Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Lassú, szétszórt, nem barátkoz...

Lassú, szétszórt, nem barátkozik. Ez a véleménye a tanítónőnek. Ti mit tennétek?

Figyelt kérdés

A kislányom 6 éves, szeptemberben kezdte az iskolát. Az oviban mindig jókat mondtak róla, szépen rajzol, szépen mondja a verseket, az értékeléseken mindig kiválóan szerepelt. Nem is volt kérdés, hogy mehet iskolába. Kicsit dacos, ha úgy érzi, hogy méltánytalanság érte, akkor felesel, az óvó nénik emiatt nem szerették, ezt tudom. Sajnos úgy indult az év, hogy az óvó nénik egy nagy paksamétát adtak minden gyerekről a tanítónőnek.

Szóval szerintem már eleve adott az előítélet.


Én minden reggel megkérdeztem a tanítónőt, hogy van-e valami a gyerekkel. Semmi, semmi, aranyos, de közben matatott a szekrényben, még rám se nézett.

Erre most kaptunk egy havi értékelőt, miszerint, szétszórt, nem képes a tanórán figyelni, rendetlen, és nincs egy barátja sem.

Őszintén totálisan kiakadtam. A gyerek egyébként nem panaszkodik a suliról, szereti a tanítónőt. A leckéjét minden nap megnézem, mindig kész van, bár nagyon rondán dolgozik, azért már többször is szóltam neki, hogy próbálja szebben rajzolni a formákat.

Most megmondta, hogy azért ilyen rondák a formái, mert mindig ő az utolsó, és próbál sietni. De az oviban eddig nem volt ilyen probléma. 15-en vannak, fele már 7 éves, van aki írni-olvasni már tud. Most én nem értem, hogy tényleg ennyire buta és béna lenne a gyerekem?

Ha csak 15 gyerek van, nem lehet egy kicsit jobban odafigyelni az egyes gyerekekre?

Hozzáteszem, hogy az első szülői értekezleten azt mondta a tanítónő, hogy minden délután sír, hogy mennyire rossz osztályt kapott. Hát, nem tudom a többi szülőnek ez mennyire legyezgeti a hiúságát.

Most próbálom magam türtőztetni, hogy hétfőn be ne rohanjak a tanítónőhöz. Most tényleg így kell egy értékelést megírni? Semmi pozitívumot nem lát a gyerekben? Ezzel én mégis mit kezdjek? Órán lassan dolgozik, és nincsenek barátai. Üljek mellé a tanórán? Vagy mégis mit vár tőlem a tanítónő?

Ja,és balkezes, emiatt már csúfolják, pénteken belelökték egy árokba a szünetben, és jól megrúgodták, tiszta kék-zöld. Ilyenkor hol vannak a tanárok?

Ja, és eddig egy matek felmérőt írtak, az 90 %-os lett. Szóval annyira mégsem hülye azért.

Ti mit tennétek a helyemben? Most leültette a férjem, hogy írogassa a fecskefarkakat, de nem tudom, hogy még hétvégén is ezzel kéne szegénykét nyektetni, nem elég napi 8 órában hétközben?


2014. okt. 4. 18:25
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
31%
Még megjegyezném te butáztad le és h*lyézted le a saját gyereked,ugyanis ez a 3 jellemző egyiket sem jelenti. A baj veled van sznob vagy,és úgy gondolod a gyereked tökéletes,és mégis mit képzel a tanár,hogy Ő nem így látja....
2014. okt. 4. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
72%
Szakmabeli vagyok eleg osszetett problema amit leirsz. A tanulasra gyakorlasra hetvegen szukseg van mert ne ugy kepzeld el,hogy elsos kisiskolas gyerekek 8 oran keresztul tudnak koncentralni hiaba van szunet.A gyerek is gyorsabb lesz ha otthon gyakorol az iskolai feladatoknal. Az hogy egyik gyerek elloki a masikat sajnalatos gondolom tisztaban vagy vele hogy a tanitonak is ket szeme van utana ugyis elbeszelget a masik gyerekkel. Ne allj negativan a tanitohoz,adj idot a gyereknek a beilleszkedesre,hetvegente nezd at a leckejet gyakorolj vele.
2014. okt. 4. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
17%
jav nem tudnak koncentralni.
2014. okt. 4. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
69%

Szia! Nekem hasonló élményeim voltak elsőben a fiammal, kivéve azt, hogy neki voltak és vannak barátai. Nem tudom, hogy mit értesz azon, hogy „nincsenek barátai” a lányodnak, ha azt, hogy nem volt jóban senkivel soha, és kirekesztett volt, az tényleg gond, de ha csak arra gondolsz, hogy nem volt egy-két olyan gyerek, akivel különösen jóban lett volna, az még nem biztos, hogy gáz.


A fentitől eltekintve én is azt gondolom, hogy a tanítónő kiégett, és frusztrált, és nem is lehet túl intelligens, ha azt mondta a szülőknek, hogy sír, hogy milyen rossz az osztálya. Nálunk „csak” a fiúk voltak a „rosszak” elsőben, iszonyú volt hallgatni, ahogy szapulta a gyereket, de később, mikor jóban lettem a többi szülővel, kiderült, mindenkinek ugyanezt nyomják, minden fiú „rossz” volt. S miért? Mert szaladtak a folyosón, és kiabáltak. Elsőben, két hónappal a sulikezdés után. Gratulálok.

Minden tiszteletem a tanítónőké, akik el bírnak viselni ennyi gyereket, de ők válaszották ezt a pályát, azt gondolom, kutya kötelességük legalábbis a lehető legkevesebb kárt okozva végezniük a munkájukat (ahogy mindenki másnak).

Az én fiam is lassú volt, szétszórt és rendetlen, sőt, azt is megkapta elsőben, hogy nem jó fej a társaival. Teljesen készen voltam, mentem fogadóórákra, kértem tanácsot, mire azt kaptam, a gyerek „menthetetlen”, vigyem a nevtanba. Vittem. Ott közölték, hogy semmi baj a gyerekkel, ne járjunk oda feleslegesen, adjuk át a helyet a valóban problémásoknak.

Másodikra aztán megváltozott a helyzet. Elkezdték szeretni a gyereket, rájöttek, hogy kenyérrel lehet kenni, ha nem folyton negatívan próbálják motiválni. No persze kiderült, hogy a tanítónőnek rendeződött a családi helyzete, azért simult ki – így azóta a többi szülővel azon drukkolunk, hogy maradjon boldog párkapcsolatban, különben a gyerekeink megint visszakapják a hárpiát. :)


Az is tény, hogy a gyerekek baromi sokat változnak pár hónap alatt is, szóval fejlődnek, „gyorsulnak”. Szerintem normális pedagógus elnézi egy pár hónapja elsős gyereknek, ha „lassú”, mert tudja, hogy fejlődni fog (ha nincs semmi baja egyébként). Azzal tudlak biztatni, hogy a lányod is fejlődni fog ebben. A fiamról később kiderült, hogy kiváló matekos (bár tanulni nem szeret, a logikája remek), és bár órákon a mai napig elkalandozik, a dolgozatoknál mindig kitűnően teljesít. Nekem beletelt pár évbe, hogy ne a tanítónő által elvárt „egyenkocka” gyerekek tulajdonságait akarjam látni a gyerekemen, hanem rájöjjek, hogy egy kreatív elme valóban elkalandozik, hiszen folyton asszociál. Inkább legyen kreatív, gondolkodó ember, és legyen néhány négyese, mint hogy olyanra kényszerítsem, ami nem ő: egy megfelelési kényszeres, folyton magoló, megfelelni vágyó gyerek (amilyen speckó én voltam :)).


Egyetértek veled, nem kell az ekkora gyerekeket iskola után és hétvégén még azzal nyúzni hogy rajzolgassa a nyomorult fecskefarkakat. Játsszon, gyurmázzon, fűzzön gyöngyöt, stb., amitől fejlődik a finommotorikájra is, de élvezi is!


Mi az, hogy csúfolják és belelökik az árokba, mert balkezes? Döbbenet. Figyelj, én a helyedben kérnék egy fogadóórát, és a férjemmel együtt leülnék a tanítónővel beszélgetni (fontos az apuka jelenléte, a tapasztalataim szerint sokat nyom a latban a tanítónőknél). Nem ellenségesen, de előadnám a gondjaimat, félelmeimet neki. Abból, hogy hogyan reagál, sok minden le lehet szűrni. Ha nagyon úgy érzitek ezután is, hogy nem változik semmi, hogy nem együttműködő, akkor keressetek neki másik tanítónőt/sulit!


Egy kérdés: ha csak 15-en vannak, akkor ez egy alternatív iskola?

2014. okt. 4. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat. Nem, nem alternatív iskola, ez egy falu, itt ennyien vannak.

Csak hogy tisztázzam, le is írtam: minden nap megnézzük a leckét itthon. És igen, én azt gondoltam, ha este 5 órakor hozom haza a gyereket az iskolából, akkor már nem kéne itthon vele órákat tanulnom. Azért van napköziben, én is csinálom a dolgom a munkahelyemen. Sajnálom, ha ezt nem teszi meg a napközis tanárnő. Este 6-kor már senkinek nincs erre energiája, legfőképp a gyereknek nem.

Van egy-két barátja, de soha nem volt a csoport legnépszerűbb gyereke. Én sem voltam az sosem, mégis túléltem, én ezt nem reagálnám ennyire túl.

Én nem tartom hogy hülyének meg butának a gyereket, de a tanárnő értékelését olvasva, nekem ez az üzenet jött át. "Lassú, nem figyel, lemarad az órán. " Ennyit tud róla írni. Semmi pozitív. Nem várom, hogy azt írja, hogy tökéletes, de én is tanultam pedagógiát, és a szöveges értékelésnek nem ez a módja. Erősségek/gyengeségek/fejleszteni való területek. A tanárnő értékeléséből én csak azt olvastam ki, hogy neki van problémája. Súlyos.


Sajnos a negatív válaszokból ismét bemutatkozott a GYIK. Nem is vártam többet. Azért a kedves hozzászólásoknak nagyon örültem.

2014. okt. 4. 21:01
 16/24 anonim ***** válasza:
85%
Szia! Én csak saját tapasztalatból tudok írni, már, hogy velem mi történt. Ugyan ez volt a szituáció velem, mikor iskolába kerültem. Ovihoz túl érett voltam, suliban nem találtam a helyem, a tanárnő szidott hogy béna vagyok, a gyerekek bántottak, vertek. Sajnos ez nagyon rányomta bélyegét a további életemre. 4.ben végre meghallgatták otthon a problémám, s átírattak máshová. Ott szerettek, és érdekes jól tanultam. Szerintem vigyétek máshová, mert ez semmiképpen nem tesz jót a lelkének.
2014. okt. 4. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
75%
Szia.én meglepodnék...s lehet sulit vaktsnék.mondjuk az jó hogy 15en vannak.de ne ilyen áron..várj egy hetet majd vmi felettest kérdezz meg mi a véleménye a gyerekről.(fiam 3 hete jár bölcsibe s tudja a vezető mi a neve s mindig van kedves szava hozzá.)az tényleg fura h 6 éves s nincs barátja.4,5 a lányom ovis.van egy nagyon jó barátja kézenfogva mennek a boltban együtt.sőt meglátja s szalad hozzá puszit adni.
2014. okt. 4. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
58%
Megjegyzem mi 12nvoltunk.két párhuzamos osztály volt.igy volt 24 a létszám.s 3.ban vonták ossze a 2 osztályt.
2014. okt. 4. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:
75%

tudom, nem ugyanaz a szitu, de mi az oviban kaptunk havonta értékelést. az első hónapban mindenből (15 pontos volt, sehol nincs a lányod 3 gyengeségéhez :D) a legrosszabbat kapta a gyerekem. nekem is rosszul esett, semmiben nem volt jó az értékelésben. le is ültem az óvónővel, hogy ez mégis hogy, hisz egy átlagos gyerek, legalább valamiből egy közepest... aztán elmagyarázta, hogy mindig mindenkinek először a legrosszabbat adják kapásból, mert majd ehhez, a mostani szinthez mérik a fejlődést.

mint írtam, tudom, hogy teljesen más, de lehet a ti tanárotok is úgy van vele, hogy első blikkre a gyengeségeket írja le, aztán hónapról hónapra majd ahogy fejlődik... nem tudom, amúgy tényleg furcsa :)


egyébként ez nagyon nem jó, hogy nincsenek barátai, bántják, konfliktusai vannak a többiekkel. és mivel a tanár elmondta az összes szülő előtt, hogy a lányodnak az osztállyal van baja, háát. nem tudom így ki fog vele barátkozni, ha 1-2 szülő ezt elmondta otthon, már rég híre ment.

én ezek miatt elgondolkodnék majd az osztályváltáson. nem most, félévig azért kivárnék, lehet csak lassabban alkalmazkodik és 2 hónap múlva már beleolvad majd az osztályba :)

2014. okt. 4. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
86%
Tanítónő vagyok. 20 évig dolgoztam gyerekekkel, aztán nagyvárosba kerültem...és kényszervállalkozó lettem...Közhelyként emlegetik, mégsem számolnak vele: a gyeekek fejlődési ritmusa nem egyforma és a személyisége sem. Velem is voltak bajok az 1-4 osztályban. Lassú voltam, és rendetlen volt a munkám, sőt gyakran kotyogtam is és forgolódtam, szétszórt voltam...ha nem foglalkoztak velem. Összevont osztályba jártam, 14-en voltunk, de 4 különböző osztály. De könnyen megjegyeztem és megértettem mindent. Könnyen megoldottam a bonyolult szöveges példákat is, de gyakran ejtettem valami banális hibát. Nem voltam a társaság közepe, mint a két évvel fiatalabb öcsém, egy-egy barátnő, barátom volt, de 1-2 osztályban, nem az osztálytársak közül. Na és?! 5.-től 19-en voltunk az osztályba (más helységben) és lett egy jó barátnőm, aki még ma is a barátnőm, pedig 250km távolságra élünk egymástól és mindkettőnknek családja van...Ma sem volnék alkalmas pl. titkárnői, vagy könyvelői feladatokra, mert nekem komoly kihívás, volt az is, hogy az osztálynaplóba ne hibázzak. :) Na és?! De egy biztos, a 20 év alatt sose ejtettem ki, hogy rossz osztályom van. És nem is volt rossz osztályom. Szerettem őket és sajátosságaikkal együtt fogadtam el őket, arra építettem, amire lehetett. És mindig van! A szemüjben ott van a mérhetetlen szeretet -vágy, és remény, és szárnyakat kapnak, ha érzik az elfogadást és azt, hogy biztonságban vannak. Úgy érzem ezért nem voltak fegyelmi gondok soha az osztályomban és azt remélem, hogy a többségükből a maximumot sikerült kihozni...Semmi baj nincs szerintem a gyerekeddel...de csinálhattok könnyen!!!!Bátorítsd, szeresd,bizd benne, tölts vele "minőségi időt" (=ami róla szól!)! Biztosísd a szeretetedről. Hallgasd meg! Értsd meg! Ez a legtöbb amit tehetsz érte. Ne tudja, hogy a tanítónő csak a hiányait sorolja! Tedd át a hangsúlyt az erősségeire! Segítsd abban, hogy valamiben a legjobb legyen! Esetleg hívd meg, hozzátok azt az osztálytársát, akit ő jobban kedvel, hogy legyen lehetőségük összebarátkozni. A közös programok összehozzák a gyerekeket...Én finoman megkérdezném a tanítónőt, hogy miben jó? Ne félj a választól! Talán így őbenne is tudatosul. Sajnos vannak frusztrált emberek minden területen...Én az iskolaváltáson csak akkor gondolkoznék, ha a gyerek nem szeret iskolábajárni, ha fáradékony,vagy gyakran "náthás", ha panaszkodik...De az, hogy a tanítónéni, azt mondja, hogy minden nap sír, mert olyan rossz osztályt kapott, az azért nagy felkijáltójel!!!Figyelj!!! A saját kislányommal volt egy olyan, hogy miután bölcsis lett, egyre zárkozóttabbá és sírósabbá vállt....Aztán drágult az a hely( fizetős, családi napközi!), az anyagi helyzetünk meg romlott, és átkerült állami bölcsibe. Ott pár nap alatt beszokott, kivirult. Nem gondolom, hogy az előző nevelők, ne lettek volna nagyszerű szakemberek, de az ő egyénisége jobban rá tudott hangolódni a második hely nevelőire, hangulatára.
2014. okt. 5. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!