Elsős gyermekkel rendelkező anyukák, mennyit gyakoroltok a gyermeketekkel naponta?
A Tanítónénink az őrületbe kerget a gyakorlással.Minden du megyek a fiamért,és MINDÍG van hozzáfűznivalója a gyakorláshoz.Miért nem olvasott tegnap kérdezi.Mondom tegnap a mamával tanult,mert nála volt.Azt mondja,hogy a mamával is gyakorolhatott volna.Mondom erre,hogy hát 4 gyerek volt vele valszínűleg azért nem olvasott vele.Nem hagyhatunk ki egy napot,mert más elfoglaltságom van?Minden nap megkérdezi,hogy ki gyakorolt tegnap.
Tegnap meg az volt a problémája,hogy ferdén írja a d betű szárát,gyakoroljuk többet.Már az agyamra megy.
Hozzáteszem,hogy a gyerek sorozatosan 100%-os felmérőket ír matekból,és írásból, és az olvasása is 5-ös.A félévijében csak a tesi és a magatartás és a technika volt 4-es.
Meg az olvasás,hogy nem mindíg megy neki tökéletesen.Én nem olvastatom soha az olvasókönyvből,idegen szöveget olvastatok vele,hogy a suliban az látszódjon ahogy valójában olvas.Megtehetném én is mint más szülő,hogy előre olvastatja a könyvben a gyereket,hogy a suliban jobban menjen.De ezekhez ne mérje azt aki először olvassa a szöveget.Ha 3x elolvasna akkor ő is szinte kívülről mondaná.
Vegyem tudomásul,hogy nagyon okos,csak nem aknáz ki minden lehetőséget a gyerekem,mert akár kitűnő is lehetne,ha többet gyakorolnánk vele.ÁÁÁÁ.....
Most akkor én vagyok nemtörődöm szülő,mert csak hétvégén szoktunk 1-2 órát gyakorolni.Egyébként hétköznap a házit is együtt írjuk,mert nem napközis.
Köszi a gyors válasz,én is így gondolom,hogy se nem disgráfiás,se nem dislexiás,hogy egyfolytában a fülét rágjam.A házit egyedül írja,és én leellenőrzöm.Éppen tegnap volt szó róla köztünk,hogy miért nem ülök mellette,és ellenőrzöm írás KÖZBEN a betűkötéseit stb...Merthogy a házi nem mindíg tökéletes.Így van a durva dolgokat újraszoktam íratni,de azért nem radírozhatom ki az egészet!
Na meg a fegyelmezés kérdése.Az osztály 3/4-e fiú,gondolom nem angyalok,az enyém sem az.Azt mondja,hogy legyünk szigorúbban otthon,mert ő így nehezen tud fegyelmezni.Midíg van hozzáfűznivalója a magatartáshoz is,másnap meg kérdezi a gyereket,hogy mi volt a büntetése.Na mi??Általában többet kell olvasnia,írnia,és kevesebb a játék stb...De ez nem elég a tanítónéninek a fiam,meg hülyeségeket mond,hogy kielégítse,Pl:majdnem kinyírtak otthon,mosogatnom kellett stb...Tényleg nem egy angyal.
Legyünk szigorúbbak otthon,mert Így nem érnek semmit a büntetései,az egyik fülükön be a másikon ki.Hát akkor találjon Ő ki valami hasznosabb büntit nem?Adjon nekik feketét,beírást stb..,ne csak igérgesse.
Az szokott lenni a suliban a büntije,hogy nem tesizhet az osztály.Van,hogy egy hétig nem tesiznek.A fiam,meg a barátja még örül is ,mert lusták:))
Nagy büntetés.
Ha arra panaszkodik,hogy fegyelmezetlen akkor természetesen szivesen büntetem,mert jogos.De ha arra,hogy lassú és nem fejezte be az írást az órán akkor nem büntetem.Egyébként a számítógépet szoktam megvonni tőle.Most kb hetente 1x,hétvégén gépezik./elég is ennyi)
Á,rájöttem!!
Megeszik reggelire szegényt a gyerekek,kevésnek érzi a feladatra magát,bizonytalan,ezért nyúz minket szülőket,mert mi meghallgatjuk,és át akarja hárítani ránk a felelősséget.
Fiatal,most jött vissza gyesről,gyakran szokott hiányozni,és ilyenkor a napközis Tanítónéni szokta helyettesíteni.Érdekes,ő nem szokott panaszkodni ha kérdezem,hogy mi volt.Pedig van amikor egy hétig is ő van velük.
Ne nyüstöld szegényt otthon még plusszban, mert meg fogja utálni az egész tanulás dolgot, első osztályban elé fárasztó még végig ülni egy tanítási napos is, nemhogy még otthon folytatni a dolgot. Hétvégén gyakoroljatok 1-2 órát, ha vmi nem megy olvasás, írás, matek, de nem szabad túlzásba vinni sem . A kollégénak szerintem nagyon rossza a módszereti az iskolai bünti csak rá tartozik, az, hogy nem tesiznek az meg egyenesen iszonyat. Miért nem a matek órát hagyja el - érdekes:)Kell nekik amozgás, szerencsétlenek! Arra nem gondol, hogy azért rosszalkodnak, mert szegények egész nap a padban ülnek, tedd ezt neki szóvá szerintem.kell a mozgás.
Nekem is volt olyan tanítványom alsóban, akinek szinte a tej megaludt a szájába, csak picit noszogatni kellett, nem vagyunk egyformák, ezért nem szabad bűntetni.
Köszönöm,kedves pedagógusok,hogy válaszoltatok.:))
Nem szidom én a Tanítónénit,szeretnék együttműködni vele.
Abban egytértünk,hogy jobb eredményeket is elérhetne a gyermekem,de abban,hogy ezért én folyamatosan nyúzzam nem.Az,hogy tesiből,énekből,tecnikából "csak" 4-es továbbra is hidegen hagy.Nem vagyok hajlandó nyúzni egy gyereket aki egyébbként magának támaszt követelményeket.Sőt sokszor még nagyobbat is mint amekkorát véghez tud vinni.Nem akarom elnyomni benne ezt a képeséget azzal,hogy a sok gyakorlással azt sugallom,hogy nekem nem tud megfelelni.
És igen igaza van abban is,hogy fürgébb lehetne az írás órákon,mert legesinkábbis lusta.
Most kikerült egy névsor a falra oda gyűjtik a gyerekek a fekete pontokat,ha 10 összegyűlik akkor baj lesz.De,hogy mi az még nem derült ki.Kíváncsian várom,mert a fiamnak már van 6 db fekete.Arra vagyok kíváncsi,hogy neki mi lesz a csodamódszere a büntetésre.Mert otthon jelenleg úgy állunk,hogy nincs az a büntetés amihez ne alkalmazkodna könnyedén a kölköm.Az egyetlen dolog amivel fegyelmezhetném az az érzelmi zsarolás,de azzal nem akarom,mert nem játék!!!
Azt mondja,hogy érzelmileg érettebb a fiam a koránál,és én elkényeztetem mert alacsonyak vele szemben az elvárásaim.Igen éretteb,de nem kényeztetem.Inkább úgy mondanám,hogy elfogadtam olyannak amilyen,kicsit finomítgatni lehet a rossz tulajdonságain,de megváltoztatni NEM LEHET.És nem is akarom!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!