Hány sajátos nevelésű és egyéb állapotú gyerek lehet egy óvodai, iskolai csoportban? Egy átlag gyerek szüleinek jogában áll erről az arányról tudni?
Btmn nincs korlátozva, még felvételinél se kell "bevallani", mert sehol nem kérik a jelentkezési lapon, csak az SNI-t. És rosszabb lehet, mint egy SNI-s, mert többnyire az kap btmn-t, akinél nem tudják megállapítani a beilleszkedési-, tanulási nehézség, magatartászavar okát, így célzott fejlesztést se kap, csak általános gyógypedagógiai foglalkozást.
SNI-sből osztály-összeállításnál 2-3 lehet, de ha menet közben derül ki valakiről, hogy az és az adott sni szerepel az alapító okiratban, nem rakják ki. Így meg lehet, hogy 8. osztályra az osztály 3/4-e papíros.
Egyébként tanítóként jobb szeretem a papírral rendelkező gyerekeket, mert ott nagy eséllyel a szülő nem dugja homokba a fejét és mindent megtesz a gyerekéért. Jelenlegi osztályom fele btmn/sni és a másik felével több bajom van. A papír nélküliek felének is van gondja, csak a szülők nem hajlandók beismerni.
Megyei integráló iskola, kompetencia tesztek szerint elől vagyunk.
Attól, hogy nem akarnak papírt, nem jelenti, hogy nem tesznek semmit.. Sőt. Általában az ilyenek mindent megtesznek, hogy kikerüljék a papírt és magánban járnak mindenfelé. A papírosok meg már jólvannak és annyiban is marad a gyerekeik dolga, hisz az állam gondoskodik róluk.
Egyébként BTMN gyerekekkel csak sima fejlesztőped foglalkozik, aki nem gyógyped, mint az SNIseknél. És igen, több lehet velük a baj, tök random, ki kap SNIt és ki BTMNt.
Egyébként egyik fejlesztés sem számít túl sokat, csak az ember nem akarja elismerni, hogy kidobott pénz volt, és idővel behozta volna a gyerek "magától"--idő és tapasztalat, környezeti hatások alapján.
Kevés gyerek van fejlesztés nélkül, csak a száma nem olyan, mint amilyet előírnak. De ne is legyen, az enyémnek 5öt írtak ki, nevetséges, ebből tavaly kettőt, idén egyet tartottak meg, az is nevetséges, kiscsoportban activityztek, papíron karikáztak, rajzoltak, színeztek, beszélgettek és két nó próbálta betartatni a szabályokat sok különböző problémással. Az egyik fel se fogta, mi a szabály, a másik nem bírt megülni és folyamatosan másról dumált, a harmadik mindig jönni akart, a negyedik meg idegbajt kapott, hogy itt senki se normális és nem lehet velük játszani(ez volt az enyém).
Közben meg pótolhattuk otthon az órai munkát is. Egy is sok volt belőle, nem kell úgy irigyelni, mi szabadulnánk tőle. Egyébként a tanárnak sokat nem számít, ha van papírja a gyereknek, nem fogja bevágni gyerekenként a két oldal javaslatot bánásmódra és egyéni foglalkozásra, mikor 25en vannak legalább egy osztályban, kivitelezhetetlen(nem hiába tüntettek).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!