Középiskolában hogy kezelik a btm-es gyerekeket?
A fiam 7.-es, lenne lehetőség levetetni róla a btm-et, viszont vonakodunk, mert jövőre a felvételin azért ez előnyös lehet.
Középiskolában mennyire gáz a btm? Szóbeli felvételin lehet hátrány? Azt hallottam, hogy középiskolában már nem is kötelező a fejlesztés, ez igaz? Mert az is nagy szenvedés már neki, és szerintem ebben a korban már teljesen felesleges.
Annak nézz utána, hogy ahol tovább szeretne tanulni, fogadnak-e btmn-est. Mert van, ahol nem.
De egyébként nem hiszem, hogy foglalkoznak vele, max fejlesztésre kell járnia, ami, ha felesleges, akkor időrablás. (És 7-8. osztályban is időrablás, ha felesleges a btmn státusz.)
BTMN tanulót általában fogadnak a középiskolák, SNI-st viszont kevésbé.
Ahhoz, hogy a felvételin előnnyel járjon, erről külön kell rendelkezni az illetékes bizottságnak és konkrétan beleírni, hogy pontosan milyen kedvezményt kap. Ez lehet plusz idő, mateknál eszközhaszálat, magyarnál a helyesírás értékelése alóli felmentés. De ez teljesen egyedi, hogy kinek mit adnak. A fejlesztés pedig tényleg totál felesleges már ilyenkor a legtöbb esetben. Legalábbis abban a formában, ahogy az iskolák biztosítani tudják.
Bele van írva a szakvéleménybe a több felkészülési idő és a számológéphasználat, de tudom, hogy felvételin majd kérvényezni kell.
Hivatalosan minden iskola fogad btm-státuszú gyereket, nekem ezt mondták a vizsgálaton. Viszont hallani mindenféle pletykákat, hogy szóbelin direkt lepontozzák őket, hogy ne legyen problémás gyerek az iskolában, nem tudom, hogy ez igaz-e.
Elég rossz a ceruzafogása, lassan és olvashatatlanul ír, ezért gondoltam, hogy a felvételin főleg a fogalmazásnál a több idő előny lehet neki. A fejlesztés valóban egy szenvedés, szerintem fogalmuk sincs már ennyi idős gyerekekkel mit kezdjenek. Óvodában még hasznos volt, de most?
Középiskolában kötelező fejlesztésre járni?
5: A szóbelin sose tudhatod, miért pontoznak le vagy fel valakit, ez nagyon szubjektív. Aki azt állítja, hogy emiatt pontozták le, az sem tudhatja biztosan. De elég sok iskola van, ahol nincs szóbeli, illetve ha jó írásbelit ír, akkor a szóbeli eredménye már alig érvényesül.
6: Hivatalosan igen. Viszont elárulom, hogy a gyakorlatban ez nem jelenik meg, technikailag lehetetlen. Ugyanis a Krétában a fejlesztés délutáni foglalkozásnak számít és nem tanórának. De a fejlesztő hiába írja be az igazolatlant, azt a Kréta az összesítésben nem hozza. Innentől pedig csak az intézmény jóindulatán múlik minden.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!