Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Egy 2,5 - 3 év közötti gyerek...

Egy 2,5 - 3 év közötti gyerek milyen értelmi dolgokat tud?

Figyelt kérdés
Tudom nem a legjobb dolog másokhoz hasonlítani a gyereket. Csak kíváncsi vagyok mert a napokban sok ,,bókot,, söpört be a gyerkőcöm olyan dolgokért amiről én eddig azt hittem természetes,hogy tudja. Kb 1,5 éves kora óta felismerte a betűket. Ha mondok egy betűt ő mond vele egy szót. Most már szépen rakja őket össze,a feliratokat érti ( tilos,stop,tolni,nyitva,stb ) Színeket ( kb. 25-öt ismer,tud ) A számok rendszerét érti tehát jól használja,hogy tizen,huszon,stb százig. Után csak a kerek százasokat és ezreseket. Helyesen alkalmazza a mellékneveket és a fokozásokat is. Nagy,nagyobb,legnagyobb. Szókincse kb. 1000,egész nap szinte beszél és angolul is tud egy kicsit rokonok által. Sajnos a magyar kiejtése ezért néha zavaros. Angolul is tudja a számokat de csak 20-ig onnantól a kerek számokat. Színeket ugyanúgy mint a magyarban. Angol szókincse kb 400. Kiemelném,hogy semmit nem erőltettem neki. Egyszerűen szívja magába az információkat. Nagyon érdeklődő. A viselkedése kicsit problémás bár én eddig erről is azt hittem normális. A ritkán látott családtagok egy kis bogarat ültettek a fülembe hogy valami nem stimmel...
2017. júl. 18. 00:46
1 2
 11/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a választ! Így már jobban értem az egészet ! A továbbiakban is ha érdeklődő a fiam akkor érthetően válaszolok neki :) neki megfelelően :). Ez a rejtett tanítás milyen érdekes dolog eddig bele se gondoltam, hogy így is lehet ahol akarják :) Tényleg köszönöm a segítséget. Szerintem sokaknak ad jó kiindulópontot és segítséget. !
2017. júl. 21. 23:06
 12/13 anonim ***** válasza:

Szívesen. Egyébként már a 90-es évek óta ez a kötelező hozzáállás a magyarországi óvodákban, már a 90-es évek végén az állami ovik többsége át is állt ezen nevelési elvekre -a reális gyermekpszichológiai tapasztalatok okán is-, csak hát a kisebb részük még mindig "benne ragadt a szocializmusban", és didaktikus kissé (talán puhítva... de akkor is).


Lásd: ONAP, 1996. (Óvodai Nevelés országos AlapProgramja.)


Pedig foglalkozásokat se szabad tartani direkt módon, leszámítva a nagytesit.


Ha szeretnél szakirodalomban utána olvasni, akkor a "rejtett tanítást" tehát inkább INDIREKT tanítás megnevezéssel találod meg, bár akad még talán pár szinonimája.


Rejtettnek evvel összefüggésben a szakirodalom inkább a kisgyermekek azon kognitív vonását nevezi, mely a tanulási formájukra utal: rejtett, látens módon tanulnak a pici gyerekek kizárólag, kb 7 éves korig. (A kamasz és felnőtt meg elsősorban így!) Persze a tanulás formáját tekintve meg elsősorban utánzásos módon.


Evvel függ össze, hogy a jobb agyféltekéjük dominál még, és az EQ-t kell elsősorban fejleszteni 7 év alatt, persze többségében indirekt módszerekkel.


Tanulási módjukra jellemző továbbá -a jobb agyféltekés túlműködés miatt-, hogy ami a figyelmi fókuszukon kívül esik, azt legalább olyan jól megjegyzik, mint amire éppen figyelnek.


Pl Pistike nem akar körjátékozni, semmi baj, ő éppen rajzolni szeretne, vagy pl kisvasúttal játszani. A KÖZELÉBEN meg körjátékozom több kisgyermekkel. Számos megfigyeléses kísérlet mutatja, hogy az ilyen gyermek (a jelen példában Pistike) általában részletesen, sokszor maradéktalanul megjegyzi, ami körülötte folyik, így a j körjátékot is, ami akkor éppen körülötte zajlott. Legközelebb úgy áll be körjátékozni kedve szerint, hogy elég jól ismeri, akár tökéletesen, azok után, hogy egyetlen egyszer SEM játszotta az adott körjátékot!


Evvel is összefüggő fontos tényező pl a derűs, oldott légkör, a gyerek mindent magába szív, ami körülötte zajlik, g főleg 7 éves kor alatt. Ezért kell ügyelni a negatív tartalmak mellőzésére, legalábbis minimalizálására.


Valamint ezért mellőzni kell bármiféle folyamat erőltetését, inkább a spontán egyéni gyermeki kíváncsiságra építeni, de azt NEM megragadni direkt módon, lehetőleg, hanem csak "terelni" abba az irányba.


Ezen felül amit fontos még megemlítenem: a kisgyermek első és legfontosabb tevékenysége a spontán, szabad játék, ennek mind többször, mind inkább ki kell elégülnie!

Nem mehet más tevékenység ennek rovására!

2017. júl. 22. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

Úgy néz ki, minden, igen lényeges, vonatkozó infót átadtam a kérdésedhez vázlatosan. A részletek megismeréséhez elméletben van lehetőséged tovább kutakodnod, akár javaslataim mentén. :)


A gyakorlatban meg gyermekeden meg is tapasztalhatod. Ami hasznosabb, mint az alapos végiggondolást mellőző nevelési attitűd, bár neked, úgy tűnik, eddig is volt/van elég jó nevelési érzéked, úgy tűnik, bár ezt ismeretlenül

nem tudhatom rólad. De amiket írtál azok alapján így fest.


És mivel érdeklődő is vagy, a legeslegalapvetőbb szakirodalmat mutatom:


Pedag szakokon kötelező, könyvtárakban általában több példányos, kvázi vázlat, értékes, de viszonylag részletes vázlatot ad minden gyermekkorosztályról, csak pár száz oldalas, szakkönyv, mégis laikusok számára is közérthető a nyelvezete:


Mérei-Binét: Gyermeklélektan


E szerzők klasszikus magyar szakemberek.


És egy további zseniális, letisztult nézeteket valló gyermekpszichológust ajánlok kedves figyelmedbe, ő a kulcsfigurája a magyar állami óvodapedagógiai reformoknak, a 80-as évektől különös intenzitással, és bár világszerte az iskolai reformok döcögve haladnak csupán -hatalmi elnyomás és ideológia okán-, ennek ellenére hozzájárult legalábbis a magyar alternatív iskolák terjedéséhez is:


dr Vekerdy Tamás:

[link]


Szakkönyveit melegen ajánlom kedves figyelmedbe, videói közül meg az alábbi idevágó, bár több tényezőt érint ehhez képest, bár csak vázlatosan, de ezek az alapok, ezt ha minden szülő tudná, akkor rendkívüli felemelkedésben lenne része a köv. generációnak:


5/1 Óvodaérettségtől az iskolaérettségig - Vekerdy Tamás előadása:

https://www.youtube.com/watch?v=NiMO7n1kKRk


(A többi részét -feltördelt 45 perces előadás, kb 10 perces szeletekre- is megtalálod a youtube-on.)

2017. júl. 22. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!