Nem túl késő 8 évesen kezdeni a sulit?
Kisfiam szeptemberi, most töltötte a 6-ot.
Vannak beszéd illetve viselkedési problémái emiatt jár logopédiára, tornára és kognitív fejlesztésre.
A viselkedés úgy értendő hogy csöndes, vissza húzódó, magának való alapvetően, viszont ha ő úgy dönt hogy valamit nem akar csinálni pl fejlesztésen, akkor semmivel nem lehet rá venni, nem csinálja. (Ez fordított esetben nem igaz, tehát olyan nincs hogy nem szabad de ő mégis megteszi.)
Az óvónő vissza akarná tartani még egy évet az oviban. Valahol megértem, de engem mégis aggaszt hogy 8 éves lesz akkor mire kezdi a sulit.
Számomra olyan riasztó a 1,5-2 év korkülönbség a többi gyerekhez képest.
Van itt olyan akinek ennyi idősen kezdte a sulit. Vagy esetleg olyan ahol az óvoda vissza tartotta volna, de a szülő akkor is beíratta iskolába? Egyáltalán lehet ilyet, vagy ha az ovi nem engedi akkor nincs mese, marad?
Unokatestvéremet vissza akarták tartani, de keresztanyum ragaszkodott hozzá, hogy velem együtt kezdje a sulit (egy hónap van közöttünk).
Végigszenvedte az általánost, mindig is közepes vagy az alatti tanuló volt, beilleszkedni sem igazán tudott.
Ráfért volna még az az egy év. Bár hozzáteszem, mi hat évesen mentünk iskolába, ha visszatartották volna, akkor is csak első év végén töltötte volna a nyolcat.
Szerintem, ha úgy látjátok, hallgassatok az óvónőre. Nekem is voltak gimiben olyan osztálytársaim (egy ikerpár), akik közel két évvel voltak idősebbek tőlem, és jóban voltunk, semmit nem jelentett ez a korkülönbség.
Mikor kell dönteni véglegesen ez ügyben? Mert akár pár hónap alatt is fejlődhet annyit, hogy ne kelljen még egy évet visszatartani.
Ugyanakkor, ha valóban gondok vannak, akkor a plusz egy év csak hasznára lesz. Lehet idősebb lesz, mint a többiek, viszont legalább nem fog tanulási problémákkal küzdeni remélhetőleg!
Nem sokkal lesz idősebb, mint a többiek. Ha jól értem, akkor egy évet tartanák vissza, tehát majdnem 8 évesen kezdené az iskolát. Én úgy tudom, nagyon sok gyereket visszatartanak, egy átlag osztályban ritka, hogy sok 6 éves gyerek van, inkább az a jellemző, hogy a többség 7 évesen kezdi az iskolát.
Ha kisfiad még nem iskolaérett, szerintem nem érdemes erőltetni. Ha bizonytalan vagy, el lehet vinni a nevelési tanácsadóba, úgy tudom, ott komplexen felmérik az iskolaérettséget.
az óvónő nem tarthtja vissza hanem javaslatot tehet. ha egyetértesz vele akkor nincs teendő, marad. ha nem vagy benne biztos, akkor kérni kell a nevtanban iskola alkalmassági vizsgálatot és akkor ők döntenek. szerintem nem ártana ez a vizsgálat...
én évismétlés párti vagyok, de 8 éves korig nem. 7 évesen látom ideálisnak az iskolakezdést, persze problémamantes gyereknél. amiket írsz, nekem egyáltalán nem tűnik kinőhetőnek, nem tudom megéri-e unatkoznia 7-8 éves korában az oviban, nagyon nem ott a helye.
persze a logopédia más. viszont ha az súlyos akkor meg lehetne keresni speciális iskolát, a logopédiai iskolák kis létszámúak, talán még a viselkedésének is jót tesz ha nem 30 gyerek között kéne lennie hanem 8
A beszéd problémája milyen jellegű?
Az öcsémet ovi alatt végig logopédushoz járatták, vissza is tartották (az ásványvizet pl. ácsvácsví-nek mondta, kb. érthetetlen volt a beszéde). A plusz 1 év alatt semmit sem fejlődött, végül így kezdte a sulit is. Két hónap alatt gyönyörűen letisztult a beszéde.
Nekem márciusi a fiam, és 6,5évesen kezdett, de ő már akkor iskolaérett volt. Van osztálytársa, aki 1,5évvel idősebb nála, mert szintén szeptemberben már a 8évét töltötte. Nekem is fura volt először, de ahogy az osztályt elnézem nem tűnik ki, hogy közel 2év szórás van a 30gyerek között.
Én úgy gondolom, hogy egy bármilyen problémával küzdő nem iskolaérett gyereket ugyanolyan vétek iskolába küldeni, mint egy iskolérett gyereket visszatartani.
Tőlem is kérdezték, hogy miért nem marad még oviban a fiam egy évet, de ő ezt nagyon komoly büntetésként élte volna meg. Nagyon kitartó és okos gyerek, már nagycsoportban unatkozott. Annyira élvezi az iskolát, imád tanulni, nagyon jó lett a negyedéves értékelése is, fogadóórán semmi hiányosságot nem modntak, hogy valamit nem értene, vagy tudna. Pedig egy nagyon erős suliba irattuk. Őt szerintem is vétek lett volna marasztalni.
MInden gyereket egyénileg kell nézni, ha te és az ovónők is úgy látják, akkor maradjon még egy évet az oviban a fiad. De azért tavaszig várjatok a döntéssel, mert hónapok alatt is nagyon sokat fejlődhet a gyermeked.
Nos.
2008 szeptemberi eleji születésű a fiam, tehát most töltötte a 6 életévét.
Az óvónő már júniusban, tehát a tavalyi nevelési év végén "kijelentette" hogy ő még majd vissza tartaná még a fiamat egy évet majd. Tehát most nagy csoportos (amúgy 4 évesen kezdte az ovit) de még a jövő tanévben még az óvónő oviba tartaná, tehát a 2016-2017-es tanévben kezdené az iskolát, a 8. szülinapján tulajdonképpen.
Bennem azóta is kavarog ez a gondolat hogy jó lenne-e, nem lenne-jó. Tanácstalan vagyok. Egyenlőre még idén konkrétan nem került szóba hogy most akkor mi lesz, bár nem tudom hogy mikor is kell úgy mond ez ügyben intézkedni, mikor van ilyen felmérés hogy mehet-e vagy sem. Mert gondolom van valami teszt vagy kompetencia felmérés a nagycsoportosoknak ami alapján szűrik hogy iskola érett-e vagy sem.
A beszéd probléma az betűk felcserélése, r hang nem ejtése. Igazán most hirtelen nem is tudnék olyat írni ami még most is bajos, de pl sokáig a kutyát putyának mondta, de ugyan akkor a kukát jól mondta.
De még most is vannak ilyenek.
Mondóka idézve ahogy ő monda: Hóember se keze se lába hóember kicsi szeme szép (szén helyett) .... ásott(vásott) kannát visel a fején
Nem helyes szó használatok, mint pl ha mondani akar valamit akkor van hogy nem azt kérdezi hogy Mondhatok valamit? hanem Kérdezhetek valami? De ilyenkor nem kérdez hanem elmesél, elmond valamit.
Amúgy az a baj hogy minden elfogultság nélkül alapvetően ha akar és odafigyel okos gyerek, csak szereti tenni a hülyét. Nyáron voltunk képesség vizsgálóba, ahol kihozták enyhe értelmi fogyatékosnak 20 perc alatt, amit nem csodálok, mert úgy csinált mint aki a saját nevét nem tudja. Pedig tudja a saját teljes nevét, én nevem, apja, nagyanyja-nagyapja(mármint vezeték nevekkel), lakcímet város, utca, házszám.
Számol 10ig (segítséggel tovább is). 1-9 ig felismeri a leírt számokat. Erre a napokban mondja az óvónő hogy számoljak sokat vele, mert csak 3-ig tud számolni.
Rajzolás is ha kérem hogy rajzoljon valamit akkor közli hogy nem tudja, és bármit csinálok nem rajzol.Nem is nagyon szokott rajzolni. Ahoz képest 1 hónapja épp olyan kedve volt az oviba és rajzolt egy dinót. Határozottan felismerhető dinót. Én is meg az óvónő is meg voltunk lepődve hogy 3 év alatt nem igen rajzolt, ha ceruzát is vett a kezébe csak firkált, most meg a semmiből hopp egy szép rajz.
Valahol ezért is gondolom én azt hogy jobb lenne az iskola, mert ott már tétje van a dolognak, meg mindenki csinálja ugyan azt, hátha az jobban húzná őt.
Mert az oviba (vegyes csoport) ha nem akarja nem csinálja a dolgokat, és ugyan nem vagyok ott de sejtem hogy az van: "Jó ha nem akarod, akkor menj a kicsikkel játszani." Nem küzdenek vele.
Tavaly imádott tornára járni. Akkor délután volt alvás után alig 2-3 gyerek maradt a csoportba. Most délelőtt van amikor a többiek az udvaron játszanak, így már nem is jár, mert ő inkább az udvaron a többiekkel játszana.
De az iskolában ilyen nincs. Ha matek van, akkor mindenkinek matek van nincs az hogy 10 matekozik, 10 játszik a maradék 5 lézeng.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!