Figyelemzavaros gyeremeket nevelők! Gyógyszerrel kezdtétek az iskolát, várjunk a gyógyszerrel attól függően mit mond a tanító az első pár hónapban?
Gyermekpszichiáter felvetette a gyógyszeres iskolakezdés lehetőségét, pszichológus pedig előbb várna, hogy talán gyógyszer nélkül is megy majd. Kislétszámú osztályok vannak, egy kis falusi iskolába irattam be és nem a városi iskolák közül valamelyikbe ahol 30 felettiek a létszámok.
8 éves lesz szeptemberben, mozgékony, nyugtalanabb, érzékeny lelkületű, mindenből viccet csinálna, viszont sokat javult pár év alatt.
Köszönöm a választ, nektek gyógyszer nélkül is ment?
Többen mondták szülők, hogy készüljek fel arra, hogy sokat fogok sírni ha elkezdődik az iskola, rettenetes nehézségekről, megaláztatásról beszéltek.
Nekünk is felvetette a gyógyszer lehetőségét tavaly. Nemet mondtam. Viszont kőkeményen fejlesztünk, figyelünk, tornázunk, lovagolunk, sportolunk. Most fog iskolába menni,azt mondták sokat javult, valószínű nem kell gyógyszer. De tényleg mindennap küzdünk a könnyebb jövőért. Ő is érzékeny, mozgékony, nyugtalan, szintúgy mindenből viccet csinál. De egyre erősebb afeladattudat. Ovis feladatokat kivétel nélkül hibátlanul megoldja. Rettentően igyekszik odafigyelni. Nem tudom mi lesz a 45 percek alatt.Újra csináljuk a TSMT tornát, hátha könnyít. Én is kis létszámú iskolába iratom. Semmiképpen nem szabad betenni nagy csoportba.
Ti is próbáljátok meg ha megy gyógyszer nélkül. Nem hinném, hogy szükség van rá. Esetleg próbáljátok ki az esprico vitamint.
Úgy indított az iskolaérettségi vizsgálaton, hogy a falon lévő papírról elkezdett folyékonyan olvasni, majd mikor visszamentem egy óra múlva ódákat zengtek róla, végig volt feladattudat, néha picit elkalandozott, de könnyen vissza lehetett terelni, minden feladat pipás lett, majd mikor visszamentem elkezdett betűket írni, kértem hagyjon beszélni a nénivel, de a jelenlétemben kezdett kicsit lazítani és folyton az írástudását akarta mutatni, holott senki nem kérte tőle.
Óvónénik pár éve vért izzadtak vele, most ők bizonygatják a legjobban, hogy semmi szükség gyógyszerre eszembe ne jusson, mert ott szót fogad... otthonra tartogatja a túlérzékenységét, feleselését .
Az iskolaérettségi eredményben azt írták: kedves, kissé zárkózott kisfiú ... ezen jót nevettem, a kedvesség stimmel, de a zárkózottság
:-D .
Ezt csakis a szakember és a gyakorlat dönti el! Lehet neki adni 2 hónap próbaidőt a suliban, többet nincs értelme. A Ritalin pont azt az anyagot pótolja az agyban, ami a figyelemhiányos zavarnál kevés.
Fontos, hogy a tanító tisztában legyen a problémával és annak megfelelően, megalázás nélkül, szakszerűen kezelje.
A figyelemzavart jobban kordában lehet tartani, mint a hiperaktivitást. Ha hiperaktív is a fiad, akkor mindig legyen valami a keze ügyében (pl gyurma), amit piszkálhat és rendszeresen feladatot kell neki adni, akár mozgásosat is (menjen ki a táblához).
Mi is nagyon féltünk, gyógyszerrel kezdtük a sulit. Az oviban még kezelhetetlen volt, a suliban viszont hétről hétre javult. Aztán sokat olvastam a gyógyszer negatív hatásairól, meg a gyógyszeripar és az orvosok együttműködéséről a legnagyobb profit érdekében. Abbahagytuk a gyógyszert, egyik napról a másikra. Semmi nem történt, semmi változás nem lett. Nem rosszabbodott. Az ég világon semmi nem történt. Jövőre fog érettségizni, szuper srác lett belőle, nem problémás kicsit sem, jól tanul, nagyon büszkék lehetünk rá.
Hiszem, hogy problémás gyerek nincs, csak a közösségi nevelési/oktatási rendszer teszi őket azzá. Mert beskatulyáz, nem veszi figyelembe az egyént. Van olyan gyerek, aki ezt nem hagyja, őket meg begyógyszerezik. Nekem ez a véleményem és a tapasztalatom.
Azért ebben nincsen igazad utolsó. A valódi ADHD egy genetikai betegség, az idegrendszer működészavarával jár (ARAS rendszer alulműködése), a neurotranszmitterek egyensúlya más. Emiatt a gyermek nagyon nehezen illeszkedik be, képtelen feladathelyzetben figyelni, ami gátolja a tanulási folyamatokat, a társasági és szociális helyzetekben való megfelelést. (lassabban reagál a helyzetekre, a poénokra, a mondat első felére még figyel, a második része már kiesik, ami kellemetlen szitukat okoz a társasági életben. Képtelen nyugodtan eltölteni kis időt, az állandó "zizegés", túlmozgás egy idő után nagyon fárasztó lesz a közösség többi tagjának is. A figyelemzavar miatt jóval alulteljesít a képességeihez mérten, ami nehezíti a tovvábtanulást és a képességeknek megfelelő szakma elsajátítását is. Nehezen rendszerez, az idő elúszik számára. És még sorolhatnám.
A baj az, hogy mivel pontatlan a diagnosztikája az aADHD-nak, ezért egy csomó olyan gyerek is megkapja ezt a kódot, akinek más oka van problémájának, vagy csak szimplán kicsit elevenebb, túlmozgásosabb a társainál.
Gyógyszer azért kell a valódi ADHD-ban, mert enélkül egy sor hátrányt szenved, peremre szorulhat a gyerek. Képességeit nem tudja kibontakoztatni, sérül az identitása, önértékelése a sok kudarc miatt.
A Ritalin egy nagyon régi gyógyszer, több mint 50 éves. Van már újabb, de sajnos még Magyarországon nincsen forgalomban. Sok a tévhit a gyógyszerrel és a falsch információ a neten. És rengeteg az összesküvés elmélet is. Emellett a hátrányt szenvedett, sérült, peremre került, emiatt rossz társaságba keveredő, drogfüggővé váló ADHDsról pedig senki nem beszél.
egy pszichológus
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!