érdemes 2,5 évesen logopédus, ha azt olvastam a túl korai beszédfejlesztés káros?
a szakértői szolgálat, nevelési tanácsadók szerint semmi baja a gyereknek és 3 éves kor alatt nem is vállalják. Így maradna csak a magánlogopédus.
de közben a neten ahogy mindent összeolvasok, köztük volt az is, hogy rendkívül káros( kicsi korban, kb 2 évesen), ha a gyermeknek a beszédre van irányítva a figyelme, mert ők úgy fejlődnek, hogy tetszik nekik a szavak csengése, ill játékból kezdenek el beszélni, játékból motiváltak rá, szóval a legelején NEM maga az önkifejezés motiválja. szóval nem azért og elkezdeni beszélni, hogy szólhasson, hogy éhes, hanem azért mert tetszik neki a vau, miau, stb hangok..kimondottan felhívják arra is a figyelmet, hogy ne mondjunk olyanokat a gyereknek, hogy ezt azt nem jól mondtad, ill ne ismételtessünk vele javítva semmit, elég ha a szülő natur kiejti helyesen. különben nagyban motiváció csökkentő, kedvszegő, ha azt látja a gyerek hogy beszélni kötelező, ill az sem jó ahogy mondja.
így nagyban elgondolkodtat, hogy magánlogopédushoz forduljak e. 6 hónapja van még 3 éves korig.
hallás-, mentális sérülések kizárva(hall és ért mindent, utasításokat megtesz, szocializált, nem feszeng, nem szorong, nem agresszív)a hivatalos szakértői logopédus szerint(aki nem vállalja)így teljes még a gyermeknek az élet, nem érzi szükségét még a nyelvtani kommunikációnak és ez nem baj, mert korosztályának sajátossága.
nos fejlődését tekintve minden rendben vol, kb 1,5 éves korig
3-6 hónaposan millio gagyogás, de még köhögéssel és a levegő különböző féleképpen való kipréselésével is sórakozott, ilyen olyan hangadásokkal játszott, utánzott, stb
jó korán megjelentek az elős szótagolások, apaapapapa, bababa, mamamam, és az első nem tudatos szó is, mama.
kb 13 hónaposan az első tudatos szavak érdekes módon teljesen tisztán ejtve, tente, tejcsi, a többi nehezebb szó idegenek számára is érthetően, szeretlek, virág, narancslé, vakvarjú
erre amióta bölcsibe került(1,5 évesen kiscsoporba több baba közé)elkezdett megint gügyögni, direkt helytelenül ejti amiket addig helyesen, fél év múlva pedig (2 évesen)leállt a beszédben. maradt az óóó őőőő és mutogatások.
2,5 évesen most a hangutánzó szavaknál tart, mert vicces neki, ha mondtam pl "ott van a a maci ott, ott", azóta zengi, hogy ottottott(úgy hallattszik, mintha kotkodálna kot kot vicesen)vagy újabban a színek "tanulásánál" a lila volt neki vicces és azóta játszik a nyelvével jobbra -balra teszi és hangot ad, szóval alig hasonlít a lila szóra. és pont olyanokat utánoz, amit nem szabadna, vagy nem szép. pl ha azt mondom, na, megyek mosogatni, a na szót utánozza le hanglejtéssel együtt, vagy amikor lemondóan sipákolok valamin, pl ó jaj megint elromlott, az ó jaj marad meg
mindent összevetve és csak az önkifejezést nézve, az igen-nem feleleten kívül és a kérem helyett direkt dacból az add ide használatát is leszámítva,(vagy néha a haggyál szó, ezt is tőlem utánozva :(), a többi szava csak halandzsa szórakozás, vicc poén, nem önkifejezés, ha hallani egyáltalán tőle valamit.
most vagy visze magánlogopédushoz aki a pénz miatt úgy is találna indokot a fejlesztésre..., vagy neki állok mondókázni rendszeresen, meg esetleg tsmt-re hordani..?
ki mit gondol?
Ha a szakember szerint korai,akkor felesleges emiatt rohangálni vele
Szerintem is korai,ráér sulis kora körül
Ha tényleg ennyit visszafejlődött én nem hagynám annyiban. Vinném magán úton de sokat mondókáznék vele, megbeszélnék.
Nekem fura ez a visszafejlődés
Mondókázzál, beszélgess vele sokat, nem baj, ha nem válaszol. Korai még a logopédus.
Az én fiam 4 éves koráig nem beszélt, utána viszont egész mondatokban, szabatosan fogalmazott. Mi is vittük mindenhová, nem találtak semmit.
Évek múlva egyszer megkérdeztem, miért nem beszélt? Azt mondta, nem volt közölnivalója.
Nagyon kevés beszédű felnőtt lett belőle.
Én pszichológushoz vinném. Annak oka van ha ìgy visszafejlődik. Mert szerintem ennyire vissza a 0- ra az gond.
Mert persze minden gyerek màshogy reagál a közösségre, de ha meg is àll a fejlődésben,egy idő utàn újra beindul. Itt meg egy év alatt semmi nem történt sőt. Ràadàsul pont a közösség szokott nagyon fejlesztő lenni a beszédre.
Alapvetően nem a beszéd a gond, hanem a visszafejlődés. Biztos nem történt semmi a hallàsàval? Az szokott hasonló tüneteket okozni. Csak mivel a gyerekek okosak,sokszor észre sem lehet venni,mert az arcodat gesztusaidat làtva kb tudja mit akarsz.
Meg a bölcsit is megkérdezném, hogy ez picit sem zavarja őket??? Fejlődési naplóba miket ìrnak/ ìrtak? Ez gàz.
Azt írod neki állsz vele mondókázni? -mièrt, azt eddig nem szoktatok? Nem fejlesztès cèljából, hanem csak úgy szórakozásból???
Esetleg a bölcsiben nincs másik csoport ahol vele egykorúak vannak, akik beszèlnek?
a bölcsiben másik csoportban beszédesebbek a gyerekek. a sajátjában én még soha nem hallottam senkit, viszont a gondozók szerint pedig beszélnek...de akármikor jövök megyek..de jobban megfigyelem, eddig nem is foglalkoztam ezzel.
amúgy mondókáztam már vele, meseolvasás stb, csak nagyon ritkán. úgy értettem a kérdést, nem e érdemes lenne rendszeresíteni, vagy jobban rámenni.
ma is első "szava", mint aki dúdol jó hosszant, így szólt, hogy felébredt...mmost fog jönni az óóó őőő-zés..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!