Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Gyerekszandál talpa ha hamar...

Gyerekszandál talpa ha hamar leszakad? Eladó ajánlata?

Figyelt kérdés
Hátha van tapasztalatotok... Egy hete vettem a kisfiamnak egy szandált, szinte csak bevittem az oviba benne és hazahoztam. Nem abban játszott, rohangált stb. Levált a talpa egy héten belül. Visszavittem, közölték hogy a főnök megnézi javítható-e vagy csere. Nyilván azt mondják javítható, mert megragasztatják egy cipésszel. Nem kis fenntartásom van ezzel,több ezer ft-os cipőt ragasztgatják össze-vissza. Jogos ez? Egy héten belül nem kérhetek vissza vételárat, nem is cserélik ki hanem "csak" javíttatják? Köszönöm a válaszokat!
2014. jún. 16. 13:23
 1/6 anonim ***** válasza:
A javitast nem vagy köteles elfogadni
2014. jún. 16. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
És mire hivatkozhatok hogy nem fogadom el? Jogszabályra vagy mire? Tudatlan vagyok a témában sajnos.
2014. jún. 16. 13:33
 3/6 anonim ***** válasza:
Azt kérheted,hogy neked ez nem kell,és szeretnél vásárolni egy másik fajtát,amire ráfizethetsz.A pénzt mér nem tudod visszakérni.Ha nagyon nem akarják,akkor el lehet küldeni Kermi-be bevizsgálják,de ha a Te hibádból ment tönkre,akkor neked kell fizetni,a diját,és a javitást is el kell fogadnod.Èrdemesebb levásárolni.
2014. jún. 16. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Hibás termék esetén a vevőt megilleti a választás joga a csere és a javítás között. Az eladó üzlet is tartozik ezért helytállni, (meg a gyártó is, de az üzlet nem mutogathat a gyártóra). A vételár visszafizetése akkor illeti meg a vevőt, ha a terméket nem lehet cserélni, és nem lehet javítani.

Mindenképpen követelje a cserét, és ha a cserébe kapott cipőnél is ugyanilyen problémája van, típushibára hivatkozva a vételárat kérje.


Ha az üzlet "ellenkezik" mindenképpen írjon a vásárlók könyvébe, vagy vetessen fel írásos jegyzőkönyvet.

Hivatkozzon a következő jogszabályra (gyakran az eladók sincsenek pontosan tisztában azzal milyen jog illeti meg a vevőt):

1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről

306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult

a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne,

figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;

b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. /[megj. elállás = vételár visszafizetése]/

(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.

.

2014. jún. 16. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Ja, ez nem olyan egyszerű, mint ahogy írják.

Én a Deichmannban jártam így. Azt mondják, elküldik javítani. Nem akartam, nem kellett volna visszaadni a pénzt, én inkább levásároltam volna. De erősködtek, hogy ez javítható, én kértem, hogy a fogyasztóvédelem is megnézze. Jó, eltelt 1 hónap. Megyek vissza, megnézték, javítható. Kérdezem, hogy a Fogyasztóvédelem ezt küldte vissza? Nem, volt a válasz, saját szakértőjük nézte meg, aki persze független. Akkorát néztem, hogy az hihetetlen. Hagytam a francba az egészet, még a javított szandálért sem mentem vissza, mert már október volt, mire kész lett, de nem érdekel, mivel augusztusban történt, így kellett még egy szandit vegyek a fiamnak.

Szintén Deichmann, az én edzőcipőm. Elküldik ragasztani, oké. Ja, talpa már szinte lyukas. Ok:) Visszajön a javításból, megragasztva, talpán a lyuk maradt. Mivel 2 Deichmann is van nálunk, próbaképpen visszavittem a másik üzletbe, mit mondanak. Nem mondtam nekik, hogy javítva volt. Cipőt megnézik, úgy hogy a talpa ragasztva van már és persze a lyuk is ott van, közlik, vásároljam le az árát. Ja? Igen? A másik üzletben miért nem lehetett javítás előtt? Érdekes dolgok ezek.

2014. jún. 16. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Nem fogadtam el a javítást, mert nem tetszett a ragasztás. Cserélni nem tudtunk, mert nem volt méret. Vásárlási utalványban kaptuk vissza az árát. Mert közben vettünk mashol cipit. Teli bskancs vadarlashoz meg jol jott az utalvsny.
2014. jún. 17. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!