Fiúk, lányok miért gondoljátok, hogy a leghaszontalanabb tárgy az irodalom? Miért tartjátok unalmasnak?
nincs aktualiása
az írók régi, elavult kifejezéseket használnak és leginkább politikai, szerelmi, vagy háborús kicsengése van szinte mindnek és manapság nemigen lesznek költők mert abból nem lehet megélni, inkább arra készítenék fel a gyerekeket hogyan kell érvényesülni egy munkahelyen, vagy bekerülni, vagy bennt maradni, mint álmodozásra, meg filozofálgatásra, ami nem vezet sehova, csak hobby,az is csak időrablásnak, ha más nem kiírni magadból az érzéseket, hogy ne emésszen, ennyi.
Szerintem az a fő baj, hogy nem a gyerekek életkorának megfelelő műveket kell olvasni. Másrészt a kötelező olvasmányok rendszere se igazán jó. Sok tanár a kötelező olvasmányból mindenféle idióta részletet kérdez vissza, és a gyerekek meg gyomorgörccsel olvassák a könyveket, hogy vajon emlékezni fognak-e a dolgozatban, hogy milyen mintájú volt az ebédlőben a tapéta Kovácséknál.
Nekem még a verselemzés volt egy rémálom. Úgy éreztem, semmit nem értek az egészből, és csak valami idióta belemagyarázást kell csinálnom. Ma már jobban menne, azt hiszem, éretlen voltam érzelmi téren iskolás koromban, és ha megszakadtam se tudtam a verseket olyan mélységben értelmezni.
De szerencsére, ha megszerettetni nem is, a legtöbbeknek a kedvét se tudják elvenni az olvasástól. Mostanában szinte minden nap olvasok valamennyit lefekvés előtt.
4. Válaszoló
Tehát, te amikor azt kell megállapítanod, hogy átvernek-e a bankban, akkor logaritmust, exponenciális egyenletet, sinust, cosinust, tangest, esetleg vektorokat használsz?
Én az elmúlt két évben ezeket tanultam matematikából, és megkell hogy súgjam, nem lennének előnyömre egy bankban.
A nyelvtan meg messze nem a helyesírásról szól, a gimis anyag nagy része grammatika, amit sosem fogsz használni. De ha nem hiszel nekem, keress csak rá a nyelvtan érettségi tételekre. Vannak benne reális, józan paraszti ésszel felfogható dolgok, de nagyon nincs köze a helyesíráshoz, vagy bármihez amit lényegében az ember a hétköznapokban jó ha tud.
A fizika sem a legjobb példa, jó ha az ember képben van az alap dolgokkal, ha tájékozott, de ehhez nincs szerintem szükség minden egyes fizikus minimum öt tételét szó szerint bemagolni, másnapra pedig elfelejteni. A fizika (a kémiával együtt) tipikusan az a tárgy, amit nagyon érdekessé lehetne tenni, kísérleteket végezni, aztán hagyni a fenébe. Ehelyett szárazan le van darálva, és minimum négy évig tanuljuk.
A kérdésre válaszolva, én szeretem az irodalmat, bár hozzá kell tennem, a jó tanár itt is nagyon fontos.
Remek tantárgy is lehetne, de az oktatási rendszer hibájából adódóan tényleg hagy némi kivetnivalót maga után. Más országokban remek, újszerű írók könyvei közül választhatnak a tanulók, itt meg pontosan harminc éve ugyan az a lista van. Általános iskolában tartom a legrosszabbnak ,még egy közeli irodalomtanár ismerősömnek is az a véleménye, hogy a kincskereső kisködmönt és a kőszívű ember fiait kapásból sztornózni kéne, nem tíz éves gyerekekkel olvastatni, mert pont hogy megutálja tőle az olvasást. Depresszív, régies, és nem egy kisgyerek agyi szintjéhez illő. Illetve ahogy előttem írta valaki, a berselemzést is butaságnak tartom.
Egy szó mint száz, annyi sebből vérzik az oktatási rendszer, hogy szerintem pont nem az irodalmat kéne elővenni
Nekünk nagyon jó irodalom tanárunk van, az óra 40%-ban áll csak az anyagból, 60%-ban a műveknek azt a részét emeli ki a mi az életre nevel. És mindig kihangsúlyozza hogy ez ma is így van. De ettől függetlenül én is sok verselemzést csak belemagyarázásnak tartok.
17/f
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!