Jó kezdés esettanulmánynak?
Mielőtt bementem az osztályban, elhatároztam, hogy egy olyan diákot választok, aki az első padban és legközelebb az ablakhoz ül. Ez a féle kiválasztás, már régebben megfogalmazódott bennem, mert az elmúlt 12 évben majdnem mindig én foglaltam el ezt az említett helyet, és lehet, hogy magamat kerestem ezen a helyen.
Amikor beléptem az osztályban ezen a helyen egy duci srácot láttam, de nem nagyon néztem reá, hátra mentem kerestem egy üres széket és leültem. A tanárnő bemutatott engem az osztálynak, és azt mondtam, amire kértem, hogy mondjon, vagyis azt, hogy azért vagyok itt, hogy megfigyeljem az ő tanítási módszereit. A gyerekek néhányszor még hátra néztek reám, de amikor látták, hogy a tanárnőre figyelek alább hagyott kíváncsiságuk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Miről kell szóljon az esettanulmány?
Jól értem? Amit ide leírtál, azzal kezdődne az iromány?
Szerintem nem rossz...
Esettanulmány
Horváth Jonathán
Matematika- Informatika kar
Matematika- Informatika szak
Tanárnő:
Gombos Márta
Mielőtt bementem az osztályban, elhatároztam, hogy egy olyan diákot választok, aki az első padban és legközelebb az ablakhoz ül. Ez a féle kiválasztás, már régebben megfogalmazódott bennem, mert az elmúlt 12 évben majdnem mindig én foglaltam el ezt az említett helyet, és lehet, hogy magamat kerestem ezen a helyen.
1. óra
Amikor beléptem az osztályban ezen a helyen egy srácot láttam, de nem nagyon néztem reá, hátra mentem kerestem egy üres széket és leültem. A tanárnő bemutatott engem az osztálynak, és azt mondtam, hogy azért vagyok itt, hogy megfigyeljem az ő tanítási módszereit. A gyerekek néhányszor hátra néztek, de amikor látták, hogy a tanárnőre figyelek alább hagyott kíváncsiságuk.
Az osztályban zaj volt, azzal biztattam magam, hogy ha nem lennék itt, akkor talán nagyobb zaj volna. A tanárnő többször rászólt az osztályra, hogy ne beszéljenek.
Reá néztem a kiszemelt srácra. Hátulról is egy kicsit túlsúlyosnak tűnt. Szürke pólót viselt, hosszú nadrágot, sportcipőt, rövid hajat. Megnéztem a környezetét, hogy lássam, kikkel van nap, mint nap körül véve. Mellette szintén egy srác ült, a háta mögött meg két kisleány.
Reá jöttem arra, hogy a srác nem azért ül az első padban, mert nem lát, hanem mert túl zajos.
A tanárnő kérdezte, hogy ki szeretne felelni, de csak egy kisleány jelentkezett, felállt és felmondta a múlt órai leckét.
Az osztályban felelés közben, talán egy kicsit nagyobb volt a csend. Néhányan meghúzták magukat, de néhányan csak rosszalkodtak: hintáztak a széken, piszkálták egymást, és beszélgettek.
A srác is a széken hintázók között volt, néha azért aggódtam, hogy nehogy leessen a székről. Szerencséjére nem esett le.
A felelés után új leckét vettek fel. A tanárnő mondta, írta, és diktálta a leckét, a diákok meg: figyeltek vagy nem, írtak, másoltak. A srác is írt, azt hogy mennyire figyelt, nem tudom.
Néhány diák közben szólt, és elmondta a véleményét, amit a tanárnő figyelmesen meghallgatott, néhányszor megdicsérte őket.
A srácot szerintem nem nagyon érdekelte az óra, mert többször nézett a falon lévő órára, mintha számolná az órából megmaradt perceket.
Körülötte nem volt szemét, mint más padok alatt lehet, hogy ő vagy szomszédjai takarítottak.
A szemetet azért említettem, mert az osztályban elég nagy volt a szemét, pláne a hátsó padoknál.
A tanárnő az óra végén bennmaradt, meddig a diákok összeszedték az osztályban lévő szemét javát.
A szünetet a srác, az osztályban töltötte, repülőket hajtogatott, mint a többiek, hozzávágta néhány srác, vagy leány fejéhez.
2. óra
Egy héttel később látogattam meg újból az osztályt. A tábla teljesen koszos volt, ezért a tanárnő felmérőt íratott velük.
Ez számomra jó alkalom volt, hogy megfigyeljem, ki puskázik. Láttam, hogy az osztályból néhányan, akik hátrább ülnek, puskáznak és másolnak egymástól.
Lehet, hogy a srác is puskázott, de őt nem vettem észre, mert túl távol ült tőlem.
A felmérő egy fél órát tartott, és a tanárnő megkérte a srácot, hogy szedje össze a felmérőket, amit meg is tett. A tanárnő a kezében vette a felmérőket, és a táskájában tette.
A srác meg visszament a helyére, és leült.
Az óra még egy félóráig tartott, a megszokott zajjal kísérve, de ez is elmúlt.
Személyes élmény:
Egy kicsit unalmas volt, csak egy diákot figyelni két óra hosszáig, lehet, azért mert abban reménykedtem, hogy akit kiválasztok, az valamiben legalább különbözik a többiektől.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!