Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Mikor irassuk a gyereket...

Konima kérdése:

Mikor irassuk a gyereket iskolába? 6 vagy 7 évésen?

Figyelt kérdés
2011. szept. 22. 09:49
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem az egész ott kezdődött, amikor a szept.1-i iskolaérettséget átváltoztatták májusi dátumra, nem tudom már, ez kinek a fejéből pattant elő, de roszz döntés volt. Továbbra is a szept.1-i dátum kellene, hogy meghatározó legyen, nem volt ezzel korábban semmi baj.
2011. szept. 22. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
85%

Én is tudtam írni-olvasni, mire iskolába kerültem, pedig senki se tanított rá. A városban jövet-menet kérdezgettem anyukámat, hogy ide mi van írva, ez milyen betű stb, így tanultam meg. Mit csinálhatott volna, nem válaszol?

Az meg, hogy 7 éves kor után kerülnek a gyerekek iskolába, annak köszönhető, hogy nem mindenki szeptemberben születik. Keresztfiam márciusban tölötte a hatot, még nem találták iskolaérettnek, nem tudta volna a fenekén végigülni a 45 percet. Így most 7,5 évesen került iskolába. Nem fog unatkozni, ma már annyira magasak a követelmények, hogy összehasonlíthatatlan. Lehet, hogy akkorák, mint 30 évvel ezelőtt a harmadikosok, de tananyagban is két évvel legalább előre jött minden. Csak a kifejezetten fejlett gyerekeknek jó sztem 6 évesen kezdeni a sulit.

2011. szept. 22. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 A kérdező kommentje:

De ha az ovonó már eldöntötte,hogy nem megy ovodába, akkor hiába jön az a tanácsadó egy fél év múlva, valószínű Ő is azt fogja mondani,hogy maradjon.Mert ráhagyják a dolgokat,hiszen úgysem megy még iskolába, majd jövőre foglalkozunk vele.

Így aztán amit eddig "tanult" az is elveszik,mert ha Ő most éppen játszik és az iskolába menők rajzolnak,akkor is ráhagyják.Neki nem kell csinálni, mert ugysem megy!!!!!!!

2011. szept. 22. 10:18
 14/17 anonim ***** válasza:
70%
Én több szempontból is tapasztalatból beszélek, tanító nő vagyok! A kisfiam és a kislányom között egy év korkülönbség van, a fiammal vártam és hét éves korában kezdte az iskolát, úgy hogy amikor hat éves lett nyáron megtanítottam olvasni, mert igénye volt rá, imádott könyveket nézegetni, és tudni akarta mit írnak a képek mellé, mit lehet tudni az állatokról amiket lát a könyvecskéiben, nagyon nagy előnyökkel indult neki az iskolának élvezte, hogy mindent meg tud oldani, olyan volt ez neki mint egy egész napos játékos rejtvény megoldás, viszont sokszor nem jelentett neki kihívást az ami a többi gyereknek új dolog volt, írni azért nem tanítottam csak meg, mert bal kezes és nem szerettem volna, ha nem a többiekkel egy ütemben tanulja majd meg...viszont harmadikban-negyedikben ez az előny eltörpült egybemosódott a tudása többiekével, most már hatodikos és egy jó képességű gyereknek számít a többiek között, de valami "dopping" szerű hiányzik, nincs szorgalma, gyakorlatilag abból profitál amit az órán elhangzik, vagy ha épp érdekli (és ezen van a hangsúly) akkor olvasgat róla. A történet másik szála az a kislányom akivel viszont nem vártam meg a hét éves kort, hanem hat évesen beírattam az iskolába, és "okulva" a fiam sokszor unatkozással telt tanóráit nem tanítottam meg olvasni sem. Gondoltam jobb ha egy tempóban halad majd a többiekkel és milyen hasznos lesz, hogy pont csak egy évfolyamnyi van közöttük, könnyebb lesz velük nekem is egyszerre haladni a tanulással, mert közel egyformát fognak tanulni majd a későbbiekben. Hát nem tettem jót, a lányom szókép olvasás módszerrel tanították meg olvasni (ami azt jelenti, hogy először megtanulják az összes mássalhangzót, aztán hozzárendelik a magánhangzókat pl.: ba,bá,be,bé,bö,bő,bu,bú,bü,bű...stb, aztán c-vel ugyanígy ca,cá,ce...stb, és csak ezután alkotnak ezekkel a páros betűkkel értelmes szavakat) a legidiótább módszer a világon ami létezik, a mai napig olvasási nehézségei vannak, és funkcionális analfabéta - kitagolja a szavakat, magában, kimondja aztán hangosan kettesével a betűket, de nem érti azt amit "kiolvasott" ez a módszer azért is félrevezető egy gyermek számára, mert ha nem mássalhangzó követi a magánhangzók már összezavarodik mert nem érvényesül a begyakorlott séma, ezért aztán újra elkezdi kettesével venni a betűket ami aztán újabb időt vesz igénybe és mire nagy nehezen felfogja hogy miről van szó- hát sok-sok másodpercet veszít. Pl. ha azt látja hogy alma azt még rendben el tudja olvasni, de ha már olyat kell elolvasnia mint pl. gyapjú, vagy rongy - képtelen a tanult módszer alapján rögtön kiolvasni a szavakat...Most már ötödikes, az írott szöveggel a mai napig gondjai vannak...Így a matematika sem megy túl fényesen a szöveges feladatoknál, már van történelem, és természetismeret is aminél szinté sokat kell olvasni a tanulásnál...ez mind-mind probléma. Ha újra kezdhetném megvárnám vele is a hét éves kort, én magam tanítanám meg olvasni és nem hagynám hogy kollégák rég elavult és béna módszereivel tanulja meg. Nagyon fájdalmas pontja ez az életemnek, úgy érzem nem döntöttem megfelelően és emiatt szegény kislányom szenved kudarcokat az iskolában. Szóval, szerintem amíg lehet ki kell tolni az iskola kezdést, én magam is tapasztaltam, hogy akár fél éves korkülönbség is mennyit számít, egy hat éves gyermek inkább a játszós korszakát éli még, egy hét éves sokkal alkalmasabb, érettebb az iskolai feladatokhoz, rendezettebbek, letisztultabbak a gondolataik az iskoláról. Szóval szerintem HÉT évesen!!!!
2011. szept. 22. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
100%

Az iskolát nam lehet túl későn elkezdeni, csak túl korán.

Az 1 év nagyon sokat számít


Fiam is elmúlt 7 amikor elkezdtem az osztáytársai többsége szintén.

Ráadásul ő kissé fioigyelemzavaros, hiperakív.

Még is jó tanuló, könnyen tanul, nincsnek nehézségei


Ha meg 19 évesn érettségizik és nem 18 , akkor mi van??

2011. szept. 22. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
tanítónéni anyósom szerint jobb 7évesen, nagyon meglátszik figyelni tudás terén az az egy év.
2011. szept. 22. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Az érzelmi, és szociális érettség nagyon fontos, nem csak hogy mennyire okos egy gyermek.

Én külföldön élek, iskolaelőkészítőbe járt két évet a kisfiunk, mert ő volt a legfiatalabb az első évben. Ekkor én még nem éreztem, hogy érett az iskolára hogy 5 évesen kezdje, bár 6 lett szeptemberben. Beszéltem 3 érintettel az előkészítőben, hogy nem akarom, hogy menjen, de ők csak nyomták volna, hogy az üzenője alapján nagyon okos, helytáll, menjen csak. Szerencsém volt, hogy még épp nem volt 6 éves, és emiatt maradhatott. Nagyon örülök is ! Most kezdte az iskolát, ahova örömmel jár, és barátkozik, és jobban tud úgy is csinálni mint aki figyel. Tavaly bár mindent felvett tudást, de úgy tűnt, nem figyel, ebben is akartam, hogy fejlődjön. Lehozhattam én tavaly neki a csillagokat is az égből, de ő nem volt érdekelt még elsőbe menni. Bevittem suliba, nem tetszett neki, irtózott. No ekkor határozottan eldöntöttem, hogy nem megy. Így kezdeni az elsőt, ahova aztán jár 8 évig nemlátom értelmét. Nagyon fontos az első év szerintem. Idén bolgodan várta, hogy mehessen.

Most ő a legidősebb az osztályban, de beolvad viselkedésében a helytálló elsősök közé. Tavaly nem bírta volna. Én nem vagyok híve a siettetésnek.

2011. szept. 22. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!