Igaz az hogy a kamaszok, bár nagyon sokat lógnak a technológiai eszközökön ( telefon, gép, játékkonzolok, internet), de ezeket csak szórakozásra használják, és "tulajdonképpen" digitális analfabéták?
m pl. egy szövegszerkeztőt, vagy egy diavetítő alkalmazást se képesek kezelni, és némelyikük még az interneten se tud
információ után keresni.Főleg informatika tanárok válaszát várom.
Azért ne általánosíts. Én pl. a számítógépet és a Wordöt is simán kezelem egér nélkül, neten bárminek képes vagyok utánanézni, az osztályban én készítem a legjobb és legkreatívabb prezentációkat (tanárok+osztálytársak ezt megerősítették) és tanultam gépírást is, amit a mai napig használok, szóval nem mondanám magam digitális analfabétának (16/L).
De hogy a kérdésre válaszoljak:
Nem igaz, mert bár van néhány osztálytársam, akiket annak mondanék, a többségük képes normálisan használni a digitális dolgokat.
Én nem értek egyet az állítással.
Ugyan tudtak nekünk újat mutatni azboffoce programokban (kiismerhetetlenek), de hamar belerázódtunk, rájöttünk az elvre, alig akadt el valaki a feladatok közben, sokszor lassúnak éreztük az informatika óra ütemét.
"Vakon" a legtöbben tudunk gyorsírni, habár nem tanultuk sohasem.
Bármi informatikai problémám van (nagyrészt fiú) osztálytársaim bővelkednek a megoldásokban, válaszokban, átlátják a rendszereket, értik a kifejezéseket.
Sok gyorsbillenytű parancsot használunk, értjük hogyan épül fel az internet, a belső hálózatok, mik azok a hard es softverek, vírusok és vírusírtók.
Nem is tudom még miket sorolhatnék. Én abszolút azt látom, hogy a saját korosztályom nagyon otthon van ezekben, és a 40-50+-os korosztály nagyrésze képtelen ebbe beletanulni (ténylegesen).
17/L
*az office programokban
U.i.: kéttannyelvű gimibe járok, nem az informatika az erőssége, tudásunk nagy részét, nem a tanóráknak köszönhetjük.
kérdező, ha azért jöttél, hogy szidjuk jól együtt a fiatalokat, akkor bocs, de nem fogjuk. Én ajánlanám, hogy mindenféle pedagógiai meg szociális meg egyéb hlye jelentések meg cikkek olvasgatása helyett ismerkedj egy kicsit az igazi fiatalokkal.
Ja, és aki a "diavetítő alkalmazást" szeretné kezeltetni a kölykökkel, az semmilyen jogalappal nem rendelkezik, hogy a "gaz mai fiatalokat" digitális analfabétának bélyegezze, már bocs
Általánosságban igaz lehet, de ez általánosítás (gondolom így is gondoltad).
Rám ez abszolút nem igaz például, tudom a Wordot, Powerpointot, prezit kezelni,Excellel még kezdő vagyok, tudom kezelni a laptopomat, be tudok állítani dolgokat, az alapszintű felhasználói ismereteket tudom (magamtól), a telefonomon mindent tudok hogy mit hol, hogyan kell beállítani, tanulásnál vagy csak szórakoztatásból tudok utánakeresni dolgoknak az interneten, le tudom szűrni, mi a hamis informàció, gépírni is tudok, pár gyorsbillenytűt is ismerek. De mondjuk mi például az Office orogramok használatát és a gépírást a suliban is tanultuk infó órán.
A játékkonzolokhoz nem értek, soha nem játszom.
De egyébként igazad van, az osztálytársaimon tapasztalom, amit leírsz. Valamelyik órán feladat volt egy dokumentumot elmenteni egy bizonyos mappába, fel is volt írva, hogy hova, de sokan nem voltak rá képesek egyik mappából a másikba átmásolni egy dokumentumot.
De a kedvencem az, amikor kilencedikben a sajtóműfajokról tanultunk, hogy melyik műfaj mit jelent, ez volt a házi és egyik osztálytársamnak fel kellett olvasnia, hogy mit jelent az hogy “cikk”. Erre sikerült valami matematikai fogalmat leírnia, ami arra utal, hogy csak rákeresett és az első találatot eszetlenül leírta.
Egyetértek az állítással.
Sokaknak az is gondot okozna, hogy újratelepítse a telefonját.
Elárulom, szégyenlem, de én is követek el triviális hibákat.
Csináltam egy resetet a telefonon. Utána napokig nem jöttem rá, hogy a számítógépem miért nem látja a fájlokat a telón...
Aztán az egyik kollégám mondta, hogy kapcsoljam be a fejlesztői módot... Én hülye, pedig több eszközt élesztettem fel a "halálból"...
De a kérdéseddel nyilván nem ilyesféle műveltségre gondolsz.
Mondanám, hogy a szövegszerkesztő/diavetítő/stb alap dolog.
Az, valóban! De melyik? Én hiába tettem előrehozott info érettségit, amikor tavaly a CBA-ban dolgoztam, olyan programcsomag volt az ottani gépen, hogy csak a legalapabb dolgot tudtam rajta megcsinálni: a pda-ból kinyomtatni az árcímkéket... Mindig féltem, hogy ne fagyjon le.
Nyilván megismerkednék vele, ha szükségem lenne rá, és megmutatnák/kitapasztalhatnám, hogy hogyan működik.
De egyszerre nem kell mindent tudni. Ha valaki most megkérdezné, hogyan van excelben ilyen-olyan függvény, csóválnám a fejemet. Mert most a villanytanra, matekra, anyagismeretre, zh-ra stb és az angolom fejlesztésére kell koncentrálnom (a németet is felejtem emiatt).
Manapság lassan egyre több teret nyer a programozás oktatása is. Már konkrétan táborok vannak, hogy majd ott a kisgyerekeket megtanítják programozni. Meg néhányan lassan szinte alapműveltségnek veszik egy programozási nyelv középszintű ismeretét. Jogos lehet az igény, ugyanis ma már mindenhol használnak számítógépeket.
De nem kamaszkorban!
Én most kezdtem az egyetemen (villamosmérnök), a programozást, mint tárgyat konkrétan egy félév készíti elő!
A vicc az, hogy két tantárgyból is tanulunk programozáshoz szükséges ismereteket.
Szívem szerint még mindig MS Office 2000-est használnék, Win2000-el egyetemben. :D
Imádtam azt a macskát, meg a win2000 hangjai... (és rettenetes bugjai!) :D
De a világ fejlődik és teljesen más lesz az alapműveltség fogalma.
Szerintem az "alapműveltség" inkább az, hogy megtanuljon angolul rendesen 17-18 éves koráig és akkor ki tud keresni a neten mindent, amit akar.
Ha nem megy valami (teszem azt msoffice probléma, vírusirtás, telefon újratelepítés stb), tudja kikeresni, hogy: "how to do ... in Excel".
És értse a választ.
18F
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!