Egy gyereket mi visz rá belül arra, hogy a szándékos károkozás neki az élmény?
Amiket nem szabad.
Arra vágyik. Az az izgalmas.
Kb kicsi kora óta. Iskolásan is.
Rossz tettekre buzdít másokat. És az a vicces, kalandos meg izgalmas, a környezetében levőket meg kicsinálja.
Nem, nem nevelési jellegű a kérdés.
A belső motiváció érdekelne, a gyerek megfejtéséhez.
Mindemellett nem kevés tapasztalata van arról pedig, hogy a szabályos, megengedett dolgok is mennyire izgalmasak és jók tudnak lenni. Közösségi játékok, strand, nyaralás, sport, és nagyon éli ezeket is. Meg tud felelni a szabályoknak.
De önmagát nem szabályozza.
Belső szabályrendszere/gátlásai/normája nincs.
pl (túlfantáziálva a dolgot), ha ki lenne rakva egy lakatlan szigetre 5 másik gyerekkel, felügyelet nélkül, akkor szervezetten bontaná le a szigetet..
Mitől alakul ki egy gyerekben a belső norma? Amikor már önmagukat szabályozzák és vannak gátlásaik, hogy ezt ő NEM csinálja, mert SZERINTE helytelen. Vagy úgy eszébe se jutna olyat tenni, ami helytelen. Pláne nem, hogy még az az izgalmas..
Ezt hogy lehet elérni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!