Óvoda választás - tényleg már itt eldől egy kisgyermek sorsa?
Kisfiam még bölcsis, így remélhetőleg még időben vagyunk óvoda választás tekintetében. Én eddig nem is nagyon agyaltam rajta, úgy gondoltam, hogy megfelelő lesz számára a körzetes ovi.
A bölcsiben viszont a szülőktől ezer féle infót hallok, leginkább arról, hogy ha mire iskolába kerül még nem tud sarkítva kb. 2. osztályos szinten számolni, írni, olvasni, vagy nem beszél minimum 2 nyelven!!! - akkor a fiam sorsa meg lesz pecsételve: elkönyveli magát úgy, hogy Ő buta, hiszen az elsős osztálytársak többsége már tud összeadni, kivonni, írni, olvasni... innentől kezdve végig majd bukdácsolni fog, és utálni fogja a sulit.
Nektek erről mi a véleményetek? Leginkább olyan válaszokat várnék, ahol már személyes tapasztalat van!
Tényleg nem megfelelő egy átlagos, állami óvoda, ha nem zsenit szeretnék a kisfiamból, de szeretném, hogy felnőttként azzal foglalkozhasson, amihez igazán kedve van (legyen ez akár autószerelő, akár állatorvos) - és amennyiben tovább szeretne tanulni, akkor ne úgy könyvelje el magát, hogy Ő úgyis buta, úgysem vennék fel sehová...
Nem hiszem, hogy ez ennyire fekete-fehér lenne. Minden esetre jobb esélyekkel indulhat egy olyan gyerek, aki színvonalas oviba jár. Ahol kedvesek és felkészültek az óvónők, és nem csak gyerekmegőrzőként funkcionál az intézmény, ahol fütyülnek a gyerekekre.
Nekem középsős a lányom, és a mi ovinkban elvárás, hogy 20-ig számoljanak a gyerekek és 10-ig tudjanak összeadni és kivonni. Én ezt kicsit azért furcsállom. Sima önkormányzati oviról van szó. Gyerekeknek kiscsoportban tudni kellett popsit törölni, öltözni-vetkőzni, egyedül enni, teríteni. Most középsőben ki kell szolgálniuk egymást ebédnél, tálalni kell a naposoknak. Jövőre meg kell tanulniuk cipőt kötni, ismerni kell az órát. Ezek csak példák, van még jó néhány "elvárás". Nem tudtam ezekről, mikor jelentkeztünk, de nem zavar a dolog.
Szerintem a szülőn múlik sok minden. Hogy miként áll a gyerekhez és a tanulmányaihoz. Hogy foglalkozik e vele, vagy sem.
Tapasztalatom csak unokatesókról van.
Egymást követő évben mentek iskolába. A nagyobbik nem ismerte a betűket, nemtudott összeadni,kivonni, de a számokat ismerte, elsőben odafigyelt órán és megtanulta. Az öccsét már akkor érdekelték azok amiket a bátyus tanult, és nem mellékesen szerintem féltékeny is volt egy kicsit, hogy rá több figyelem jutott valamivel a tanulás miatt. A lényeg, hogy ő is megtanulta a betűket illetve összeadni,kivonni, elsőben végig magatartás problémákkal küzdött, mert nem érdekelte a tananyag,hiszen nagy részét ismerte.
Amúgy anyu oviban dolgozott dajkaként,ott az óvónők mondták, hogy ők sem tartják jónak, ha már itt megtanulják az elsős, másodikos anyagot. Nem véletlenül vannak ezek a fokozatok.
Nagyon köszönöm a választ mindenkinek!
Az én szívem azt diktálná, hogy legyen, lehessen gyerek - játszhasson önfeledten, ne legyen semmivel kapcsolatban sem "ez most kötelező, és már csak azért sem akarom" érzése - lesz ebből még elég az életben.
Eddig én is úgy gondoltam, ahogy az utolsó válaszadó is írta, hogy miért kellene hamarabb tudnia olvasni, írni, számolni stb... majd megtanulja az iskolában - különben ott már csak unatkozna (persze, ha pl. 5 évesen érdekelni fogja az írás, nem fogom azt mondani, hogy ne írjál, majd iskolában megtanulod... de erőltetni sem szeretném)
Viszont: már többektől hallottam, hogy ez a mai világban nem állja meg a helyét, azaz nem az 1-2 agyon okosított gyerek unatkozik elsőben, hanem az osztálytársak döntő többsége már tud írni, olvasni, számolni - ezért pl. ha az én fiam nem fog tudni, akkor ő lemarad, hiszen nem tud úgy haladni, mint a döntő többség - innentől jön a skatulyázás, és ennek eredményeként a gyerek is elkönyveli magáról, hogy ő buta, vagy legalább is kevésbé okos a többieknél :S
Amennyiben ez általános, és tényleg így van, akkor nagyon szomorú vagyok, és nem tudom, hogy mivel tehetnék jót a fiamnak :(
Kedves óvónő! Megkérdezhetem, hogy miért mondtad a második válaszadónak, hogy durva ami megy?
Nálunk a bölcsiben egyedül terítenek, egyedül esznek, a nagyobbak már egyedül öltöznek (igaz csak tépőzáras cipő), tehát mire mennek oviba ezek már menni fognak.
Ami sztem nem fog: fenekét egyedül kitörölni, de ezt már nagyon sok helyen hallottam, hogy elvárás.
Én is úgy tudom, hogy nagycsoportos korukra min. 10-ig kell tudni számolni (összeadni, kivonni)
Óvónő vagyok. Bocs, csak elutaztunk.
Középső csoportban nem lehet elvárni, hogy húszig számláljanak. Nem érett rá az idegrendszer, hogy ezt a számukra hatalmas számosságot, átlássák, nemhogy még műveleteket is végezzenek 20-as számkörön belül. Iskola előtt elvárás a 10-es számkörben számlálás, és 6-os számkörben a biztos művelet végzés. Kiscsoportban de még középsőben sem elvárás a fenéktörlés, mert nem tudják sokan ezt elvégezni, mivel nem ér oda rendesen a kezük, meg nem is olyan ügyesek még. Öltözni, vetkőzni kiscsoportban tanulnak meg, nem kell úgy menni oviba, hogy ezt tökéletesen tudják. Ezt is szépen lassan ügyesen megtanulják.
Ami a legfontosabb. A gyerekek egyenetlenül fejlődnek, nem mindenki tud ezeknek az elvárásoknak megfelelni, csak nagyon kevés gyermek, főleg középsőben. Én nagyon túlzásnak tartom ezt, az óvoda ne legyen iskola!!!
" nagycsoportos korukra min. 10-ig kell tudni számolni (összeadni, kivonni)_"
Egyáltalán nem igaz, számolni 10-ig nem nagy dolog ha betanulja mint egy mondókát de annak meg mi értelme van? Mert attól még nem tudja mit jelent, csak mondja mint a csip csip csókát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!