Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kamaszok » Aki benne van felvételis face...

Aki benne van felvételis face csoportban, az mit gondol erről?

Figyelt kérdés

Hogy a gyerekek szülei azt hiszik, hogy az iskolában négyes vagy ötös tanuló gyerekük, aki rossz felvételit, fogalmazást írt jó tanuló.. nem pedig azt, hogy nagyon gyenge az iskola.


A magyar nagyon könnyű volt nyolcadikban, és olvasgatom milyen fogalmazásaik vannak, milyen válaszaik, mennyire.. értelmetlen, amit írnak és.. annyira szomorú és érthetetlen számomra, hogy más emberek, főleg a szüleik ezt nem veszik észre. Abból mondjuk látszik, hogy egy valóban értelmes gyerek fogalmazását többen segítenék, másokéra alig érkezik reakció, de.. nem kellene megmondani a szülőknek, hogy egyszerűen nincs megfelelően oktatva a gyerekük, ezért ért el ennyit? Esetleg nem olyan jók a képességei? Lehet, hogy jó jegyet hoz a suliban, de az nem azt jelenti, hogy okos, vagy hogy sokat tud, hanem tükrözheti az alapvetően nagyon alacsony szintű magyar oktatást? Hogy egy alsós jobb képességű gyerek jobb fogalmazást írna, összetettebbek a gondolatai.. hogy nem látják? Miért nem mondja senki nekik? Mindenki, aki valóban tud, egyszerűen csak ignorálja az ilyen emberek "csak szerintük jogos" segítségkérését. Pedig, ha tudnák, hogy ennyire futja csak, és nagyobb eséllyel az oktatás hibája, mint a gyereküké..hogy az az ötös, amit kap, az nem olyan, mint máshol egy ötös.. gőzerővel küldené a gyerekét korrepetálásra, venne neki könyveket, tanfolyamokra járatná.. de nem mondja neki senki, nem ismeri fel a hibákat, hogyan változtasson? Mindenki csak benyom egy ölelős szmájlit, de inkább hozzá sem szól ezekhez a fogalmazásokhoz.


Ilyenek vannak benne kb, hogy "van testvérem és az jó, mert nem vagyok egyedül és akkor az jó nekem, mert egyedül lenni rossz".. és a jóindulatú tanárok még ezt is kipipálják, és az anyuka ezek után még több pontot szeretne, és nem szól neki senki, hogy ez nagyon alacsony szint.. Pedig, ha mindenki megmondaná az igazat, a szülő változtatna a nevelésén, a gyerek többet tanulna és kihozhatná magából, ami benne van. Nem szabadna jófejségből hallgatni és leereszkedően szánni az ilyen embereket, mert hosszabb távon boldogtalanabbak lesznek. Szinte mindegyik segítséget kérő fogalmazásból vagy szöveges magyar feladatból üvölt a tudatlanság. És elismerésem, mert nagyon jószívűen pontozott a legtöbb tanár.


Én szeretném, ha megmondaná valaki(kompetens!), hogy a gyerekem hogyan tudná kihozni magából, ami benne van. Miért nem mondja nekik senki, hogy ez nem jó, örüljön, hogy ennyit kap rá, és gyakorolják ezt meg ezt meg ezt, itt, meg itt meg itt, ezzel meg azzal a személlyel vagy önállóan, hogy legközelebb jobban menjen..? Egyszerűen csak otthagyják őket tudatlanul az út szélén.


ma 07:12
 1/6 anonim ***** válasza:
87%

A magyarba volt teljesen értelmetlen feladat is. Pl. a szüleid korabeli szlengbe, olyanok voltak amiket soha senki nem használt.

Attól, hogy a felvételie nem jó valakinek, még lehet okos és jó tanuló, csak éppen a stressz miatt nem tudott koncentrálni.

ma 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Azt tegyük hozzá, hogy a stressz tényleg nem mindenkiből a jót hozza ki.

Emlékszem anno mikor mi felvételiztünk- megpróbáltam a 8 osztályost- de bestresszeltem, nagyon, csak ültem és nem tudtam koncentrálni. Eredmény után az alsós tanítóm még meg is alázott, hogy borítoklja, hogy belőlem soha nem lesz semmi.

ma 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
69%

Bocs, hogy úgy szólok hozzá, hogy nem vagyok bent ilyen FB-csoportokban.


"Pedig, ha mindenki megmondaná az igazat, a szülő változtatna a nevelésén, a gyerek többet tanulna és kihozhatná magából, ami benne van."


Dehogy változtatna a szülő a nevelésén. Egyébként is rég elkésett vele.

Az egész ott kezdődik, hogy amikor még kisbaba volt, akkor rengeteget kellett volna neki mondókázni, verset olvasni. Neki való, ritmusos verseket, pl. Weöres Sándor versei erre kiválóak. Aztán utána sok-sok mesét olvasni neki, méghozzá legjobbak a népmesék. Így fogja megszeretni az olvasást. Aztán iskolás korától ő olvasson sokat. Kezdetben meséket, később ifjúsági irodalmat, ismeretterjesztő könyveket vagy bármit, ami érdekli. Ettől lesz szókincse, ettől tanul meg szépen fogalmazni. És a képernyő előtt ne sok időt töltsön, különösen 3 éves kora alatt. Valamint sokat kell beszélgetni is a gyerekkel.


Namost egy 14 éves gyereknél ezek már lefutottak.

Aki pedig addig nem szokott rá az olvasásra, ellenben telefon- és kütyüfüggő lett, azzal meg végképp nem lehet mit csinálni. És amelyik szülő addig nem tartotta fontosnak az olvasás megszerettetését, az ilyenkor se fogja annak tartani. A szókincs gazdagítását nem lehet korrepetálással elérni. És az se hatékony, ha a szülő mondjuk napi egy óra kötelező olvasást ír elő neki, miközben a gyerek utálja az egészet.

ma 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Az fent említeteken kívül, f@szér van hetediktől készségtárgy. Ha azokat felváltaná még két óra magyar, meg két óra matek, akkor talán tanulhatnának fogalmazni is, mert a gyerekem is hetedikes, de egy kezemen meg tudom számolni, hogy ennyi idő alatt hány fogalmazást írtak. Ha otthon nem tanítod meg a gyereket fogalmazni, megtanítani a szerkezetét, akkor kuka az egész.

Természetesen, fontos, hogy a szülők is választékosan beszéljenek egymáshoz, a gyerekhez. Ja, és a fiam pl egyszer sem felelt eddig a hét év alatt, tehát, konkrétan körmondatokban sem tudnak beszélni. Kb ősember szinthez közeledünk, már az artikulációt is a szülőnek kell megtanítani, persze, ha nem egy bunkó az is..

ma 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 Constantine0 válasza:

Nem vagyok faces csoportban, de vannak ismerőseim a témàban.

A 8. osztàlyos matek felvételi nem volt kifejezetten problémás, azonban a 6. osztályos matek pl. még soha nem volt ilyen nehéz! Még cikkeztek is róla, hogy aki azt megcsinálta az kb. zseni ennyi idő alatt. Szóval ilyen alapon nem lehet mondani, hogy a gyerekek rossz képességűek és persze izgulnak is, valóban sokaknak rányomja a teljesítményére ez is a bélyegét.

A felvételi eredményektől függetlenül azzal egyetértek, hogy az oktatás egyre rosszabb.A mérnöki karokon pl. tömegével tanulnak olyanok, akik %-ot számolni nem tudnak, se alapvető problèmákat megoldani, ez a magyar oktatás.

ma 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

5-ös, de van jelentősége a feladatsor könnyű vagy nehéz voltának?

Ha nehéz, akkor mindenkinek egyformán nehéz. Egy középiskolában van X hely, oda jelentkezik mondjuk X+Y gyerek vagyis Y fő gyereket mindenképpen el fognak utasítani. Akkor is, ha sokan jó vizsgát írtak (mert könnyű volt), meg akkor is, ha sokan rosszat (mert nehéz volt).

ma 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!