Van itt olyan szülő akinek gyermekének 2 éves korában több autista tünete volt, de később kinőtte?
Autisztikus tünet, de igen, mivel az idegrendszeri éretlenség okoz olyanokat, ami miatt összekeverhető.
Pl: nem mutogatott, túlérzékeny volt a zajokra, nem beszélt, repkedett, lábujjhegyen járt
Nem nőtte ki, de átalakult és enyhült fokozatosan, néha bejöttek erősebb új dolgok, de mindig változik, már csak egyszerű kicsit furcsa gyereknek látszik.
5 éves, megszűnt a lábujjhegyezés(már csak alkalmanként van, megszűnt a halandzsa, önállóbb lett több dologban, párat mondjuk elfelejtett megcsinálni, vagy nem akar, megszűnt a furcsa szociális viselkedés, illetve csak enyhült, már nem mindenkivel nyitott hálistennek, folyamatosan hallgat a nevére, a szemkontaktus is sokkal jobb, de bejött bizonyos zajokra az érzékenység, és továbbra sem ért elvont fogalmakat, sok dolgok szó szerint vesz, kevesebbet sikít, mint régen, nem bántja magát, és kb 15 féle ételt eszik meg a 3 helyett.
Folyamatosan alakul a gyerek, már nem érdekel, hogy hol van a spektrumon, végre sikerül nem autistaként kezelnem.
A gyerekek 98-99%-áról elmondható, hogy kinövi az életkori sajátosságait, mire másik korszakba lép. (Babakor - totyogó kor - óvodás kor - kisiskolás kor - kamaszkor...) Nincs ebben semmi különös. Minden gyermeknek autisztikus tönetei vannak kb a 30. hónapig, a köv. néhány hónapban apénként elhagyja ezeket a gyerekek 98-99%-a, és 3-4 éves korára alig marad ezekből.
(A tünetegyütes (szindróma) attól együttes, hogy csak akkor utal problémára, ha azon tünetEK kellően magas száma (pl 14-ből 11, vagy 9-ből 7, stb, attól függ, miről van szó) egyidejűleg jelentkezik az egyénnél. Minden iskolásnak és felnőttnek vannak autisztikus tünetei, legalább egy, esetleg 2, 3 - pont ezért nem utal problémára, mert legfeljebb néhány jellemzi.)
"[...] fejlesztéssel (amit nem emiatt kezdtünk el, hanem 3 hónaposan megkésett mozgásfejlődés miatt)."
Legyetek óvatosak az ál-fejlesztésekkel, a korai fejlesztők egy része indokolatlanul fejleszt, ami többet árt a gyereknek, mint használ! Általában csak 7-8 évesen, esetleg 9-10 évesen kezdenek megjelenni a korai fejlesztés hátrányai úgy pl mint megfelelési kényszer, neurózis, esetleg idegrendszeri zavarok, önbizalomhiány, stb.
AZ ALBÁN CSECSEMŐK ESETE - híres pszichológiai kísérlet, elgondolkodtatóul - ha csak a vastagbetűs sorokat olvasod el a cikkből (én szakkönyvekből ismerem évek óta), megérted, mire utalok:
"Egy albán kisfalu, és a lekötözött csecsemők
Egy albániai kisfaluba utazott 2 bécsi pszichológusnő (L. Danzinger és L. Frankl). Ott az volt a jellemző, hogy a lakóházak ablak nélkül épültek, egy világos és több kisebb teljesen sötét helyiségből álltak. A csecsemők életük első évét túlnyomórészt egy ilyen sötét szobában töltötték, méghozzá teljesen lekötözve!
[...]
Amint látjuk ezeknek a babáknak az életét kettősség jellemzi. Egyrészt a mozgás, és a tárgyi ingerek hiánya, másrészt az óriási mértékű szociális inger az anya állandó jelenlétével.
Amikor a vizsgálat során kioldozták a csecsemőket, és tárgyakat adtak a kezükbe, a kezdeti nehézségeket hamar áthidalták, gyorsan behozták mozgásbeli lemaradásukat.
Mi a magyarázata ennek?
Ezek a csecsemők érzelmileg gazdagok és a kontaktuskészség területén nagyon fejlettek voltak.
[...]
a tárgyi ingerek hiánya nem vezet olyan fejlődési zavarokhoz, mint a szociális ingerek hiánya. Ez olyannyira így van, hogy az anya nélkül nevelkedett gyerekeknek pedig hiába vannak játékaik, mégis fejlődési zavar jellemzi őket...
Összességében levonható az a következtetés, hogy “az anya jelenlétével létrejött emocionális légkörben még a kedvezőtlen hatásokkal szemben is védettebbek a gyerekek”...
Irodalom: Mérei-V.Binét: Gyermeklélektan"
Szép cikk, de hány tesó van a senkiföldjén lévő elmaradott faluban?
Nem lehet, hogy anyuka ÉS a 4-5 tesó szocializálta a gyereket rendesen?
"Általában csak 7-8 évesen, esetleg 9-10 évesen kezdenek megjelenni a korai fejlesztés hátrányai úgy pl mint megfelelési kényszer, neurózis, esetleg idegrendszeri zavarok, önbizalomhiány, stb."
Álfejlesztés? Egy fenét.
Megfelelési kényszer, önbizalomhiány, neurózis?
Elég kicsi ár ez annak tükrében, hogy ezek szerint VAN olyan értelmi szinten, hogy ezeket érezze.
Mert a 4 évesem NEM LENNE ilyen szinten, hogy ilyesmit egyáltalán érezni tudjon, ha nem kap időben fejlesztést, ami NYILVÁN az ő korában indirekt (!) mozgásfejlesztést jelentett.
Nagyon úgy érzem, hogy te akárhogy is el akarod hitetni, nem vagy tisztában a korai fejlesztés fogalmával.
A korai fejlesztés NEM zseniképző.
A korai fejlesztés NEM az egészségségesen fejlődő gyerekek trenírozása.
A korai fejlesztés az egészséges ütemtől bármilyen téren (kognitív, mozgás...) elmaradó gyerekek megsegítése, felzárkóztatása.
Az egészséges ütem pedig orvosi értelemben számít, nem aszerint határozzák meg, hogy a szomszéd gyereke hol tart.
Nem aszerint, hogy "jaj, 3 hónaposan még nem forog, a szomszédé meg már kúszik", vagy a másik már beszél 16 hónaposan, az enyém meg még csak hümmög.
Amúgy a megfelelési kényszer fejlesztés nélkül is lehet a gyerekben, pláne egy gyengébb képességűben. A gyerekemnek nehézségei vannak, ugyanazt várom el, mint mástól, de el tudom képzelni, hogy van, aki keményebb a gyerekével, hogy többet hozzon ki belőle.
Ez fejlesztéstől független.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!