Milyen szellemi problémára utal, ha 3 éves és semmilyen módszerrel nem lett szobatiszta?
3 éves múlt, már rengeteg módszert próbáltunk az elmúlt évben, de semmi értelme nincsen. Még akkor sem szól, ha már bekakilt. Szépen beszél, sok dologban értelmes, számokat is ismeri, de ebben 0 eredmény úgy, hogy tényleg annyit foglalkozunk a témával mint 20 másik gyereknél együtt sem.
Pontosan milyen szellemi problémára utal, ha ez nem megy egy gyereknek?
Kedves kérdező, szakmabeli vagyok, bár némileg más szakirányból. Az idegrendszeri érés egy folyamat, és a beszédérés, még inkább a szobatisztaság a leghosszabban tartó érési folyamatok kisgyermekkorban, ezért nagy az eltérés a gyermekek között, NEM PEDIG fogyaték okán. (Ritka kivétellel, de arra más, bizonyos tényezők együttállása utalhat.)
Kb a 4. szülinapig teljesen természetes, ha a nagydolog tekintetében megérik a gyermek a szobatisztasára, és teljesen normális, ha óvodában néha bepisil napközben, pláne alvás alatt a kisgyermek.
(Nagy ritkán kisiskolás korban is, bár az már csak stressz, trauma esetén indokolt, mondom, ha kisiskolásokról beszélnénk.)
A jelentős eltérés oka (hacsak nem tényleg fogyatékról volna szó adott esetben, ami elég ritka) abban rejlik, hogy a kisgyermekek, egymáshoz képest eltérő sorrendben érnek meg a különféle képességek tekintetében.
Tehát aki előrébb tart beszédkészség terén, mint az átlag, az valami más téren valamivel később érik, amint az átlag, pl vagy később kezd el járni, mint az átlag, vagy az átlagtól később lesz szobatiszta. Mindenféle variációra érvényes, hadd ne soroljam. Pl korán jár, korán szobatiszta, lehet, h a beszédérése marad az utolsó pillanatra, vagy valami más érési folyamat. Egyénenként változó. Kinél mi az ÉRÉSI SORREND (ami előre nem jósolható, hacsak nem mentet közben sejlik, részben). EZ TELJESEN TEMRÉSZETES ÉLETKORI SAJÁTOSSÁG.
Egy a lényeg:
határidőre történjen az érés, ami kapcsán a hozzászólásom elején kifejtettem, a szobatisztaségra mi érvényes, és csak akkor kell aggódni és fejlesztésre, illetve előbb diagnózisra jelentkezni, ha határidőn túl még mindig nincs megfelelő szinten az adott érés.
(Járás megindulása esetén kb 20-22 hónapos kor a határ, beszédérés esetén elég a 3. szülinap táján megszólalnia a gyereknek, pláne, hogy szinte minden gyerek érti, amiket mondanak neki, ha gyereknyelven és megfelelő kontextusban szólnak hozzá rendszeresen.)
Nem hiszem hogy ez szellemi problema, ahogy rengetegen mások is írták. Kisfiam pont ma lett 3, és még nem szobatiszta. Nem mondom hogy nem frusztrál kicsit, de azért eszembe nem jutna szellemi problémára gondolni. Pláne úgy, hogy mindemellett egy tüneményes gyermek!
Nálunk múlt nyáron elindult egy folyamat, és a pisi ment is, de a székletet egyszercsak elkezdte visszatartani. És ez komoly gondot okozott, úgyhogy feladtuk egy időre+kezdte a bölcsit, ahol nem akartuk bekavarni hogy ott pelus, itthon meg alsónadrág. Mostanában, a szülinapja apropóján kezdtem újra felvetni neki a dolgot, mondogatjuk hogy lassan el kell búcsúzni a pelustól..de látom hogy ragaszkodik hozzá, neki ez biztonságot ad és fél a kudarctól.
Ugyhogy nem erőltetem. De ő pl se éjjel se nappal nem pisil alvás közben🤷🏻♀️ Így alvások után, fürdés elött ráül és sokszor pisil. Viszont a kakit abszolút nem hajlandó, szóval így nehéz is csak ráadni a gatyót pelus helyett, mert nem szeretném ha emiatt megint visszatartaná..nekem annyit nem ér. Én úgy vagyok vele, hogy ovi elött ott van még a nyár, ha más nem, akkor vagy addigra úgyis megoldódik!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!