Mennyivel jobb egy magánóvoda, mint egy állami?
"Ahova a gyerekem jár, ott 90-100ezret fizetünk kb, kis létszámú csoportok vannak. Nagyon odafigyelnek a minőségi étkezésre, rengeteg kreatív foglalkozás van, mindenféle extra program közül lehet választani. Az óvónők, dadusok nagyon kedvesek, segítőkészek. Volt egy kisgyerek aki sajnos nagyon agresszív volt, őt nem engedték tovább az intézménybe járni. Van német és angol nyelvű oktatás is. A lányom nagyon szereti ezt az ovit, néha haza sem akar jönni😅 és az is jó, hogy van nyitvata"
Súlyos probléma, ami az idézetben szerepel!
Az állami, Magyarországon többnyire jobb (általában csupán kivéve az egy pedagógusra jutó gyermeklétszámot), mert az államiban (szemben a magánnal) nincsenek nyomás alatt a laikusok nem hozzáértésükből eredő fals igényeik kielégítése tekintetében! (Pl mennyiség, a minőség helyett, értsd: nem az életkori sajátosságoknak megfelelően számos szakkör preferálnak sajnos, didaktizmust is bevisznek sajnos, stb, 7 éves kor alatt, ami súlyos, gyermekellenes szakmai hiba.)
Egy kis gondolati kitérő: a Waldorf intézmények nem számítanak önmagában magán intézménynek - magyaro-i óvodák esetén, mivel midnen magyar állami óvoda -nemzetközi összehasonlításban REFORM óvoda!
Azaz Mo-on az állami óvodákban az elvárás olyan magas (szerencsére), amely nyugaton szinte CSAK magánóvodákban, alter ovikban jellemző.
Waldorf: lehet magánovi, és lehet állami ovi.
Ennyi kitérő után néázzük tovább:
Távoli kollégától idézek szakmai publikációból - egyetértek az alábbiakkal:
"Azt bizonyára minden óvodapedagógus tudja, hogy háromszor módosult (2009-ben, 2013-ban és 2018-ban) az országos alapprogram megjelenése óta. De a módosítások tartalmával is tisztában van? Mi összeszedtük Önnek a lényeget. Tekintse át rövid összefoglalónkat!
Az óvodapedagógia gyakorlatának folyamatai és a nem a gyermek érdekeit szolgáló, ám elterjedt gyakorlatok új tartalmi szabályozásra vártak. A meglévő, több mint egy évtizede irányelvekként szolgáló ONAP funkciója, szemlélete, alapkategóriái megmaradtak.
[...]
Játék: Szabad játék és fejlesztő játék elkülönítése, a játék indirekt irányítása. Vissza kell hozni az óvodába a szabad játékot, a tudásalapú társadalom és az élethosszig tartó tanulás elve mellett.
[...]
Átmenetek: Az óvoda felkészít az iskolára, több területen is, de nem válhat a gyermek iskolássá már az óvodában.
[...]"
Továbbá Magyarország méltán elismert egyik jelentős gyermekpszichológusától, dr. Vekerdy Tamástól részlet - és visszautalok a fenti kitérőmre: NEM CSAK Waldorf intézményekre igaz, amiről beszél, hanem minden mo-i óvodára, de többségében inkább állami óvodákban (ott se mindenhol) valósulnak meg a valóban a kisgyermekek fejlődését támogató nevelési formák (amelyek figyelembe veszik az életkori sajátosságokat) :
"Óvodaérettségtől az iskolaérettségig":
AZ EQ FEJLŐDÉSE A DÖNTŐ, kisgyermekkorban, és NEM az IQ!:
Szintén a minőség előnye, a mennyiséggel (sokféle szakkör) ellenében dr Vekerdytől - bár ma már sajnos kötelezp 6 éves kortól iskolába járni, ez speciel egy aktuálispolitikai, szakmaellenes törvénypont! A szakmai elvekről tehát dr.Vekerdytől:
"5/5 Óvodaérettségtől az iskolaérettségig - Vekerdy Tamás előadása":
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!