Talan valami nincs rendben a lanyommal, hogy nehezere esik egy dologra hosszabb ideig koncentralni?
Első mikor unod már meg hogy folyamatosan ezt a rakás sz.rt írod minden egyes kérdéshez!? Te vagy az aki minden gyereket fogyatékosnak nevez, aki szeptemberben iskolába megy és mondjuk abban a hónapban vagy 2-3 hónapon belül már a 8-at tölti. Te egy s.e.g.g.f.e.j vagy! Miért nem pattansz már meg valamelyik ázsiai országba és hagyod a magyar gyerekeket békén!?
Kérdező, oviban minden rendben vele? Lehet nem szereti a karatét annyira hogy lekösse.
Az egyes egy h.lye.
Külföldön iskola előkészítő van,nem iskola. És totál más a követelményrendszer. Ott pl játszanak a feladatok mellé és nem a korlátlan játékos ovoda után beb.sszák a 6x45 perc kussba. És ez az itteni oktatásrendszet hibáját mutatja,nem azt hogy a gyerekek a h.lyék.
Kérdező. Bár enyém 4éves,de ilyen. Anyós óvónő volt,ilyenkor 20percet el kell lennie mára valamivel. Lányom is akkor van csak el,ha mellette ülök folyamatosan és olyan a dolog,ami érdekli is. Háéisten öt sok minden érdekli. Még van ideje suliig. Meg ne tanulásnak fogjátok fel ezt,amit csinálsz vele,hanem játáknak. Enyém imádja a suámokat betűket is már,de leirni nem tanítjuk semmire. A számokat felismeri,de csak 1-10ig. Utána is ismeri mi mi benne de nem tudja összetenni. Nem is kell.tudnia még.
Ne aggódj,az a lényeg.
Az egyes egy japan vagy egy pirez;)
Tudnam, mit keres itt, a sok lemaradott kozt. Remelem, nincs gyereke.
Semmi gond a lanyoddal. Rengeteget valtoznak fel ev alatt is.
Kedves 1-es, láttál már angol első osztályt, vagy csak tolod itt a hülyeséget? Az én fiam ott jár suliba, most másodikos, játszanak egész nap, imádja, de azért ne hasonlítsuk már ezt egy magyar iskolához... Néha tényleg nem tudom, hogy te magad is elhiszed ezt a sok szemetet, amit minden hasonló kérdésnél összehordasz, vagy tudod, hogy hülyeségeket írsz, és röhögsz közben a markodba.
Ja, és a fiamnak volt pelenkás osztálytársa. Na erre varrjál gombot.
Kérdező, mért kell tanulni leülni egy 5 évessel?
Mind a nyugati, mint a hazai kisgyermekek nagy átlaga potenciálisan remek képességű - ez nem mondható el a nagykorú személyek többségéről.
Kicsi korban még az érzelmi hányados potenciálisan kedvező kilátású, valamint rendkívül nyitott tudatú minden egészséges kisgyermek. Elromlani csak idővel szokott, iskolás korban, de ez nem törvényszerű, inkább tendencia.
A magyar óvodapedagógia méltán nemzetközileg az egyik legelismertebb, bár sajnos itt is hódít egyes óvodákban az erkölcstelenül torzított nyugati nevelési minta.
Nyugaton sajnos évtizedek óta tendencia, hogy KERESKEDELMI okokból ennek érdekében torzítják a nevelési alapelveket, a gyermekek rovására, főként az indokolatlan fejlesztésekkel.
Az óvodai nevelési alapprogram -amely jelentős pedagógiai szabadságot is biztosít szerencsére, azonban a kötelező alapelveket magában foglalja- jelzi, hogy
a kisgyermek legalapvetőbb ÉS LEGFEJLESZTŐBB tevékenysége a spontán, SZABAD JÁTÉK!
Ennek jelentős részben ellenmond a ny-európai tendencia, sajnos. Nem véletlenül tanulnak tőlünk, magyar óvodapedagógusoktól, évek óta. Nyilván mi is nyitottak vagyunk szakmai tapasztalat cserére, befogadásra, de nyugaton jelentős problémákkal néznek szembe, ugyanis az INDOKOLATLAN korai fejlesztés hosszú távon visszaüt, főleg neurózis formájában, 8-10 éves korra, ezen felül a tudás nem lesz tartós, ha 7 éves kor alatt direkt módin fejlesztjük a kisgyermeket.
(Kevés a kivétel: pl veszélyhelyzetek elmagyarázása, napirendi tényezőkről magyarázni, valamint speciális esetben fogyatékkal élőkel lehet fejleszteni direkt módon - ezek kivételek!)
A kisgyermek tanulási MÓDJA a spontán utánzás, valamint a belülről és a külvilágból érkező benyomásai tagolása a szabad játékában.
Emellett látens, tehát "rejtett", öntudatlan módon tanul a gyermek -a direkt tanítás GÁTOLJA a kisgyermek fejlődését, egyfelől a tanulási formájának látens mivolta okán!
A kisgyermek úgynevezett "kiszolgáltatott utánzó", szivacsként szív magában minden ingert, információt, akkor is, amikor NEM figyel oda, sőt, PONTOSAN EZ a lényege a tanulási módjának (felnőtt korban is jellemző részben, így hatnak a szubliminális üzenetek, sajnos pl a tévében egyes filmtrükkök így hatnak, alattomosan).
Nagyon nem mindegy tehát, mi és HOGYAN ÉRI a kisgyermeket!
A mindenféle fejlesztők, oktatás, stb tehát a direkt tanítás GÁTOLJA 7 éves kor alatt a gyermek értelmi és érzelmi fejlődését! Nyugaton magasról pottyantanak erre, sajnos... És sajnos néhol hazánkban is...
Az összefoglalóm egyúttal, bár áttételesen, de a kedves kérdező számára is adhat ötletet, a kérdése tekintetében. köszönöm a figyelmet. :)
Még valami: azért tartsuk szem előtt azt is, hogy Magyarország viszonylag szegény ország, nem véletlenül feszült a legtöbb magyar állampolgár, ehhez képest Japánban élnek a legtovább, az anyagi biztonság és jólét okán főleg, hasonlóan a nyugat-európai országok többségéhez.
Tehát EGYFELŐL kedvezőek az anyagi-tárgyi körülmények nyugaton a kisgyermekek számára is, ENNYIBŐL kevesebb stressz éri őket.
Más kérdés -amint az imént ecseteltem-, hogy sajnos hamar belerondítanak a nyugati kisgyermekek értelmi fejlődésébe, de elsősorban neurotizálják őket - náluk tehát inkább idővel romló a tendencia az óvodás koron át a kisiskolás kor végéig, míg hazánkban remekül kompenzál az óvodapedagógia, többségében (bár a pedagógusokon is ok múlik).
(Nem beszélve arról, hogy a gyermekkori oltások -higanytartalommal, vagy épp alumínium-ötvözettel- nem kötelezőek a legtöbb nyugati országban... Ezen is el lehet gondolkodni... Kimutatták, hogy a hiperaktivitáshoz, figyelemzavarhoz, autizmushoz nagyon is köze van az oltásoknak.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!