Hároméves kori nyelvfejlődési szűrés az életkori szinttől elmaradást mutatat.Volt aki kapott ilyen diagnózist kiscsoportos oviban ?
Hát, várj. :)
Le lehet mondani az ovis fejlesztésről, de akkor egy év múlva se fognak foglalkozni vele.
Más összetenné a két kezét, hogy van erre ráérő logopédus vagy fejlesztő pedagógus az óvodában. Más ovikban a nagycsoportosokra sincs kapacitás, pedig akkor már többnyire késő elkezdeni. A legtöbb szülő ezért arra kényszerül, hogy magánba hordja a gyereket.
Az óvoda nem viccből talál ki dolgokat, mert unatkoznak, hanem, mert a szülők többsége úgy tolja óvodába a gyereket, hogy nem beszél, nem szobatiszta, nem eszik önállóan, és még szájába a cumi. Ezek pedig bölcsiben okék, oviban nem.
Ha szakember azt mondja fejlesztésre van szükség, nem megsértődni kell, hanem örülni, hogy helyben, ingyen van rá lehetőség. Minél hamarabb kezdik a fejlesztést, annál jobb, mert még plasztikus az idegrendszer. Lehet várni, meg hinni, hogy majd behozza, csak minek rizikózni, ha van lehetőség megoldani a problémát?
Az ovis korú gyerekeknél meg ez nemhogy nem ciki, hanem inkabb irigykednek egymásra, hogy a fejlesztő miért csak xy-t viszi játszani, mert ez nekik játék.
"hogy nem beszél, nem szobatiszta, nem eszik önállóan, és még szájába a cumi."
Bocs, sejtem hogy nem úgy érted, de mégis mindig magamra veszem, mert ez egy fájó pont. Születése óta fejlesztésre hordtuk, mégis itt járt 3 évesen a gyerekünk (kivéve a cumit, mert egyedül az függ a szülőtől a fentiekből). Mondjuk pont ezért végül 4 évesen kezdett.
Értem, és sajnálom, hogy így alakult, de biztos szépen behozta már. :) Emellett, ha ti tettetek azért, hogy mielőbb megoldódjon, jártatok fejlesztésre, az mutatja, hogy fontos volt nektek, lelkiismeretes szülők vagytok.
20-ból 18 gyereknél viszont, ahol hasonló problémák vannak, a szülők az óvodától várják a megoldást, miközben az óvodáknak nem feladata a szobatisztaságra szoktatás, vagy az étel turmixolása, mert 3 évesen még nem rág a gyerek.
"de biztos szépen behozta már."
Ezeket igen, 4 éves korára. Logopédia még mindig folyamatban. És sok egyéb is (mozgás-, figyelem-...). A következő elérendő cél az iskolaérettség, hogy az iskolában ne azt higgyék szintén, hogy ölbe tett kézzel vártunk. Az óvodában is csak akkor változott a hozzáállás, amikor töviről hegyire elmeséltük az addigi utunkat... 6 éves most (augusztus legvégén töltötte).
Ne foglalkozz azzal mit mondanak azok akik több gyereket láttak és szakemberek, dugd a fejed a homokba és majd a gyereked szenvedjen iskolába, mert te értesz hozzá.
Én állandóan mondtam hogy valami nem ok, nem beszél, alig érthető, soralkotással is vannak problémák, nem baj kinövi stb stb választ kaptam.
Magán oviba vittem, majd logopédiai osztályba 5.től ment át az angolosokhoz, 5 évesen 150 es IQ ja volt, de a beszéd az lemaradt, ha én akkor nem megyek és költök vagyonokat ki tudja tudna e rendesen beszélni.
Mi baja lesz attól ha fejlesztik?
Ha nincs rá szüksége akkor párhónap és kész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!