Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Óvodák » Van olyan, akinek a nagycsopor...

Van olyan, akinek a nagycsoportos gyerekét nem küldik valami fejlesztésre?

Figyelt kérdés

Most volt felmérés, és az óvónő mondta, hogy szaladjunk bejelentkezni a környékre, mert mindenhol most voltak a felmérések, és be fognak telni a helyek. Kicsit elgondolkodtam, hogy vajon azért van ez, mert ennyire sok “tökéletlen” gyerek van, vagy túl van tolva a téma?

Tudom, mi az, ami kevésbé megy a gyereknek vagy nem annyira érdekli - de mindenből tökéletesnek kell lenni ahhoz, hogy rendben menjenek a dolgok?

Kabe az élettől is elment a kedvem a szakértőkkel való találkozás után…



2021. okt. 5. 10:26
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
82%

Na most ez attól függ miben van lemaradva a gyerek.

Ha beszédhiba akkor nyilván jobb kiküszöbölni és úgy küldeni iskolába hogy nem sejpit vagy dadog, minél előbb "kezelve van" annál hamarabb múlik a hiba.


Ha valami finommotorika vagy mozgással kapcsolatos, azt ti magatok is tudjátok otthon fejleszteni különböző játékokkal stb.


Ha valami idegrendszeri rendellenesség, fejetlenség, adhd miatt, akármi kórosat vél felfedezni az óvónő és emiatt javasolta akkor nincs kérdés, menni kell,muszáj.


Lényegében bármiben is van eltérés, az a jó ha megnézi egy szakember, és tudom hogy baromira nincs hozzá kedv de a gyerek érdeke hogy "kikupálják", egy életre el lehet cseszni ha nem kér időben segítséget a szülő.

2021. okt. 5. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
25%

Persze hogy van! Soha semmilyen fejlesztésre nem volt szüksége a lányomnak!

2.osztályos most. Tökéletesen megállja a helyét mindenhol, sorra nyeri a versenyeket. Mini zseninek "csúfolják" :D

2021. okt. 5. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
90%
Túl van tolva. Más kérdés, hogy sok szülő kevésbé figyel oda (az óvónők meg t*jnak az egészre), így "későn" derülnek ki a dolgok. - Ismerősöm pl. már beiratkozáskor jelezte, hogy szerinte a gyereke beszédkészsége el van maradva az átlagostól. Az óvónők szinte ledorongolták, hogy semmi gond. Másfél év(!) múlva meg elkezdtek sikítozni, hogy "azonnal vigye szakemberhez, mert nagy bajban van".
2021. okt. 5. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
39%

2-es vagyok! Miért is lettem lepontozva??

A kérdésre válaszoltam! Nem minden gyerek egyforma!

Az enyém kis okoska,és akkor mi van?

Árad itt az irigység, s a rosszindulat....

2021. okt. 5. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
35%

2-es, neked is kéne valami fejlesztés!

Van olyan gyerek? Így szólt a kérdés.

Akkor, nem a te szuperzseni gyerekedről van szó, nem?

2021. okt. 5. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
69%

Sok oka van annak, hogy a mai gyerekek nagy részének fejlesztés kell. Igen, talán kicsit túl is van tolva, de a nagyon kevés szabad mozgás és sok kütyüzés sem tesz jót. Nemrég olvastam, hogy ma a 8 évesek 30 százalékának nincs meg tisztán minden beszédhangja - ez az arány 50 éve a 3 évesek között volt ekkora. Szóval van baj, igen.

De közben nem minden gyereknek kell fejlesztés, és akinek nem kell, nem feltétlen minden versenyt megnyerő szuperzseni. (Az enyémeknek sem kellett, nem zsenik)

2021. okt. 5. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
94%

Szerintem meg bőven túl van tolva Magyarországon ez a fejlesztés téma. Mondom ezt úgy, hogy a gyerekem autista, tehát bőven van rálátásom a helyzetre. Elég sok külföldön élő barátunk van, egyetlen egy országban se tolják ennyire agyba-főbe a fejlesztést, mint itt nálunk.

Nem kívánságműsor, terápiára KELL hordani a gyereket (nyilván elég nagy pénzek mozognak ebben), mert ha nem viszed mindenféle hülyeségre, akkor sz*ranya vagy. Nálunk pl 2 olyan fejlesztésre is hordanom kellett volna, amit a gyerek végigüvöltött. Egyetlen feladatot sem tudott elvégezni, annyira sírt/hisztizett, erre a fejlesztőnek az volt a válasza, hogy nem baj, be kell törni a gyereket. Meg kell szoknia, hogy nem ugrunk minden nyikkanására. Én ezt értem, és alá is írom, de könyörgöm olyan traumát okozni egy hiperszenzitív autistának,hogy utána napokig rettegjen az érintéstől korántsem fejlesztő hatású (arról nem is beszélve, hogy az incidens óta nem tudjuk védőnőhöz/orvoshoz vinni, mert azonnal azt hiszi, hogy a fejlesztőbe megyünk és ordít).

Szóval én annak a híve vagyok, hogy a játékos foglalkozások, az együtt töltött minőségi idő jobban fejleszt, mint bármi más és nagyon sok minden az idővel kikopik vagy a gyerek magától felzárkózik. (itt nyilván nem egy mozgássérült gyógytorna helyettesítésre gondolok)

Vekerdynek volt egy nagyon jó gondolatmenete ezzel kapcsolatban: a testi érettségit nem siettetjük. Vannak kislányok, akik 12 évesen menstruálnak, rendben van, vannak akik 14 évesen, rendben van, és vannak akik csak 16 évesen kezdenek el menstruálni, az is rendben van. De ha egy gyerek nem 2 évesen kezd el beszélni, hanem mondjuk 2,5 évesen, na az már nálunk nincs rendben. Miért siettetjük ennyire a szellemi érést? Hisz a természetnek/biológiának arra is megvan a maga forgatókönyve ugyanúgy ahogy a testi érés folyamatára.

2021. okt. 5. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Sokat van szabad levegőn, mondhatni rengeteget, van, hogy a nap nagy részét kint, kütyüzés limitált, naponta mx. 30 perc az átlag. Tudom, mi az erőssége, mi meg kevésbé, csak szerintem nagyon kevés az olyan, aki mindenből a felső határon fejlődik, de attól még nem kell kétségbeesni. Igazából én nem aggódom a gyerekem miatt, avagy nem is miatta, hanem a rendszer miatt. Baba korában az volt "a baj", hogy a súlyhatárt illetően az alsó határnál mozgott, ami még belefért, de alsó határ volt, járni pont másfél évesen kezdet, szobatiszta 3,5 évesen lett, de akkor 100 százalékosan: szóval egyes dolgokban kényelmesebben halad, de akkor is ellenálltam az orvosnak, aki szerint tápszerezzem, meg az ovis nyomásnak, hogy otthon is késztessem vécére ülni.

Most viszont kicsit elszomorodtam, hogy lesz-e erőm vagy tudásom tudni, mikor mit kell rajta "javítani".

Amúgy meg pont a kettesre gondoltam, ezek szerint van olyan, akit nem kell fejleszteni, de ha ez a gyerekek mondjuk 2-5-10 százaléka, akkor mégsincs akkora baj, nem? Úgy értem, nincs a gyerekekkel baj, csak nem hagyják őket a maguk tempójában, békében fejlődni.

2021. okt. 5. 13:33
 9/13 A kérdező kommentje:
Ja, és nagycsoportos, de az első két évben gyakorlatilag nem közöltek róla semmit, párszor annyit tudtam meg, hogy csúnyán beszélt...
2021. okt. 5. 13:34
 10/13 anonim ***** válasza:

A beszédnek nincs köze a szellemi éréshez. Az is testi érés, idegrendszeri is, és beszédhangképzés tipikus testi dolgok, de lenőtt nyelvet sem árt nézni. Nem kell annyira túltolni Vekerdyt, nem mindenható az ürge, tipikusan ellenszenves számomra, hogy olyan dologba is beleszól, amihez nem ért, mert nem az ő területe.. Az enyémnek mondjuk mázlija van, mert nem beszédfogyatékos, de egy egész nagy közösség háborodna fel ezen a kijelentésen és a kiesett időt, lehetőségeket hiányolná az életéből, mert a beszéd nem csak annyi, hogy majd jön. Ha megvan mögötte az értelmi képesség, mégsincs meg a végrehajtó funkció, akkor olyan mértékű indulatot gerjeszt a gyerekben és elszigeteli a társaitól, hogy az már kínzással ér fel.


Nem tudod megmondani, hogy a 2 éves gyerekkel mi lesz, igenis kell a fejlesztés, mert rontani nem ront, ha tornáznak vele és mondókáznak többet, de ha pechetek van és beszédfogyatéks, akkor viszont szüksége van rá, hogy boldog lehessen.


Az ilyen törjük be a gyereket embereket el kell kerülni, és nem, ha az ember stresszben végzi a tornát, nem hat úgy. Ez nem a fejlesztés hibája, ez a pályára alkalmatlan szakember hibája. Kellett volna keresni másikat, aki együttműködéssel végezteti a gyerekkel a dolgokat!(mondjuk van, akinek nem arra van szüksége, azt sem tudhatod, csak utólag, van, akinek nem hat(pl nekünk) )


Egyébként nem csak nem okos gyerekek járnak fejlesztésre, ez nem függ attól, hogy ki zseni(magas az iqja)! Az én gyerekemnek magasan átlag feletti az iqja, mégis kell neki fejlesztés, mert egy területen meg átlag alatt teljesít. Gyönyörűen rajzol, ügyesen számol, már régóta olvas folyékonyan, ír vagy két éve, remek a mozgása, rendkívül önálló, de úgy viselkedik, mint egy kis maugli, ha ideges. Ez van..


Egyébként az osztályából csak 3an jelöltünk fejlesztést, mint különórát a gyereknek, ebből kettőnek csak mozgásproblémája van, az egyiknek beszéd is. A többi gyerek zenére, sportra, nyelvre jár, meg aritmetikára, festészetre, küzdősportra, úszni, ilyenek.


Nem javasolják mndenknek, csak akinek szüksége van rá!

2021. okt. 5. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!