Miért van az, ha napközis a gyerek 1-2 jegyet is leromlik a főtantárgyakból?
Csak úgy repkednek az egyesek a 200%-os sulyú dogáira, amikből tavaly 4-5 esei voltak.(4.o)
Csoda hogy nem bukik meg.
És annyi valtozott csak, hogy du nem tanulok vele mert ott a napközi. (Tavaly még részmunkaidős voltam)
Óriási hiba volt magára hagyni ötödikben, amikor az nagy váltás. És a napközi is rossz választás. Vannak olyan gyerekek, akikkel kell tanulni, segíteni. Hatodik még rosszabb lesz, ha ez így halad. Le fog maradni.
Fiam hatodikos, de pl a mateknál az van, hogy komplett órákat kellett tavaly is tartanom itthon, és most is ez volt, amikor fullba átvettük, akkor értette meg rendesen, akkor írt jó felmérőket.
A tanulás modszertanát kell megtanítani neki, menjen haza, ha lehet, és tanuljon. Te pedig kérdezd ki. Hétvégén is tanulni kell már felsőben.
Nálunk már felvételnél kimondatlanul diszkriminálva csinálják meg az osztályokat. A Rikárdók B-sek, a normalis nevűek A-sok, ezt már akkor láttam mikor megkaptuk a névlistákat, hogy ki melyik osztályba kerül.
De szerintem is csak felügyelet a napközi.
Lehet este 8 ig tanulni iskola/munka után vacsorával a közepén.
"Mondjuk sajnos ez egy elég rossz hírű általános iskola volt."
Én tanítottam nem olyan rossz hírű általános iskolában és katasztrófa volt a tanulószoba. Felsőben már így hívták nálunk. Alsóban napközi, ahol minden osztálynak volt napközis tanítónénije. Felsőben mindennap más volt a tanulószobás, épp ezért nem lehetett rendszert kialakítani. Ráadásul a rossz tanulóknak kötelező. Nagyjából annyiból állt, hogy az ember próbálta valahogy megakadályozni, hogy egymásban és a teremben kárt tegyenek. Semmi fegyelmezőeszköz nem volt már: az iskola vezetősége is magasról le...ta, hogy mi van, hiába jeleztem, mikor még ott tanítottam. A normális, tanulni akaró gyerekek menekültek onnan. Semmi értelme nem volt, csak gyerekmegőrző.
Persze, ez nagyban függ az intézmény hozzáállásától, de jó eséllyel nem tanulnak semmit. Sajnos muszáj lesz vele külön tanulni.
Nem tudom ki hiszi azt, hogy a napközi önálló tanulást segít elő:DD Ugyanolyan, mint egy tanóra, a tanár kiadja a feladatot, ami fel van írva, lehet kérdezni, kérdez ő is, magyaráz, kihív táblához és ellenőrzi, amit tudni kell. Mivel 4-es, ezért ritkán felelnek, ha mégis, minimális anyagból, amit az értelmesebbje már órán megjegyez, napköziben max át kell nézni, és verset is ki szoktunk kérdezni. Nyilván önálló munka elvárt, de ezt csak a jobbak tudják hozni. Napközi végén jönnek a gyerekek sorban, hozzák a munkájukat, át vannak nézve, hibák kijavítva(újraíratva).. Kb olyan, mint egy normális tanóra, sőt, igazából személyreszabottabb, mert egy tanár sem nézi meg, jól másolt-e a gyerek a tábláról.. Itt megnézik.
Ugyanazt csináljuk, mint egy szülő otthon, csak felületesebben, mert több a gyerek, illetve itt nehezebb tanulniu verset, mert nem mondhatja mindenki hangosan a saját tempójában, hanem csendben magukban, meg néha közösen kell.
4-ig viszi a gyereket a napközi alaposan(már ahol, mert tudom, hogy sok suliban kb csak játék van és nem is láttamozzák a leckéket, akinek megvan jó, akinek nem, vagy hibás, az úgy járt..), ötödikben muszáj, hogy a szülő megtanítsa tanulni, jegyzetelni, ismételni hangosan, de a legtöbb, ép gyerekben ilyenkor kellő intelligencia mellett és hát 11 évesen van bennük kötelességtudat is, hogy ezt össze tudják hozni önállóan. A többieknek problémájuk van és még több segítség kell nekik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!