3,5 éves kisfiam még sem a Duploval nem épít, sem puzzle-val nem játszik, nem tudja kirakni, baj?
A Duplot szereti, de úgy hogy én építek neki, és utána szerep-játékozunk, egymásra tudja nyomni a kockákat, de kb 2 kockát összerak, azt annyi, leteszi, hogy építsek én, most meg olvasom, hogy a 4 éves gyerek már kinőtte a duplót és legóból épít!
A puzzle meg végképp nem érdekli, meg sem próbálja kirakni, pedig a korabeliek már rakják simán.
Egymagában egyáltalán nem játszik el semmivel.
Egyébként azt mondják az oviban hogy nagyon okos gyerek, 2,5 évesen 100-ig elszámolt, és pl nagyon szereti a Logicót, abból már a korosztályát meghaladó feladatokat is megcsinál. Bal kezes.
Szerintetek baj hogy nem épít, nem kirakózik?
Nekem még saját gyerekkel nincs ilyan tapasztalatom, mert csak 4 hónapos a lányom, de az unokaöcséimmel rengeteget voltam. A nagyobb 3 évesen simán kirakott egy korának megfelelő kirakót, épített stb. A kicsi még 4 évesen sem. Úgy éreztem, hogy vele semmit sem lehet játszani. A naggyal együtt legóztunk, építettünk tornyot, a kicsi jobb esetben nézte, hogy mit csinálok, aztán lerombolta. Azóta kicsit nagyobbak, 7 és 9 évesek. Mindkettő normális, jó képességű, aranyos kisfiú.
Szerintem ha valós gond lenne, azt az oviban észrevennék.
Ettől nem okos egy gyerek, hogy elszámol 100-ig. Akkor már okos, ha fel is fogja mit jelent a száz, és érti is.
Feltételezem a te fiad csak simán felsorolta a számokat egymás után, ehhez nem kell nagy tudás.
De hogy a kérdésre is válaszoljak, most még nem baj, hogy nem épít, biztosan mással jobban szeret játszani. Ha az oviban nem szól az óvónéni, hogy gond van, akkor valószínű nincs gond vele.
Rajzolni szeret?
Szerintem ezen ne aggódj, ő mint írod másban erős, másban ügyesebb. Lehet, hogy majd 8 évesen rákap a legóra és éjt nappallá téve legózni fog.
kicsit más, de talán ideillik: kisfiamnak van olyan formabedóbja ami egy nagy fa kocka, oldalain figurákkal.. 5 oldalán lehet bedobni 3-4 figurát.. a figurák arra voltak neki jók, hogy vagy bedobta egy fazékba és megfőzte őket, vagy tornyot épített belőlük.. majd egyik este leült.. nézegette őket, majd szépen sorjában bedobálta a helyére.. nem is szóltunk hozzá a férjemmel, hagy dolgozzon...
Szóval,lehet ám tudná már a kisfid is, csak egyszerűen most nem érdekli. Ha olyan probléma lenne az oviból szóltak volna neked.
Az én 2,5 évesemet sem hat meg semmilyen építókocka,kirakó semmi!Max 2 perc utánna te csináld Anya!
Viszont az autóival,traktorjaival szépen el van még kommentálja is"elviszem a dudút autószerelőhöz mert kilukadt a kereke.."
Azért azt megcáfolnám,hogy nem nagy tudás ha egy 2,5 éves gyerek el bír számolni 100-ig.Az oké hogy még nem tudja azt hogy mennyi is a száz de a számok egymásutáni sorrendiségét tudja sztem az igen szép teljesítmény!Úgyhogy némi irígységszagot érzek eme Anyuka részéről!
Az én fiam is csak 10-ig tud számolni bár ő azt már valóban nem csak sorolja hanem számolja az autóit vagy mondja hogy kettő palacsinta van a tányéron!
5 éves korig sok minden történhet. Az egyes gyermekek saját képességei egymáshoz képest különböző sorrendben -más más prioritással- fejlődnek. Nem látom jelentőségét, hogy ő ebben -ÁTMENETILEG- picit hátrébb tart az átlaghoz képest.
Vélhetőleg vannak a gyermekednek képességei, melyek terén előrébb tart az átlagnál.
Én csak akkor aggódnék a helyedben, ha már téren se éri el az átlagosan jellemzőt a korához képest, pl. ha még nem beszél legalább pár szavas mondatokban.
köszönöm mindenkinek!
nem azt nem gondoltam soha hogy baj van vele, tényleg okos kölök, mások is mondják, és más téren semmi baj vele, oviban dicsérik, szépen beszél régóta, verset is tud.
rajzolni is szeret, főleg mióta ovis, de formát még nem tud, csak firkál, de sokat
csak ezek a dolgok nem érdeklik, ill a puzzlera rámondja hogy nem tudja, és meg sem próbálja, és kíváncsi voltam a véleményekre, meg hogy vajon miért nem érdeklik ezek?
ő nyári gyerek, és emlékszem a 3. szülinapja előtti áprilisban voltak itt az unokatesómék, és nekik már produkálta a konkrétan 110-ig való elszámolást :)ne kérdezzétek miért pont 110-nél álltunk meg, nem tudom, eddig volt érdekes :) a tesz vesz város órabolondulás mese ihlette, akkor tetszettek meg neki a számok, utána kérdezgetett, majd elkezdte hallgatni a baba laptopját, ami kimondta a számokat. a mennyiséggel nem hinném hogy tisztában volt, de a számok egymásutánját érti szerintem, nem csak felmondja mint egy bemagolt szöveget, micimackós foglalkoztatófüzetben is mindig számol :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!