Hogyan lehet motiválni egy gimnazista 15 éves fiút, aki jóeszű, csak lusta, hogy idén vegye komolyabban a tanulást, mert ez már középiskola és jobban számít?
gimibe én is mindig dolgozatokra tanultam csak, nem elsőben vagyunk, hogy mindennap átnézzük a leckét, sőt, még a házit se mikor ealdták, csak mikora kellett készítettem el... aztán mégis színötösre érettségiztem, ugyanezzel a "kampányszerű"módszerrel.
egy okos, jó memóriájú gyereknek nem nagy kihívás a gimi, éli az életét, néha megtanul egy fél könyvet, másnap leírja egy papírra, és elfelejtheti.
inkább hagyd béké, amúgy 4-5 átlaggal én inkább örülnék hogy még a hobbijára is marad ideje (nem mindenkinek marad, mi ki..szott szerencsések vagyunk)
Ó, én is így tanultam, sőt, általában reggel a vonaton. Úgy voktam vele, hogyha abban a fel órában nem tud9m megtanulni, akkor amúgy sem szántam volna több idot rá.
Iden érettségiztem, matek hármas, minden más ötös lett, két dicséretet is kaptam, az egyiket emelt szintűhöz.
Amúgy felesleges a sulit olyan komolyan venni, vannak országok, ahol megéri, és a rendszer is úgy van kialakítva, de itt egy vicc kategória, hasznos tudás alig akad. Tényleg elég csak az időszakos tanulás, aztán ha leérettségiztél, lehet szépen elfelejti mindent. Jobb is...
Ez teljesen normális, nagyon kevesen vannak akik óráról órára tanulnak. Még erősebb gimnáziumokban is ez a helyzet. 11.osztályig teljesen felesleges ezt erőltetni, főleg mert jó a bizonyítványa.
Én inkább azt javasolnám, hogy találja meg azt az 1-2 tárgyat ami jobban érdekli, és azokkal foglalkozzon komolyan, akár valamilyen szakkörön vagy csak otthon. Lényeg hogy ne egy kötelező teher legyen neki, hanem valami amit viszonylag élvezettel csinálhat. És ez a érettségin is biztosan hasznos lesz, illetve később amikor egyetemet/pályát kell választani.
Pl. matekból és németből egy teljes jegyet rontott, szóval abból nem ártana nap mint nap tanulni. A többi tárgyból elfogadhatóbb, ha csak dolgozat előtt tanul, de mivel minden tárgyból van néha meglepetésszerű röpdolgozat, így szoktak születni a rosszabb jegyek.
Egyetértek, hogy a tanultak nagy része el fog veszni, de valahol mélyen mégis összeadódik és többek leszünk tőle.
esse nevű felhasználónak üzenem, hogy nagyon nem a kérdéshez illő üzenetet küldött privátban...
Ráadásul rossz a címzett, tegye fel a kérdését a megfelelő kategóriában vagy böngésszen a hasonló témában adott válaszok között. A kategóriát talán el tudja dönteni egyedül is...
Engem nem érdekelne a helyedben, hogy a be nem jelentett számonkérésen nem ötös. Attól be lehet csavarodni, hogyha minden nap mindenből tanulni kéne. Az egyik legaljasabb és legundorítóbb dolognak tartom a tanárok részéről. Ha utána a témazáró jó, akkor az azt jelenti, hogy megtanulta és menni fog az érettségin is. Teljesen mindegy, hogy a gyerek egy héttel később tud csak nemtommilyen valószínűséget számolni. Hidd el, nem abból lesz a sikeres felnőtt, aki birkaként rettegve tanul otthon a meglepetés dolgozatra. A volt matek tanárom mondta, hogy sosem azért a gyerekért aggódik, akivel baj van, hanem azzal akivel nincs. Be is jött, a legnagyobb hóhányók is sikeresek lettek (elit gimi, tehát okos, de lusta/vicces kedvű gyerekekről beszélünk) és a kis eminensek úgy pofára estek a valóságban, hogy még úgy is fájt nézni, hogy sosem szerettem őket. A srác aki a legjobb volt fizikából úgy bukott végig a bmen, hogy csak pislogott, míg én csúszás nélkül mentem végig a kis hármasom után. A kis színötöseink elvégezgettek valamit és utálják a munkájukat, mert az elvárást kergették és nem azt amit akartak.
Az egyik kampanyszerűen tanuló válaszoló voltam újra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!