit sütöttek a szülőknek, vagy advent időszakában karácsonyfadíszt készítenek, stb. Egyéni foglalkozás nem igazán van.
Nagyobbik lányom volt egy kicsit lemaradva a finommotorikus mozgásban, őt fejlesztettem itthon, 5 éves korában bölcsis foglalkoztatót vettem neki először, mert azokat a feladatokat tudta megcsinálni. Ha a fiad nem szereti a fejlesztőfüzeteket, ne aggódj, majd lehet hogy egy év múlva érdekelni fogja. Elég, ha néha leültök gyurmázni, festeni, olvasni, beszélgettek, labdáztok, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!