Gyerekszandál talpa ha hamar leszakad? Eladó ajánlata?
Hibás termék esetén a vevőt megilleti a választás joga a csere és a javítás között. Az eladó üzlet is tartozik ezért helytállni, (meg a gyártó is, de az üzlet nem mutogathat a gyártóra). A vételár visszafizetése akkor illeti meg a vevőt, ha a terméket nem lehet cserélni, és nem lehet javítani.
Mindenképpen követelje a cserét, és ha a cserébe kapott cipőnél is ugyanilyen problémája van, típushibára hivatkozva a vételárat kérje.
Ha az üzlet "ellenkezik" mindenképpen írjon a vásárlók könyvébe, vagy vetessen fel írásos jegyzőkönyvet.
Hivatkozzon a következő jogszabályra (gyakran az eladók sincsenek pontosan tisztában azzal milyen jog illeti meg a vevőt):
1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről
306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. /[megj. elállás = vételár visszafizetése]/
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
.
Ja, ez nem olyan egyszerű, mint ahogy írják.
Én a Deichmannban jártam így. Azt mondják, elküldik javítani. Nem akartam, nem kellett volna visszaadni a pénzt, én inkább levásároltam volna. De erősködtek, hogy ez javítható, én kértem, hogy a fogyasztóvédelem is megnézze. Jó, eltelt 1 hónap. Megyek vissza, megnézték, javítható. Kérdezem, hogy a Fogyasztóvédelem ezt küldte vissza? Nem, volt a válasz, saját szakértőjük nézte meg, aki persze független. Akkorát néztem, hogy az hihetetlen. Hagytam a francba az egészet, még a javított szandálért sem mentem vissza, mert már október volt, mire kész lett, de nem érdekel, mivel augusztusban történt, így kellett még egy szandit vegyek a fiamnak.
Szintén Deichmann, az én edzőcipőm. Elküldik ragasztani, oké. Ja, talpa már szinte lyukas. Ok:) Visszajön a javításból, megragasztva, talpán a lyuk maradt. Mivel 2 Deichmann is van nálunk, próbaképpen visszavittem a másik üzletbe, mit mondanak. Nem mondtam nekik, hogy javítva volt. Cipőt megnézik, úgy hogy a talpa ragasztva van már és persze a lyuk is ott van, közlik, vásároljam le az árát. Ja? Igen? A másik üzletben miért nem lehetett javítás előtt? Érdekes dolgok ezek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!