Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Óvodák » 4 éves gyerekek szüleihez:mily...

4 éves gyerekek szüleihez:milyen fejlesztést ad az ovi és milyen fejlesztést csináltok otthon a gyerekeitekkel?

Figyelt kérdés
Svájcban élünk, itt csak 5 éves kortól van napi négy órás ovi (inkább elősuli), ezért kérdezem a Magyarországon élőket, hogy milyen fejlesztést ad vajon a magyarországi ovi 4 éves korban? Úgy tudom, két óvónőre van bízva 20 gyerek,tehát ott sincs elvileg lehetőség egyénileg foglalkozni a gyerekekkel. Most fejlesztőfüzetet (Piros Balázsné Pozdora Enikő: Mi van a házikóban?) nézünk 2-3 éveseknek és olyan feladatok vannak benne, amiknek kb 10%-át tudja megcsinálni (pont 4 éves). És ez kicsit kétségbeejt, hogy Magyarországon ezt a fejlettségi szintet már tudni kellene (de 3 éves kor alatt otthon sincs ovi...)?Vonalvezetés, ételek megnevezése,találós kérdések, stb. A mi fiunk egész nap legszívesebben az autókat tologatja, egyáltalán nem kötik le még ilyen feladatok. Lehet, hogy a magyar ovirendszer "megerőszakolja" őket? Tervezzük a visszaköltözést majd sulis korban és keressük a határt az értelmetlen, feleslegesen terhelő információ tudás és a magyarországi rendszerbe beilleszkedés között. Valaki, aki hasonló helyzetben volt?
2017. nov. 12. 11:32
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
96%

Jatszanak. Ez a legfontosabb. Most Márton nap apropóján pl libás koronát színeztek, ragaszottak össze és egy feleletválasztós mondókával fogócskàztak. Minden héten van egy téma, amiről "tanulnak". Ezen a héten ez volt. Előtt héten pl az ősz volt a téma. Egyik nap faleveleit ragasztottak, másik nap levelet gyűjtöttek kupacba az udvaron és abban ugrálhattak. Harmadik nap mondókáztak. 4 evésen még nincs konkrét fejlesztés. Ahhoz még kicsik. Minden szülőin elmondják, hogy a játék a lényeg ebben a korban.

Itthon sokat éneklünk, színezünk, társasozunk, játszunk (számokat pl bingo játékból tanulta meg). Gyümölcsöket, zöldségeket pl nem fejlesztő füzetből tanulta meg, hanem bevásárlásnál mindig megmutatta neki a ferjem, 5 percet mindig elszórakoznak a zöldség-gyümölcs osztályon.

2017. nov. 12. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
50%
A mi ovi/bolcsinkben mar bolcsiseknek is van egyeni fejlesztés igeny szerint. O is hihetetlen sokat fejlődött rövid idő alatt. A napi szintű korosztallyal talalkozas is jot tett neki. Svájcban addig hogy oldja meg az átlag a gyerek kerdest? Babysitter? Hogy dolgoznak az anyak addig?
2017. nov. 12. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
75%
Szerintem semmilyent, 1 óvónő van veluk délelőtt, egy du. 28-an vannak a csoportban, egyéni fejlesztésre nincs idő, de nem is kell egy egészséges gyereknél. Az ő dolguk a játék és játék közben fejlődnek. A finommotorikát fejleszti a "csipkedés" , papírt apró darabokra csipkedni, csipesszel játszani, ragasztani, gyúrmázni, festeni, rajzolni, amit a gyerek szeret, de konkrétan fejleszteni , feladatlapozni nem kell.
2017. nov. 12. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%
Most 4 éves a lányom, most új óvónő van, rajzolni, festeni és mondókázni szoktak, ennyit tudok. Tavaly sokkal jobb óvónőjük volt, de ha jól tudom ő is csak a nagycsoportos korúaknak tartott külön foglalkozást -amibe ha akart kisebb is beszállhatott (nálunk 2,5-7 éves korig egy csoportban vannak)
2017. nov. 12. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
81%
Azért, mert egyéni fejlesztés nincs, messze nem csak játszanak az oviban. Sőt szerintem a szabad játék a kevesebb. Vannak foglalkozások, kézműves kezdeményezések. A kezdeményezésben ha kedve van részt vesz, vágnak, festenek, ragasztanak, szineznek, alkotnak. A foglakozásoknál körben ülnek, valamilyen témát beszélnek meg, kérdésekre válaszolnak, körjátékoznak. Meseolvasásnál kérdésekre kell válszolniuk. Mondókát, éneket tanulnak. Barchobáznak. Heti egy torna óra volt, a többi fejlesztés csak 5 éves kor után. Feladatlapokat nem töltöttek, mégis az öt éves felmérésen tízig számolni minimum, oda-vissza, kettesével, irányokat, jobb, bal, alatta, melette, felette, embert rajzolni és még sok sok mindent néztek. Ha nem szeret feladatlapozni, nem baj, csináljatok mást. Az oviban az önállóságot tanulták még elsősorban, kiscsoportban már egyedül öltöztek. Szabad jaték alatt nalunk sokszor társasoznak, az is több területet fejleszt.
2017. nov. 12. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
53%

A bölcsink nagyon klassz. Mármint a második, az első rossz volt. Itt reggeli után van egy kis szabad játék, majd gimnasztika(nyújtózás, guggolás, karkörzés, fejkörzés) utána rengeteg mondókázás mutogatásokkal, könyvnézegetés magyarázással és amiért a leghálásabb vagyok, hogy nem padon ülve piszkálják a rosszul viselkedő 2 éveseket, hanem odamennek, leguggolnak, és elmondják, hogy ezt nem szabad, ez fáj/rossz neki és megmutatják a helyes viselkedést, vagy alternatívát javasolnak.


Továbbá van sószoba, mezítlábas sétáló és rengeteg játék az udvaron.


Itthon matricás füzetet veszek, a gyerek imádja. Le kell szedni a matricát és oda ragasztani, ahol a képe van, ami a matricán is.


Most beszereztem pár újat, a kedvence még a képkeresösdi. Amikor csak az állatok pár része lóg ki, és meg kell őket keresni, mert elbújtak. Vagy amikor a képbe bele vannak rajzolva tárgyak. Ezeket imádja, 3 éves.


Amúgy mindent el tud mondani mi hol van, tud színek és formák szerint csoportosítani, gyönyörűen rajzol, szépen keveri és adagolja a hozzávalókat a sütibe, tud formát szaggatni a tésztából, kígyót és golyót gyúrni, és vagy egy tucat mondókát tud.


Ügyesen épít, szépen kreatívan szerepjátékozik, szeret apró tárgyakkal bíbelődni, szívesen szinez, nem is rosszul, és nemtudom. Szóval ezek mennek és szívesen csinálja őket. Van még ilyen diszlexia és diszkalkuliaelenes gyakorlónk, azokat is meg csináltuk, az első pár oldalt. 10 ig számol, 4ig tud összeadni és kivonni. Nyilván nem úgy, hogy egy meg egy, hanem ki tudja osztani a cukrokat, hogy mindenkinek ugyanannyi legyen. Ha több van valakinél elvesz tőle.


Soha semmit sem erőltetek, de ha érdeklődik, nem zárom ki és sokat magyarázok. Egyébként egyéb területeketen rengeteg lemaradása van, mondjuk a beszéde nagyon torz, de egy ideje játszunk ilyen szájformálós nyelvtrükközős dolgokat is.


Nagyrészt ő irányít a játékainkban. Pl legelőször megvettem a füzetet, csodálta, kinyitotta és leszedte a matricát egyből(imádja a matricákat leszedni, még babakorából a gyümölcsökről folyton lekapirgálta). Mondtam, hogy ragassza az almát az almára, aztán magától csinálta a többit én meg magyarázok hozzá, hogy "ügyes vagy, most a középsőre ragasztottad, ami körte. Most az utolsóra akarod ragasztani? Azt hogy hívják? Igen, ügyes vagy, az a banán, nagyon szépen pont a karikába ragasztottad, a helyére"


Könyvetnézegetni is szeret.


Igazából azokat szereti, amiket én is..


Látta nálam a könyvet, látott főzni, látta, hogy írok, egyből ő is akarta.


Szerintem nincs túlterhelve, jól alszik, ritkán van rémálma, szereti a bölcsit, szeret velem játszani, és nagyrészt jókedvű. Ha valami nem sikerül, párszor megpróbálja, mielőtt kiakad.


Szerintem a mi oktatási rendszerünk általánosban bukik meg..

2017. nov. 12. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
76%
Nálunk a fejlesztés heti 1 óra volt. Több gyerek volt ott is, mindenki más problémával. Én és még sok más anyuka, magánban fejlesztjük, mert itthon lassan már óvónő se lesz, nemhogy fejlesztő állami oviban.
2017. nov. 12. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
91%

Nálunk (falusi ovi) 2 óvónő jut 20 gyerekre, biztos nem ül egyik sem egész nap a fiam mellett. (4.5 éves a fiam)

Viszont állandóan új dolgokkal jön haza.

Az óvónők minden napra kitalálnak egy témát, pl csütörtök-pénteken a Márton nap volt, festettek-ragasztottak libát, készítettek mécsest (amivel péntek délután nagy sétát szerveztek). Vagy pl őszi dolgok, hozzá őszi versek (amiket meg is tanítanak nekik), miket szüretelünk ősszel, mik az ősz színei, gyümölcsök rajzolás-formázása gyúrmából és még millió dolgot tudnék sorolni. Én nem tudnék ennyi mindent tanítani neki itthon, sőt, itthon ülve nem is érdekelné szerintem de az oviban más, ott együtt csinálják a gyerekekkel.

2017. nov. 12. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
79%

Az én gyerekeim ovijában heti program van, egyik nap alkotnak valamit (ragasztás, színezés), másik nap mondókát tanulnak, harmadik nap énekelnek, negyedik nap hosszabb mesét hallgatnak és beszélgetnek róla, az ötödik nem tornáznak. Mindennap van mese, legalább csendespihenő előtt, és mindennap van egy pici torna. Az év során vannak bizonyos események, amikre készülnek, pl. októberben volt egészséghét, akkor sütit sütöttek a szülőknek, vagy advent időszakában karácsonyfadíszt készítenek, stb. Egyéni foglalkozás nem igazán van.

Nagyobbik lányom volt egy kicsit lemaradva a finommotorikus mozgásban, őt fejlesztettem itthon, 5 éves korában bölcsis foglalkoztatót vettem neki először, mert azokat a feladatokat tudta megcsinálni. Ha a fiad nem szereti a fejlesztőfüzeteket, ne aggódj, majd lehet hogy egy év múlva érdekelni fogja. Elég, ha néha leültök gyurmázni, festeni, olvasni, beszélgettek, labdáztok, stb.

2017. nov. 12. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
79%
Szerintem a legtöbb fejlesztést az adja, hogy egymástól lesnek el dolgokat. Lányom vegyes csoportba jár, így ez nagyon érvényesül. Meg a mindennapi rutinnal kapcsolatban tanulnak rengeteget, alkalmazkodnak egymáshoz és a benti szabályokhoz. Vannak kézműves alkotások, ragasztgatnak, festenek, rajzolnak. Konkrét fejlesztés nélkül is többet fejlődnek, mint otthon, több az inger, több a játék/kellék, no meg a társaság. Az én 4 évesemnek szoktam venni ilyen feladatos füzeteket, mert imádja, de szerintem ez csak akkor jó, ha tényleg szereti és magától foglalkozik vele.
2017. nov. 12. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!