Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Óvodák » Van, akinek nem jár óvodába a...

Van, akinek nem jár óvodába a gyereke? Megoldható?

Figyelt kérdés

Ha itthon vagyok a testvérrel, muszáj neki oviba mennie?

Maradhat itthon velem? Tudom, hogy tervezték bevezetni a 3 évesen kötelező ovit, de úgy sem lesz elég férőhely, tuti nem tudják kivitelezni. Mit gondoltok erről? Van, akinek csak az iskola előtti utolsó évet töltötte oviban a gyereke? Mi a tapasztalat?


2014. febr. 4. 08:33
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
76%
Ha a gyerek boldog otthon es elvan akkor szerintem megoldhato. Nallunk is maradhatott volna otthon 4 eves koraig de a kisfiamnak igenye volt a gyerektarsasagra es igy neztem az o igenyeit is. Otthon eljatszott egyedul kicsit aztan koslatott utannam vagy kerte, hogy tegyek be neki egy meset. Elmetunk jatszoterezni meg neha jatszohazba de otthon csak lezengett fel-ala vagy mellettem rajzolt, festett a konyhaba. Neki igazan nem volt annyira jo, hogy oszinte legyek. De te ismered az igenyeit a sajat gyerekednek igy csakis te tudod eldonteni. Az enyemnek tapasztalatom alapjan jobban bejott az ovi mint az otthonules.
2014. febr. 4. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Maradhat otthon, senki sem tiltja meg, de nem biztos, hogy jót tesz neki. Az iskolakezdésnél nem mindegy, hogy 3 éve van a gyerek közösségben, vagy csak 1. Minél hamarabb megszokja a nagy közösségeket, a szabályokat stb. annál kisebb eséllyel lesznek majd az iskolában beilleszkedési problémái. A leendő tanítónője és az osztálytársai fogják megsínyleni, ha magad mellett tartod, és persze maga a gyerek is.

Ha meg bevezetik a kötelező ovit, bővíteni/nyitni fognak óvodákat. Más kérdés, hogy erre most nincs pénz, de egyszer majd csak lesz.

2014. febr. 4. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Én magam is csak 1 évet jártam óvodába, iskola előtt. Sosem voltam rossz gyerek, nagyon jól tanultam, jól viselkedtem. Tiszteltem a felnőtteket és a társaimat is. Azt gondolom, a szabálykövetés és viselkedés nevelés kérdése, nem attól függ, mennyi ideig van tömegben a gyerek. 3-5 éves korig pedig, ha 30-an vannak egy óvónőre, az pont nem nevelés, csak életben tartás. Az pedig nem iskolára felkészítés, hogy kap a szülő egy pár feladatlapot, hogy oldja meg otthon a gyerekével. Nem csak ovi nincs elég, de kapacitása sincs a meglevőknek foglalkozni azokkal, akik beférnek egyáltalán. Ennél azt gondolom, még velem is jobban jár otthon és heti 5 nap délután 1-2óra játszóház, játszótér stb.
2014. febr. 4. 09:03
 4/11 anonim ***** válasza:
Magánovi...? Én nem érzem túl jónak a nagyon kései szocializációt. Van, hogy nem árt, de legtöbbször, jellemzõen nem használ.
2014. febr. 4. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
57%

Te félreértesz valamit, kérdező. Az óvodapedagógus dolga nem a nevelés, az a szülők dolga, és elég baj az, ha ezt nem tudja egy anyuka. Az óvodapedagógusnak oktatnia kell, felkészítenie a gyereket az iskolára, megfigyelnie, hol tart a fejlődése, ha esetleg gond van, felvenni a kapcsolatot a megfelelő szakemberrel, mint pl. logopédus, gyógytornász stb. Az óvodának az a lényege, hogy a gyerek hozzászokjon a nagy közösséghez és az ezzel járó előnyökhöz/hátrányokhoz. Pl. hogy nem 1-2 személyre jut egy doboz építőkocka, hanem 10-15 gyerekre, hogy hogyan kell csapatjátékokat játszani, hogyan kell bánni az új csoporttagokkal, hogy más gyerekek más körülmények között élnek, más szokásaik vannak stb. Ezeket a helyzeteket te és a testvére otthon nem tudjátok neki megteremteni. És lehet azzal érvelni, hogy neked elég volt 1 év ovi, attól még az óvodai időszak pótolhatatlan tapasztalatot jelent a gyerekeknek. Nem poénból javasolják a 3 évet, és nem is azért, hogy kicsesszenek az óvónőkkel, hogy még több gyerekkel kelljen foglalkozniuk. Egy óvónőnek is nehéz olyan gyerekkel foglalkoznia, aki 5 évesen úgy kerül be a csoportba, hogy előtte még sosem volt tartósan gyermekközösségben. Volt már ilyen gyerekem, tapasztalatból beszélek. Egy háromévesnél a beszoktatás egész más. Amúgy óvónő vagyok, de ilyenről egyébként nem is hallottam, hogy feladatlapokat kell megoldaniuk az oviban a gyerekeknek. Milyen óvoda ez?

Ami meg a férőhelyeket illeti, az iskolában sem lesz jobb a helyzet, ugyanúgy nagyon sok gyerek jut egy tanítónőre. Ezt majd hogyan szeretnéd kikerülni? Magántanuló lesz a gyerek?

2014. febr. 4. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
54%

szerintem nem lehet összehasonlítani a játszóházat/játszóteret azzal, hogy 25 gyerek minden nap együtt van, együtt élnek át élményeket, stb.

a játszón nem ugyan azokat a gyerekek vannak, nem tudnak kialakítani barátságot. az meg, hogy a szülőnek szimpatikus egy másik szülő ezért találkozgatnak és a gyerekek barátok lesznek, megint túl direkt.


de a legjobb az, ha a gyerekedre hallgatsz. 3-4 éves koruk körül el kezdenek vágyódni a közösségre, az ovira, ha ez előjön nálatok, akkor vidd

2014. febr. 4. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Én sem rajongok az állami korai nevelésért, illetve azért, hogy az állam kiveszi a családból a gyerekeket, és az ő "ideológiája", stb. szerint neveli őket, formálja őket egyformára.

DE!!! Én mégis be fogom adni a gyereket az oviba, mert szerintem vannak ennél fontosabb dolgok is. Hogy a lányom szerezzen barátokat, megtanulja azt, hogy egy közösség részeként "funkcionáljon", ahol nem csak ő van a világon, ahol vannak akikkel könnyen kijön, míg másokkal esetleg nem lesz könnyű neki, de ezt át kell élnie. Hogy megtapasztalja, hogy vannak eltérő értelmi, szociális, és akár egészségi állapotú gyermekek is, mint ő, s hogy kihez hogyan kell viszonyulnia, hogy megtanuljon konflikustkezelni pl.

Ezek sokkal, de sokkal fontosabbak szerintem, mint a feladatlapok, meg hogy én nem értek egyet, azzal, (kisarkított példa, nem konkrét, csak illusztráció) hogy a Barackfát énekelje a NAGY VEZÍR-nek a Főtéren...

Amúgy nem, nem muszáj oviba mennie.

Ja, amúgy én egy lányt ismeretem, aki az egyik legjobb barátnőm lett mára, aki nem járt oviba, csak egy évet iskola előkészítőre, aztán oszt. társak lettünk: Hát szegény, hogy mit össze szenvedett évekig. Tiszta remegés volt a közösségben, utálta, nem voltak barátai, feleléstől rettegettt, pl, minden szerepléstől, stb.

6-be lettünk jóba, kb én voltam neki a megváltás. Sajnos most ő is pont ugyan ezt a szerintem hibát követi el a kislányával, hogy karantéba zárja, a gyerekeink között pár hónap van, míg az enyém szereti az embereket, élvezi a társaságot, a mókát, az övé már attól sír, hogy ha egy idegent meglát..De nem szólhatok bele az életébe.

2014. febr. 4. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
1 ével eltolták a 3 éves kötelezőt de úgyse fogják soha bevezetni mert nincs hozzá háttér.
2014. febr. 4. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező, nem javaslom az általánosítást, mivel nem reális. Óvodája válogatja, melyik milyen. A szocializáció kapcsán annyit ,hogy nem minden gyermek szocializációja befolyásolható hatékonyan neveléssel, lásd pl. autizmus, akár legyen szó magasan funkcionálóról. Egyébként a 4. életévtől javaslok ovikezdést, az ideális általában, bár nem mellékesen egyénfüggő is, de legalább 1 évnyi oviba járást mindenképp javaslok minden gyermek számára, sérültek számára is ,persze nekik spec. nev. igényűt, ami lehet akár integrált is, átlagosak közé, ha van hozzá kellő szakmai keret, kompetencia.


Engedje meg egy fentebbi beíró, h kijavítsam hozzászólása egy bizonyos vonatkozását: valójában az a helyzet, hogy tilos oktatni egy óvodában. Az oktatás az iskolás korúak életkori sajátosságaihoz való. Az óvodapedagógus INDIREKT módon fejlesztő környezetet és hozzáállást biztosít a gyermekeknek, valamint segíti kibontakoztatni a bennük rejlő egyéni képességeket, mindezt alapvetően a szabad játékon keresztül, azt megragadva.

2014. febr. 6. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Feb.4, 13:07 -esre szintén reagálok:

Sok mindenben egyet értek veled, azonban ha valamely nevelési intézmény nem egyen gyerekeket "termel" és nem ideologizál, az pontosan a mai legtöbb magyarországi óvoda, egészen kb a nyolcvanas évek közepi óvodai reform óta. Legalábbis a 90es évekre az -egyben állami- ovik jelentős része átvette a reformpedagógiai elveket, beleértve a gyermekközpontú -de nem liberális- nevelési attitűdöt.

2014. febr. 6. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!