Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Azok a gyerekek, akik kisebb...

Azok a gyerekek, akik kisebb korukban sok 'okosító' játékkal játszottak; később jobban teljesítenek az iskolában?

Figyelt kérdés
Logikai,- egyensúly,- koordináció,- és egyéb fejlesztő játékokra gondolok.
tegnap 18:26
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Az én gyerekem azért "játszott" ilyenekkel, mert megkésett fejlődésű volt.

Nagyon hasznos volt olyan értelemben, hogy behozta a lemardást, de nem zseni. Kitűnő ugyan, de a logikai feladatokban elvérzik. Pl: egy Kenguru matek a saját évfolyamából kifog rajta, hiába csak ötöse van matekból, de a suliban leginkább a mechanikus számolásra helyezik a hangsúlyt.

tegnap 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Nem voltak fejlesztő játékaink, a legtöbb időt a természetben töltöttük, sokat kézműveskedtünk, szerepjátékokat játszottunk, társasoztunk. A 4-ből 2 gyerek a számítógépes játékokat imádta, a 2 lány inkább rajzolni, festeni. 3 gyerek aktívan zenél. Jelenleg 3 egyetemista, a 2 logikus gondolkodású programozónak tanul (a legkisebb is ezt fogja), az álmodozó kreatív pedig környezetmérnök lesz. Az iskolában mindegyikük jól teljesített, a lányok a szorgalmuk miatt kicsit jobban, a fiúk kicsit lazábbak voltak.
tegnap 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
#2, amúgy a természetben töltött idő és a kézműveskedés is fejleszti ugyanazokat a készségeket, mint amit a fejlesztőnek szánt játékok. Változatos környezet, változatos ingerek, ez a lényeg. Az erdőben ugyanúgy végig lehet tapogatni többféle tapintású felületet, mint a direkt erre gyártott játékban.
tegnap 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
55%

Nyilván, de nem kell kifejezetten okosító játéknak hívnod, ezek egyszerűen csak "játékok" és a legtöbb játék okosító, csak más-más területet fednek le és érdemes abból többet játszani, ami nehezebben megy, meg abból is, ami jobban megy(azt fogja legjobban élvezni a gyerek).


/A programozáshoz nagyon kreatívnak kell lenni egyébként, a másodiknak csúnya előítéletei vannak, vagy kisebb rálátása./


Vannak tulajdonságok, amikkel születik egy gyerek(pl iq, magasság, hajszín), az minimálisan tud csak változni az idők során, mondjuk megfelelő mozgással, táplálkozással, nyújtással nagyobbra fog nőni egy gyerek, elégtelen táplálkozással, mozgással és nyújtással meg nem, de ez elhanyagolható max 1 centi különbség, iqban is elhanyagolható az, amit tudnak fejlődni.


Amik készségek, azok fejleszthetőek és sok-sok játékkal arra a készségre lehet hatni, drasztikus mértékben is, de az idő is sokat javít rajta. Így pl sok beszédfogy gyereket fel lehet hozni elfogadható szintre, illetve mozgásban ügyetlen gyerek is lehet akár versenysportoló is 5-10 évvel később, de szociálisan elmaradott gyerek is lehet társaság központja. De egy értelmi sérültből sosem lesz átlagos iqval rendelkező, hiszen ez olyan, ami nem változik jelentősen(max, ha rosszul mérték már elsőnek is) és mondjuk egy olyan gyerekre, akibe a magassága bele van kódolva 170 centi körül, sosem lesz 2 méteres.


A készségek fejleszthetőek egy adott szintig, a memória, figyelem, beszédkészség, érzelmek, szociális viselkedés, rajzkészség, kézügyesség, mozgás/sportok, énekhang csupa olyan terület, amin drasztikusan lehet javítani a megfelelő mozdulatsorok begyakorlásával, a másik részt pedig iqval, megértés alapon lehet kompenzálni, más pedig a rutin miatt fejlődik(figyelem). Nyilván magasabb iqval jobban lehet megérteni szoc. helyzeteket, vagy rajzolást, egy másfajta tanulási módot tesz lehetővé, ha az ember nem "ráérez" valamire, hanem "megérti":)


Persze sokkal jobb, ha valaki fogékonyabb bizonyos késszségek iránt, eleve jobb belőle, mert így született, ő magasabb szintre érhet fel sok gyakorlással. Vagy pl sportnál van úszó alkat, akihez nem érhet fel a nem úszó alkat, ha mindkettő ugyanannyit gyakorol a kezdetektől..gyakorlással viszont a kevésbé szerencsésen született behozhatja, ha a tehetségesnek született nem részesül megfelelő körülményekben.


Szóval abból kell kihozni a legtöbbet, amivel születsz és ezen csak bizonyos területeken tudsz változtatni, de ott mindenképp megéri. Ez a hozd ki magadból, ami benned van felfogás, erre épülnek a fejlesztések, gyógypedagógia, magasabb szinten meg tehetséggondozás, sportok, különórák, tanulás. Mindenképp megéri, mert az ember hasznosnak érzi magát, több lehetősége lesz, több sikere, mondjuk szívesebben fog táncolni és nem tapossa le a másik lábát, ha nem hagyták gyerekkorában sután, vagy tovább tudja adni a tudását a gyerekének, de szexnél is sokat segít ám, ha az ember hajlékony, illetve bulinál jól jön az énekhang, vagy ha énekelsz a gyerekednek nem árt, ha az élvezhető. Illetve az se árt, ha nem vagy feledékeny és figyelmetlen, így könnyebb munkát találni, vagy a gyerek után tudsz mászni a mászókára, vagy begyakorlod a szoc.helyzeteket előre, sokat segít egy állásinterjún, ha nem stresszelsz annyit. Érdemes fejlődni és lehet is majdnem minden területen. A tested alap adottságihoz mérten pedig érdemes sportot választani, erre külön orvosi terület épül, megnézik az arányaidat és az alapján ajánlanak sportot, mihez jók az adottságaid. Más kell egy futónak, súlylökőnek meg balerinának, abban ügyesebb leszel, könnyebben jön a siker, amihez megfelelő az alkatod és veledszületett képességeid. A legtöbb gyerek amúgy magától szívja magába a legtöbb készséget, tudást, de célzott játékokkal érdemes rásegíteni, hogy ne csak bújócskázzon..

tegnap 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Hmm...

Nekunk semmi ilyen nem volt

Helyette volt kiskonyha kocka mindenfele rajzeszkoz es felulet gyurmafelek agyagozas kezmuveskedes...

Jo kepessego gyerekek lettek

tegnap 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

"A programozáshoz nagyon kreatívnak kell lenni egyébként, a másodiknak csúnya előítéletei vannak, vagy kisebb rálátása."


Én vagyok a 2. válaszoló. A férjem is programozó, és a 4 gyerekből 3 programozást tanul. Hol olvastad te, hogy ők nem kreatívak? A 4. gyereket jellemeztem úgy, hogy "álmodozó kreatív", mert ő egy kicsit más gondolkodású, mint a többiek. Ő a gép előtt ülés helyett inkább a természetben szeret bóklászni, tájakat, madarakat festeni, ezért tanul környezetmérnöknek. Egyébként ő is kitűnő matekos, szereti a kémiát, fizikát, statisztkát, geológiát. A férjem letesztelte programozásból és közösen megállapították, hogy nem neki való.

tegnap 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Mivel elég nagy hangsúlyt fektetünk a saját testtudatosságunkra is, így pl a nappaliban vannak az edzősködött cuccaink egy része. Pl egy Bosu, amin már 7-8 hónaposan is mászott. Ezen kívül én agilityzem a kutyáimmal, ahova bölcsis kora óta jön edzeni velünk a lányom is. Ilyenkor ő mindent is csinál az akadályok között, akadályok on; kúszik, ugrik, szlalomozik, felmászik, átmegy stb.

Otthon is vannak bóják, létra, egyensúlyozó pallószett stb, amin előszeretettel ment mindig is.

Emellett 3,5 éves kora óta jár a Gymbathlon edzéseire is, ami szinten hasonló dolgokban fejleszti. Most 5 éves, az iskolát még nem tudjuk, de a félév kor kapott ovis értékelésében az átlagnál magasan jobban teljesít a legtöbb tanuláshoz köthető dologban.

tegnap 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!