Alsó tagozatos gyermekednek mennyi számítógépezést vagy mobilon/tableten játszást engedsz egy nap?
Nulla.
Sőt, néhány mesefilmtől eltekintve nem is tévézhet.
És nem azért, mert vmi elvetemült tuskó vagyok, hanem sajnos a nagyobb gyerekemre ( 8 éves) borzasztóan rossz hatással van minden ilyen eszköz.
Én is engedtem neki a tévét, táblagépet. Megdöbbentünk, hogy utána órákig(!) úgy viselkedett, mint akit bedrogoztak.
Nem tudom, van-e másnál is ilyen.
Hála az égnek 2 nap alatt túltette magát rajta.
A múltkor kijött este a szobájából, hogy pisilnie kell. Elment a tévé előtt, elkezdte nézni menet közben. Nem szóltunk rá. Megállt és meredten nézte percekig. Úgy, hogy pisilni indult... Hát ezért nem nézhet semmit.
Nem szabályozom, hanem igyekszem más alternatívákat kínálni számára. Nekem bevált, mert ha a gyerek választhat, hogy számítógépezzen/tabletezzen, vagy mondjuk társasozzunk, kiránduljunk, együtt főzzünk, olvassunk (10 évesen is fontosnak tartom, hogy én IS olvassak neki a saját olvasmányai mellett), vagy bármi mást kínálok számára, garantáltan az utóbbit választja.
Ennek megfelelően vannak napok, amikor többet játszik (ami szerintem normális, hiszen én is el tudok merülni egy-egy tevékenységben), máskor meg egyáltalán nem, csinálunk helyette mást. Átlagosan szerintem napi fél-egy óra jut digitális eszközökre. Megjegyzem: olyan játékokat játszik, amikből tanul, például az angol szókincse 80%-át játékokból szerezte.
Nyolc eves. Van, hogy napokig eszebe sem jut a tablet, de olyan is, hogy egy orat jatszik rajta.
Most kb. 1 hete kezebe se vette. Inkabb lego.
Halkan jegyzem meg: tőlünk nyugatabbra első osztályban minden gyerek kap egy tabletet, és használják is az iskolában. Ma ugyanis a tudás fő forrása nem az oktatás, hanem az internet...
Nálunk szerencsére (!) az iskola is támogatja a digitális tanulást: nem egyszer adnak fel önálló kutatómunkát, vagy interneten keresztül megoldandó házi feladatot (pl. matekból - nagyon jó kis oldalak vannak, ahol élvezetesen, élményszerűen lehet gyakorolni a műveleteket).
Nem tiltani kellene a gyereket a médiától, hanem rávezetni őket, hogyan lehet okosan használni. 10 éves lányom fél óra alatt többet tanul a Da Vinci Learningen, mint egy hét alatt az iskolában, rendre lenyűgözi a tanárait a tudásával (olyan dolgokat tud a gyerek, amit még a tanárai sem!).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!