Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » 3,5 éves fiú gyermek iszonyat...

3,5 éves fiú gyermek iszonyat akarattal rendelkezik.Hova lehetne fordulni vele tanácsért?Többi lennt..

Figyelt kérdés

Kisfiam 3,5 éves,sajnos nem igazán beszél,kb 60_70szavat tud azt sem teljesen érthetően,de kifejezi magát hol mutogat, hol próbálja kimondani.DE van hogy egyik se és nemtudjuk mit akar csak fetreng,sír_ordít. Voltunk gyerekpszichológusnál is,8alkalom után azt mondta sajnos látja hogy nehéz,de ő nemtud tanácsot adni,annyit hogy ne vegyük mindig figyelembe az akaratát és hogy forduljunk gyógypedeshez..:/

Gyógypedes eddig nem fogadott aki a nevelésibe dolgozik. Akit magánba megkértem hogy nézzen rá még nem ért rá betegség miatt,de egy kiküldött teszt alapján nem lát autista gyanút.


JELENLEG hallás vizsgálatra várunk mert sokszor volt/van fülgyulladása,bal fülre elvileg nemigazán hall,jobbra csak kicsit,most "gyógyszert"kap és gyakorolni kell vele az orrfújást,de alig lehet rászedni pedig mi is mutatjuk.. :(


A viselkedése változó,de legtöbbször ami nehezen elviselhető az az akarata,

pl néha lecsúszik direkt az evésnél a székről addig ordít míg vissza nem tesszük,


ha nem ő nyit néha ajtót visszamegy becsukja hogy újra ő nyithassa ki,


7éves tesójának ha meg akarom neki is fogni a kezét, akkor ő széttszed minket nem akarja hogy a tesónak is fogjuk a kezét..


az autóból való kiszállásnál sokszor nem mindegy neki hogy apa vagy anya nyit ajtót és hogy ki csatolja ki..


gyakoroljuk a logopédiás könyvben a szavakat,amit ő akar kimond,amire mi kérjük sokszor az a válasza hogy nem -_-


És vannak még hasonló és fura problémák is ami nekem aggasztó.. :(


Próbálkozunk sok mindennel de úgy érzem egyre nehezebb..mintha semmi se használna..nemtudom hova tudnék már fordulni tanácsért?

Sok helyről azt kapom hogy majd kinövi,fiú gyerek,későn érő,de ez elég lehangoló már a viselkedése miatt..



2022. febr. 12. 11:36
1 2 3
 11/24 A kérdező kommentje:

Kedves 3as!

Nem vesszük komolyan???

A 6. Fül-orr-gégeszhez hordjuk !!!!

Mindenhol azokat kaptuk eddig hogy; makacs,akaratos,a hallása,éretlen,fiú gyerek,dackorszakos...kissé már ezaz ami idegtépő!


De amíg nincs a kezembe papír a hallásról nemfogad a nevelésibe se a gyógypedes.


Ma beszéltem 1 idős gyógypedessel,ő is azt mondta előbb a hallásról legyen "képünk"meg ő szerinte ezek életkori sajátosságok..


Szóval mi próbálkozunk igenis.


De igen sajnos van hogy az ember elfárad,kisírja magát néha mert már tanácstalannak érzi magát 0 segítséggel.

Sajnos .. :/:(

2022. febr. 12. 16:39
 12/24 anonim ***** válasza:
77%

De miért kell a 6. fül-orr-gégész?

Bera (altatásos) mit mutat? Mert gondolom 6 orvos nem csak timponometriáig jutott?

2022. febr. 12. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
72%
Mi négyszer voltunk hallásvizsgálaton legalább.. Elsőre államiban voltunk, ott benéztek, azt mondták minden oké, dobhártya szép, hangra figyel, szerintük nincs gond. Majd magánban voltunk, azt mondták náthás, be lehet gyulladva a füle, amúgy sem együttműködő, jöjjünk vissza később és fizessük a gyógypedet, de ott úgyis csak hangszűrős kamra van.. kaptuk a tanácsot, menjünk audiológiára, ott van altatásos hallásvizsgálat(bera). Nem akartam, hogy altassák, találtam máshol berát magánban, ott azt mondták megcsinálják, amíg alszik, csak fáradtan vigyem. Na nem aludt, nem csinálták. Aztán volt státuszon hallásvizsgálat, ott mindenből ellenkezőt mutatott, a védőnő szerint direkt. Vissza audiológiára, kamrás vizsgálatra bera előtt. Ott hibátlanul felismert minden hangot, azt mondta a dokinő nem kell bera. Örülök, hogy nem altatták, de azért hetente többször félrehall dolgokat.. közben a beszédértését is felmérték ilyen magnós teszttel, 30%os lett, majd rá fél évre 90%os. Már elég nagy, futunk még egy kört, de nem szeretném, hogy altassák.
2022. febr. 12. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
57%
Tsmt felmérésre vinném el, a torna valószínűleg segítene.
2022. febr. 12. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
23%

Megkérlek, AZONNAL HAGYJATOK FEL A TANULÁSSAL, LOGOPÉDIÁSAN IS! Szorongést, dacot, neurózist, megfelelési kényszert okoz!! Erőteljesen javaslom, hoyg azonnal hagyajtok fel vele, pláne, hogy leírásod alapján teljesen rendben van a szókincse, az életkori skálába teljesen belefér! Óvodás korban gátolja a fejlődést általánosságban mindaz, ami direkt módszer, pl a tanítgatás, javítgatás.


Az óvodában eklőírás a pedagógusok számára, hogy szinte minden esetben indirekt fejlesztői módszereket kell alkalmazni,

nem pedig tanítani/oktatni. A gyógypedagógusokat (pl logopédus) viszont az ellenkezőjéért is megfizetik, sajnos.


Ezen felül jellemző okok: legtöbbször a gyermek környezetét kell megvizsgálni, nem tudom elképzelni, h pszichológusotok tehetetlen volt... Ki kell kérdezni a szülőket, kideríteni, milyen hatás érhette a gyermeket (pl az, h logopádiai feladatokat adtok neki, erre neki is azonnal fel kellett volna kapnia a fejétm hogy baj!! Majd ha 5 éves lesz a gyereked, esetleg akkortól!). Bár alkati jelleg is lehet részben (ez nem biztos, pláne látatlanban nem lehet biztosdat mondanom), azonban valaki a családotokból vagy folyton letörte az akaratát korábban (és/vagy jelenleg), vagy túlzottan engedékeny lehetett, ez is belejátszhat, de lehet, hoyg pusztán a logopádia feladat is elég ehhez, plusz esetleg alkati jelleg.


Egy biztos, előbb-utóbb ártani fog neki a tanítgatás, 6 éves kor előtt, sőt, erre nézve a 6. életév meg átmeneti. Az Óvodai Nevelés országos AlapProgramja mint törvényrendelet és szakmai alapvetésnek a római ötös fejelzete is bizonyíték arra, hogy az óvodások legfeljesztőbb tevékenysége a spontán, szabad játék!


Egy óvodapedagógus ezen túl is képes fejleszteni, akár a szabadjátékba való időzített belenyúlással, de ez kevésbé fontos, mint hagyni a gyermeket a nap nagyobb hányadában szabadon játszani, nem pedig tanítgatni, amíg nincs 6-7 éves!!


Ritkább esetben szervi ok, pl sugárzás, mérgezés, bár elektroszmogra pl mobiltelefon stb (ami mindenhol van, csak eltérő mértékben) is érzékeny lehet. De áltlaában pszichés oka van, NEM PSZICHÉS BETEGSÉG. Nem fogyatékosságra kell gondolni első körben persze, azonban szorongásra, frusztrációra igen.


Általában a szülőknek kell változtatnia saját magukon (önismeret mélyítése, gondolkodásmód, gyermekismeret stb), amikor a kisgyermekükön furcsaságot tapasztalnak. Az esetek zömében (kb 80%-ában). Pl a hozzáállásodon, hogy tanítgatod - NE tanítgasd, szigorúan tilos, amíg 6-7 éves nem lesz!


Az indirekt módszer fejlesztő még az ovisoknak, amely eyg rejtett módszer. Azon alapul, hogy azt jegyzi meg jobban, amit direkt és tudatós módon nem érzékel (szbliminális hatás). Ránk felnőttekre is ez hat jobban, pl a mozgóképek trükjjei között is számos módszerrel befolyásolják a felnőtt lakosságot is. Az indirekt módszerrel tehát sajos visszaélni is lehet, míg jó kezekben elengedhetetlen fejelsztői módszer a totyogók, ovisok irányába.


Szabadon hadd utánozzon, kedvére, valamint sopnán játszhasson, és sok mozgás a szabad levegőn - ezek az alapok 7 éves kor előtt! Utána apránként lehet eltolni 7 éves kortól az oktatás (direkt módszer) irányába.


Az indirekt fejlesztő módszer során a felnőtt tudatosan, azonban a gyermek számára NEM tudatosan észlelhető módon mintegy "elejti" az infókat a vele való játék során, pl "na, én meg ezt a zöld kockát ide teszem, jaj de izgi, épül a vár", miután Pistika kéknek nevezett egy ugyanilyen színá másik kockát. EZ EG HELYES, INDIKRET fejelsztői attitűd, hozzáállás!


(E helyzetben egy hibás, azaz direkt módszer: "Igen, Pistika,az piros, megdícsérlek... nem az nek kék, hanem zld kocka, nézd csak, mond szépen: zöld! [kimondja], Jóóól van, megdícsérlelk, zöld! :) " - EZ ÁRTALMAS HOZZÁÁLLÁS 7 ÉVES KOR ELŐTTIEK ESETÉN!! Ezt csak 6-7 éves kortól szabad!! Mivel direkt müdszer, nem beszélve, h ezen felül még javítgatás is sajnos.)


(Kivétel, ami direkt és szükséges: öltözés, cicát megetetni, átkelés a zebrán, találós kérdések stb speckó kivételek, és ezek már direktek. Csínján kell bánni ezekkel.)


Óvodapedagógusok számára alapvetés az indirekt módszer! Laikus ha evvel szembemegy, pl tanítgatja az ovist / totyogót, akkor kárt okoz neki hosszútávon úgy, mint neurózis, dac, fruisztráció, szorongás, megfelelési kényszer.

2022. febr. 13. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
70%

Képzeld el mekkora frusztráció neki, hogy nem tudja elmondani ha éhes, szomjas, fáj valamije, vagy fél. Ez azért könnyen megmagyarázza a viselkedését.

Keress mielőbb beszédindítással foglalkozó logopédust. Nézze meg ilyen szakember is. Nyelvi késés/zavar, esetleg diszfázia nem egyenlő az autizmussal.

2022. febr. 14. 02:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 A kérdező kommentje:

Azt tanácsolta a logopédus hogy nyelvgyakorlatozzunk és hogy az én is tudok beszélni c.könyvből gyakoroljunk..szóval nem hinném hogy mert elmondjuk hogy mivan egy képen és HA utánozza az baj lenne!

Nem mellesleg sajnos nemigazán hajlandó sokszor részt venni ilyenekbe.. 😑

Szóval mindegy is..úgy érzem senki se tud segiteni sehonnan majd tovább keresgélek még vagy 100 szakember iránt..:(

2022. febr. 15. 07:40
 18/24 A kérdező kommentje:

Kedves 13as.

Sajnálom ez egy rémálom már ez a hall/nem hall dolog :( mi is futjuk a maratonokat ez miatt.. úgy érzem sose lesz vége

2022. febr. 15. 07:43
 19/24 anonim ***** válasza:
6%

"Képzeld el mekkora frusztráció neki, hogy nem tudja elmondani ha éhes, szomjas, fáj valamije, vagy fél. Ez azért könnyen megmagyarázza a viselkedését."


Tévedés! A frusztrációt illetően ennek csupán enyhe szerepe lehet esetleg. Még a 6 évesek is átlag 90%-ban metakommunikációval értik meg egymást, és a felnőtteket (nonverbális, azaz NEM szóbeli közléssel)! Tessék csak belegondolni, a pszicholgusok szerint még mi, felnőttek is legalább 50%-ban nonverbálisan kommunikálunk! (mimika, humor, kacsintás, hanglejtéás, mosoly, tekiintet stb). Én inkább a gyermekek vonatkozásában vagyok járatos, ezért utaltam most a pszichológusok szavaira a felnőttek kapcsán, összehasonlításul.


Ezért olyan káros a maszkhordás is, mert nem látja a mosolyt, mimikát , egyéb metakommunikációs jeleket, ami a beszédfejlődés legfőbb része! Ehhez képest a beséd másodlagos, ezt minden szakember tudja, aki kisgyermekekkel foglalkoznik!


Egy valamirevaló -lés becsületes- logopédius NEM fejleszti az óvodásokat 5 éves kor előtt, hanem diagnisztizálja.


Kedves kérdező, ha tényleg szeretnéd tudni, mitől ilyen a gyermeked, akkor kérlek, cáfold meg szakmai tapasztalatoddal és tudományos érvekkel a

febr. 13. 22:39-t.


Hacsak nem önigazolni akarsz. Úgy gondolom, a gyermeked sorsa fontosabb kellene legyen, mint az önigazolás, és/vagy mint a statisztikára pénzt kapó eljárás.


Nem abból derül ki az igazásg, hogy hasraütés szerűen szerinted mi van. Azon hozzászólás viszont tele van érvekkel és tapasztalattal.


A gyógypedagógusok, logopédusok egy része visszaél avval, hogy a statisztikára kap pénzt. A statisztikai hamisításokból, látom, sajnos sokan máig nem okulnak...


IDÉZEM MOST A KÉRDEZŐT,


bár láthatólag nem hajdandó észlelni, mitől frusztrálta gyermeke, pedig az orra előtt zajlik:


"gyakoroljuk a logopédiás könyvben a szavakat,amit ő akar kimond,amire mi kérjük sokszor az a válasza hogy nem"

2022. febr. 17. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
73%

19: lehet hogy igazad van alapvetően, DE szerintem túltolod.


Ha egy 5 évest nem szabadna tanítani akkor Amerikában , Angliában már tele lenne megfelelési kényszeres 5 évesekkel, 4 évesen már preschoolba járnak ahol igaz játékos formában de már tanítják őket olvasni, számolni.

2022. márc. 12. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!