Milyen az a két csoportos óvoda?
Vegyes csoport lesz?
Ha igen, olvass utána, szinte csak előnye van, hátránya alig.
A mi óvodánkban is két csoport van. Két vegyes csoport.
Nincs ezzel semmi gond, nagyon jó. Én is előnyét látom csak (bár igaz, csak ilyenbe jártak a gyerekeim)
Nalunk is csak 2 csoport van, vegyes csoportok.
Semmi hatranya, sot.
Az óvónőkön múlik!
Nálunk az iskolára való felkészítés úgy zajlik, hogy az iskolába menősöket (nagy csoportosokat) külön elviszik hetente talán két vagy három alkalommal foglalkozásra.
Babusgatás meg pont annyira van, amint amennyire kell, se több, se kevesebb.
De ha ennyire ellenzed, akkor vidd másik óvodába, ahol korcsoportonként vannak osztva a gyerekek...
nálunk is vegyes csoportok vannak. idén szeptembertől (elméletileg, de nálunk már fel vannak véve), minden oviban lesz egy pedagógus asszisztens, ő fog külön foglalkozni a nagyokkal, tehát ő tartja majd az iskola előkészítőt!
szerintem amúgy túl aggódod, rengeteg előnye van!
ele ugye sok a szabad foglalkozás, míg kint vannak az udvaron. a tornaórát ugyanúgy meg lehet tartani egyszerre, a kicsik is nagyon aktívak, de nem is szólnak rájuk ha elkalandoznak és csoporton kívül eljátszanak egy-egy eszközzel. reggelente nálunk szőnyegen ülés van, ekkor van mondókázás, mesélés, tanulás. ez szintén nem kötelező a kicsiknek, ők mehetnek a másik szőnyegre játszani, de általában ők is élvezik, persze ők még inkább csak hallgatják, míg a nagyok aktív résztvevői a mesék eljátszásának mondjuk :)
naposok az 5-6 évesek közül kerülnek ki, így nekik van külön feladatuk is.
azonkívül segítik a kicsiket, ami mindenkinek jó, a nagyok okosnak és fontosnak érzik magukat, a kicsik meg sokkal gyorsabban megtanulják így a dolgokat :)
tehát kevésbé nagy a szakadék így az életkori sajátosságokban mint ha a korcsoportos ovisokat összeengednénk :)
szerintem ne aggódj, nálunk nagyon működik, nem csak a gyerekeken látom, hanem nekem is 3,5 éves a fiam, rengeteget fejlődött a fél év alatt :)
Ha így állsz hozzá, akkor sz.ar is lesz.
Próbálj pozitívan hozzáállni, hiszen ez egy nagyon is jó dolog.
Olyan mint otthon, a gyerekek általában különböző korúak és mégis milyen jól elvannak.
Óvónőtől függ az egész. Ha vacak az óvónő, akkor homogén csoportban is rossz a gyereknek. Ha jó az óvónő, akkor a gyereknek mindenhogy jó, akár homogén akár vegyes a csoport.
Nálunk is két csoport van.
1. csoport: kis csoport + kis középső
2. csoport: nagy középső + nagy csoport
Mindkét csoportban 2-2 ovónő. A kicsiknél még nincs gond, ott mindig együtt van a foglalkozás. A nagyoknál viszont, két ovónő külön-külön foglalkozik a gyerekekkel. Egy időben van a foglalkozás, más-más feladatokkal és külön asztaloknál. Külön foglalkoznak velük.
Ettől nem kell félni, a két csoport még jó, akkor lenne gáz, ha csak 1 oviban csak 1 csoport lenne. Na akkor, tényleg gond lenne a nagyok felkészítése. De így, nem kell félni.
Súlyos nevelési hiba, ha tanítják az óvodásokat. Látens módon tanulnak a pici gyerekek, nem iskolás, direkt módon!
Valszeg tévhitben vagy, kedves kérdező, talán a te ovidban sincs arról szó, h tanítják a piciket bármire is direkt módon. Mivel a magyar ovik túlnyomó részében még foglalkozások sincsenek konkrétan elkülönülve már kb 20 éve (hanem irányvonal van, pl aktuális évszak tevékenységi lehetőségei, ilyetén tartalmak), csak nagytesi létezik a legtöbb oviban mint külön foglalkozás, a külön terem és átöltözés miatt.
A vegyes (életkorú) csoportnak meg sok előnye van ,kevés hátránnyal. Analóg a nagycsaládos neveléssel. A pici ösztönösen tanul a nagytól (szintén spontán, öntudatlan, látens módon, mint a pedagógus által terelgetett tevékenységekből, énekekből stb), a nagyból meg pl gondoskodási ösztönt válthat ki a kisebb, és fejleszti empátiáját.
Még valami: az iskola előkészítésről mint olyanról meg van a véleményem. :S Feleslegesen neurotizálja az 5-6 éveseket, ez bizonyított tény. Nem ettől fejlődnek a gyermek képességei! Épp ezért nem dolga az óvodának az iskolaelőkészítés. Iskolai feladatokat az iskola ad.
A fejlesztők persze jó pénz, a fejlesztő füzetektől a fejlesztő foglalkozásokig. A gyerek rovására HOSSZÚTÁVON. A reális szakmai tapasztalatok sajnos csak szűkebb körben ismertek a szülők előtt is, mivel a gazdasági és hatalmi érdekek elnyomják. :S Pedig rengeteg haladó kutató bebizonyította, amiről írok. Egy a sok közül, egy sok évtizedes magyar kutató és óvodareformer, egyrészt az ő hatására vált olyanná a magyar ovi legalább háromnegyede mára 90-es évek végére is, melynek csodájára járnak Ny-Európai szakemberek:
Az öt részre bontottból az első rész, a többit megtalálod szintén a yputube-on:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!