Szerintetek az óvodai vegyes csoportban lévő gyerekeknek tényleg rosszabb az iskolai tanulmányi teljesítményük, mint a homogén csoportba járóknak?
Gondolom én, hogy egy homogén nagycsoportban jobban oda tudnak figyelni a gyerekekre, mint egy vegyes csoportba járó nagycsoportba.
És ez kihatással van a későbbi Iskolai teljesítményre?
Ezt hallottam.
Szerintem sem jó a vegyes csoport.
Mindenkivel a korosztálya szerint kell foglalkozni. Ha különböző korú gyerekek vannak, akkor különböző foglalkozások, játékok kellenének egy időben, de nyilván nem így működik a vegyes csoport, hogy foglalkoznak mindenkivel külön.
Ebben a korban még egy-egy év nagyon nagy különbség a gyerekek között.
Hát nem hinném.
Két lányom járt vegyes csoportba, a nagyobbik most másodikos egy viszonylag erős suliban, évfolyamelső volt, minden "kitüntetést begyűjtött, amit lehet.
A kisebbik (ugyanabba az oviscsoportba jártak) ugyanabban az iskolában szintén jól teljesít, de szemmel láthatólag sokkal nehezebben veszi az akadályokat.
Nem egyformák a képességei sem a gyerekeimnek, mindegyik másban jó.
Én talán azt sokkal fontosabbnak látom, hogy a nagy "nagyon év vesztes" volt, a kicsi meg épp 6 évesen kezdte az iskolát.
Kétlem hogy annyira függne az iskolai teljesítmény az óvodától. Inkább a gyerek képességeitől függ, hiszen nem az óvodában kell előre megtanítani egy gyereknek azt, amit az iskolában tudni kell.
Ez nagyon óvónő függő, és függ a csoportlétszámtól is szerintem. Egy homogén korcsoportos oviban, ahol 30 gyerek van egy csoportban, biztos hogy nem tud mindenkire külön figyelni az óvónő, míg egy vegyes csoportos oviban egy korosztályból max 10 gyerek van, tehát 10 nagycsoportosnak kell iskolai előkészítő foglalkozást tartani nem 30-nak, addig a kicsik a babakonyhában játszanak, de aki akar közülük is odamehet hallgatni a foglalkozást, így a kicsik akár minden évben hallhatják, ami előnyükre válhat.
Szóval semmi sem fekete és fehér, de nagyon óvónő függő a dolog.
ebben dolgoztam,nagyon szerettem.sokkal többlehetőség volt a differenciálásra-akinek még szüksége volt fejlesztésre,esetleg bent maradt a teremben-mig a kicsik kimentek.minden megoldható- az óvónő felkészültsége a mérvadó.nagyon sok előnye van a vegyes csopinak,nehézség inkább egy foglakozás megtartásánál jelentkezik.
de azért az óvóda másodlagos szerepét ne hagyjuk figyelmen kivül!! a család az első,és ahogy az előzőek is irták,egyéni képességekhez igazodnak a pedagógusok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!