Miben különbözik egy magánóvoda és egy állami ?
8as vagyok
Pl a kisfiu haja gondor es hosszu etkezesnel belelog az etelbe, jateknal a szeme elott van, de cuki ihy a azulok nem vagjak le ellenben kiakadnak h hajpantot kapott a gyerek mert amugy mem latott
Reggel 7-19 volt a kislany az oviban o volt az elso es az utolso
Mivel fizet elbarta h az amugy holt egeszseges gyereket fejlesztesre fogjak. Igazabol pszichologus kellet a gyereknek a csaladi dramak miatt
5 evesen meg pelust kellet adni a gyerekre alvasnal
Sok esetben beleszoltak abba h miert eut vagy azt vettek a gyerekeknek. Miert nincs "fejleszo jatek"
Miert nincs ilyen olyan luxus dolog
Miert nem kivetel a gyereke. Mi az h 12kor van ebed naluk otthon csak 13 kor van. Miert kell aludni hiszen az o gyereke soha nem alszik delben (az elsok kozott dolt ki alt. Es erdekes de onnantol nem volt hiszti este)
Oltozkodesnek kepesek voltak vagy dupla annyi ruhat mert ha az udvarraennek akkor es ha setalni akkor az de a harmadik a hazamenos. Ezt eszben tartani annyi gyereknel ...
Nalunk 2db 10-15 fos csoport van. Vegyes csoportok. Na ezen is volt kiakadas.
Vagy nagycsoportban elvartak volna h mar tudja az abc es irni is a gyerek mire iskolaba megy. Akkor mot tanit az iskola elsoben???
De volt a szulok kozott is harc mert h az o gyereket miert nem olelgwti a dadus vagy ovono. Talan mert nem igenyli a gyerek?
Szoval ez csak par aprosag 😁
Köszi én is 8as/11-es! Nincs módomban érdemben bármi lényegest is hozzátenni, de ha szabad véleményezni, megtenném. Szintén dolgoztam magánban és államiban, de nagyon rövid ideig, akárcsak suliban is kicsit, több más területen voltam. 8as(11es) reális dolgokat ír, egyébként szépen, átláthatóan, értelmesen tagolja a mondanivalóját, jól lehet tájékozódni a fogalmazásából. Tapasztaltam én is hasonlóakat óvodákban, nekem kevés a tapasztalatom sulis, ovis munkáról, szeretem összevetni mások élményeit a sajátjaimmal.
Sajnos magánban a pénz diktál, a szülő fizet, így sok szülő "pedagógust játszik", nem is tudom, honnan ismerős ez a hozzáállás még... talán nagyon közelről most...
A lényeg, hogy tisztelet a kivételnek, léteznek értelmes szülők is, akik kezükbe vesznek egy-egy gyermekpszichológiai szakkönyvet és vitára is bocsájtják azokat, ahelyett, hogy a saját szedett-vedett igazukért vernék az asztalt, mint sokan mások sajos.
Egy-egy szakmai vitára való lehetőség előrevívő. Sok szülő meg laikusként kőbe vésett igazságként hajtogatja a magáét, és hogy a szakember szerinte hülye, és ha szépen beszél a szülővel a szakember, egyes szülők szerint a "tanár/óvóvónő volt a bunkó". (Más kérdés, hogy valóban akadnak inkompetens és bunkó tanárok és óvónők is. És szülők közül...??)
Ez van, gyakorta nem egyszerű kijönni a szülőkkel, más szakmában dolgozók egy része azt feltételezi, hogy a pedagógiai, (gyermek)pszichológiai munka mintha csupán gyermekekkel való fogalkozást jelentene, pedig a a szülőkkel is kell, sőt, nem vagyok benne biztos, hogy kellő számú főiskolán képzik ki a pedagógusokat, pszichológusokat a többi felnőttel való kommunikációról (minket nem képeztek ki a szülőkkel való bánásmódra, gyakorlatokon volt csak lehetőség megfigyeln ia gyakorló óvónőket, illetőleg suliban tanárokat).
Olykor a kollégák sincsenek "toppon", úgymond. A szakmai féltékenyésg némlyikre jellemző, akárcsak a szülők egy részére.
Pedig szerintem semmi baj nincs avval, ha valaki nem pedagógus vagy pszichológus, hanem mondjuk kőműves.
Csak hogy én nem szólok bele a kőműves, ács, szak-ács szakértelmébe! Amennyiben szakmafüggő téma merül fel.
Míg magánóvodában számos szülő beleszól a pedagógiai munkába, csak mert ő fizet. Megnézném azt az éttermet, ahol kötözködik egy vendég, hogy micsoda tiszteletlen a szakács, csak mert a szakács tisztelettel visszautasította a ciánt és arzént, ha a kedves vendég mint fűszert, a ciánt és arzént elvárta volna a saját ételébe... Egy kicsit sarkos az analógiám, tudom, de szemléletes, aki tud szöveget értelmezni,
tud olvasni
a sorok között is.
Kedves kérdező, Magyarországon az állami óvodákban figyelembe veszik pszichológiai és pedag. szempontból az életkori sajátosságokat -nem úgy, mint többnyire gyakorin a szülők-, de persze léteznek nem túl kompetens óvónők is, a többség viszont sejtésem szerint jó szakember (Magyarországon, nemzetk összehas-ban kiváló(bb) az óvodapedagógus képzés).
Magánoviknak a kb (saccra) fele is színvonalas (és még az egy pedagógusra jutó gyereklétszám is kedvezőbb),
azonban magán óvodákban a szülők egy része hajlamos diktálni. A 11-esnek nálamnál sokkal több tapasztalata lehet, örülök, hogy ennyi mindent felsorolt, én csupán belekóstoltam a magánóvodai és állami óvodai és iskolai munkakörökbe (végzettségem folytán).
. . . .
Végre egy kultúrált hozzászólás (az utóbbiaké), nem sok ilyet látni a gyereknevelés szekcióban itt, a sok kötözködő és okoskodó szülő, illetőleg szülői beszólások közepette.
Ismerősek a lepontozók.
És hol a szakértelme a lepontozóknak? :)
Én nem szólok bele abba, ami nem a szakterületem, a kőmüvesnek meghagyom a tégláit, az asztalosnak a remek bútordarabok készítését és nem pofázok bele. Megrendelőként sem.
Ha pedig kérdést teszek fel, tisztelettel meg szoktam köszönni a tapasztalatak válaszait. Úgy látom, a gyakorikérdéseken ez nem szokás többnyire, csak a kötözködés, sokak részéről. (Tisztelet az értelmes kivételnek.)
Ezért is örülök az utóbbi, értelmes válaszoknak.
A tisztelt nem fizikatanár fizikusoknak pedig javaslom a "Tudomány" szekciót, ha hozzá szeretnének szólni, de csak ha vitaképesek, mert sokuknak még vitakultúrája sincs, ha szakember, ha nem.
persze, 140.000 Ft, ami nem kevés, de abból kiindulva amit megtapasztaltunk egyáltalán nem tartom soknak és nagyon komplex az a program, amit cserébe kapunk, szívesen meg is osztom, hogy a Tengerszem ovi zuglóban, csak, hogy után tudj olvasni.
Attól még, hogy valami fizetős, nem feltétlenül minőségi. A magánovik azért fizetősek, mert nem az állam támogatja, hanem magánvállalkozás, amihez tőke kell, áltaában kivállalkozás, sok a bizonytalanság benne anyagilag.
Sokkal több a magánovik hátránya, mint előnye, a kifejtős válaszokból ez kiderül, főleg, hogy szakemberektől érkeztett a kifejtett válaszok zöme.
Sejtésem szeirnt egy kedves kérdező ismét önigazolással tett fel kérdést, előre eldöntötte, milyen választ vár, szerinte "egyértelűen a magánovik a jobbak, és a szakemberek válasza nem számít igazán", a hozzá nem értők válasza alapján érdeklődik a kérdező.
Ettől még a kérdezőé a döntés joga, ez igaz. Csak akor mi értelme volt ilyenformán kiírni a kérdést? Miért nem őszitnén írta ki, hogy "Kedves emberek, pletyizzünk arról, hogy mennyibe fáj egy magánovi, mert vakon úgyis azok közül választok?"
Jóból mondom. Az önigazoló kérdéseknek semmi értelme. Szerintem úgy van értelme kiírni érdést, hogy az arról szól, amit tényleg akar az ember. Kivéve ha valami küldő akadálya van. Ennek nem lett volna külső akadálya... Se szabályzatből eredő akadálya, se semmi.
A magánovik kis része valóbamn jó, de látatlanban sokkal nagyobb eséllyel lehet remek állami ovit találni. A magánovik többnyire csak abból előnyösek, hogy kedvező a pedagógusokra jutó gyereklétszám. Más nem igazán, több a káruk, mint hasznuk -a kevés remek kivételtül eltekintve-, az életkori sajátosságokat nemigen veszik figyelembe a fejlesztés, nevelés tekintetében. Dolgoztam egy keveset magánoviban, állami ovikban, és kicsit sulikban is.
"kevés fejlesztést és figyelmet kapott a fiam"
Jóból kérdezem: van fogalmad, kedves válaszoló, miben áll egy óvodai fejlesztés, pl módszertanilag? Gyanítom, hogy nem. Akkor honnan tudod, mennyi fejlesztést és figyelmet kapott a fiad...?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!