A ti 5 éves lányotok kitörli a fenekét kakilás után?
De az óvodában kitörölgetik neki, amíg szükséges.
7éves, elsős fiam van és nem törli ki magának. Saját elmondása szerint ki tudja, de nem szereti.
Az oviból is hazahordta, a suliban sincs másként. 1x rákényszerült, erre az esetre van a táskájában nedves törlőkendő, azal megoldotta egyedül is.
3# Próbálta neki magyarázni a tesóm is,gyereknyelven nem hatott rá.
4# Nálunk nem. Ma beszéltem az ovónővel, és ő mondta.
EGYFELŐL:
van 5 éves, aki átesett / épp átesik az első alakváltáson, amikor is a végtagjai növekedése fokozottabb a többi testrészéhez képest, magyarán "megnyúlnak" a végtagjai, aránytalanul hosszabbak lesznek a törzséhez képest, mint korábban. EZT TESZI LEHETŐVÉ technikailag pl azt is, hogy ki tudja törölni a saját popsiját a gyermek.
Van, aki csak 6 évesen lesz erre alkalmas, anatómiai szempontból.
Ha a gyermeked anatómiailag már alkalmas erre (tehát eléri a kis kezével a popsiját), akkor javaslom változtatnod a hozzáállásodon: mindig add értésére az értékeit, hogy ő mi mindent jól tud már, milyen ügyes, sőt, még ennél is ügyesebb is tud lenni, pl ki tudja törölni a saját popsiját.
És türelem. Egyre inkább hatni szokott az ilyen korúakra ez a hozzáállás.
Ha mégsem, akkor sajátos és esetleg komplex probléma állhat a háttérben, ami vagy komplexen hibás nevelési attitűdöt takar, és/vagy a gyermekedet érte korábban összetett, vagy pedig súlyos negatív hatás. De az utóbbi a kevésbé gyakori verzió.
(A hátrányait meg érdemes megbeszélni, de eközben is érzékeltetni vele, hogy ő "már okos, ügyes, nagy gyermek, sok mindent ügyesen tud csinálni, és bár most hibáztál [ha hibázott], de figyelj csak, anya így és így csinálja, próbáld csak meg, te is egyre ügyesebben fogod tudni csinálni. :-)" )
MÁSFELŐL:
Egy alábbi videó ELSŐ PERCÉBEN megtudhatod egy, óvodapedagógusokat oktató docens szavaiból, hogy
"Nagyon jó az Oktatási Törvénynek a ránk (óvodapedagógusokra) vonatkozó része, mert abból KIVETTÉK AZT [az ezredfordulón, vagy még korábban], hogy az óvodának dolga lenne az iskola előkészítés, magyarán NEM dolga. Sőt, még azt is kitörölték belőle, a módosításkor, hogy szociálisan SEM dolga előkészíteni az iskolára."
(Pl dr Vekerdy Tamás, méltán, országosan elismert gyermekpszichológus írásaiból is kiderül.)
* KORRIGÁLÁSOM az iménti soraimhoz:
"Sőt, még azt is kitörölték belőle, a módosításkor, hogy szociálisan SEM dolga előkészíteni az iskolára."
- az illető docens hölgy a riport során talán egy picit félreérthetően fogalmazta meg e mondatát, de aki olvas a sorok között az érti. :)
Még érthetőbben tehát:
Még azt is kitörölték belőle, a módosításkor, hogy szociálisan dolga volna az óvoda részéről előkészíteni az iskolára, magyarán EZ SEM dolga!
A video elején és alatt levő szöveg ma már kezd kissé elavulttá válni, ami jó jel, hiszen míg az ezredforduló táján még csak az ÁLLAMI óvodák kb fele-harmada követte az óvodai reformokat, viszont ma már minimum a háromnegyede követi ezt:
"Az alternativitás választhatóságot jelent két lényeges ismertetőjegyében eltérő nevelési modell között:
a játékosan tanító és
a szabad játék [indirekt módon történő] fejlesztő
hatásában bízó játszó-mesélő felfogás között.
A film ez utóbbi felfogást magukénak valló óvodák pedagógiai munkáját igyekszik bemutatni."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!