Iskolát váltanátok? Második évet nem sikerül teljesíteni.
Elhiheted, hogy az enyémnek sem könnyű az iskola. Figyelemzavaros, magatartás- és emocionális zavaros, oppozíciós zavara van, hipermotil, szorongó.
Nem zökkenőmentes az iskola, de teszek róla, hogy MINDEN létező segítséget megkapjon a tanuláshoz az iskolában. És még szakértői meg nev.tan sem kellett, csak normális hanggal odaállni az igazgató meg a tanár elé és elmondani, hogy baj van, segítséget kérek.
Ettől függetlenül azt gondolom, ha egy gyerek másodikban már 3-asokat szerez, az nem normális, ott komoly tanulási nehézségek vannak.
Van diagnózisotok, akkor verd az asztalt a gyereknek kijáró fejlesztésekért (a korrepetálás NEM fejlesztés), könnyítésekért.
Engem amúgy érdekelne az akár több oldalas leírás is, mert ennyiből nem lehet segíteni, tanácsot adni. Először csak azt tudtuk, hogy buklik. most már diagnózis is van (több is), de nem írod, hogy mi. Hogy vársz bmilyen tanácsot?
11-es válaszra reagálnék:
Igen, tudom, hogy a gyermekemnek komoly tanulási nehézségei vannak. Éppen ezért jár integrált iskolába. Éppen ezért teszek meg úgy érzem, minden tőlem telhetőt, hogy behozza a lemaradását. Az iskolában is kap heti két fejlesztést, én hordom heti két fejlesztő tornára, két óra alapozó fejlesztésre, és a matematika korrepetálásra. És még nem biztos, hogy bukás van, de sajnos az utolsó témazárója egyes lett, és az átlaga is nagyon keserves 1,7. Nyilván a tanárok döntése lesz. Bár nem ismerem ennek a menetét egy integrált iskolában.
Én nem hibáztatok senkit, kettő fejlesztő pedagógus és az egy matematika tanár mondta ki azt is, hogy pedagógiai hiba miatt nem sajátította el tisztességesen az elsős és a második első féléves matematika tananyagot. Valamilyen trauma érte matematikából, és a rendkívül szorongó gyermek ezért a biztos kudarcot választva rendre teljesen üresen hagyta a témazárókat. A második félévben kapott új tanítónéni már egész más módszerekkel tanította, és lassú, de látható javulás indult be. És nyilván hosszú idő, mire ez a sok sok fejlesztés, ahova 5 hónapja jár, eredményt mutat. Nyáron lesz a szakértői bizottság felülvizsgálata is. És ez még csak a jéghegy csúcsa.
Csak én már továbbgondolva próbálom emészteni az esetleges osztályismétlés megoldását. Ha ebben az iskolában ismételne, akkor is teljesen új tanárai lesznek, teljesen új osztálytársai. És a szorongó gyermekemből mit váltana ki ez a kudarc, ha még tetézi az is, hogy a régi, jól megszokott osztálytársait, barátait más osztályba látná menni?
Egyébként ha ebben az iskolában marad
állj! egy tantárgyból bukás az nem osztályismétlés, hanem javítóvizsgára kötelezés!
Beszélj a tanítóval, kérd meg, hogy esetleg had írja egyedül a dolgozatot. Nálunk volt olyan kislány elsőben, aki folyamatosan 10-20%-os dolgozatokat írt az osztályban matekból, tanítónéni kiültette a tanáriba napközi alatt, és ott egyedül megírta 80% felettire.
Nincs törvényi szabályozása. 2,0 átlag felett is buktatható a gyerek, ha a pedagógus meggyőzi az osztályozó értekelzeten a tanári kart, hogy ez a jó megoldás. és 1,5 alatt is átengedhető, ha úgy látja jónak a tanerő, mert pl fejlődő tendenciát mutat.
Amúgy mivel van nehézsége a gyereknek, mit nem ért?
Én most már erre nem görcsölnék rá, hanem le kell tisztázni, mivel van gond, és augusztusra felkészülni belőle, ha mégis bukik.
HA amúgy jó az osztály, vannak barátai, összességében elégedett vagy a pedagógusokkal, felesleges stressznek tennéd ki egy iskolaváltással. Ami szvsz nagyobb stressz, mint az osztályismétlés.
(nálunk van full 1-es kislány most másodikban, azt mondta a matektanár, hogy ha már megjelenik javítóvizsgán, és legalább a szorzótáblát tudja, át fogja engedni)
"Lehet, hogy a többiek "zavarják" az önálló munka közben, mint például egy dolgozatírás?"
Simán lehet, hogy elvonják a figyelmét a feladatról. vagy csak szimplán stresszeli, hogy vajon a másik mit írhat, biztos jobb mint az övé... Egy javító dolgozatot kérni még akár jövő hétre sincs késő.
Milyen a kapcsolatod a tanárral?
(látod, megint egy új infó: pedagógiai szakvélemény a csoportos munkáról -mennyivel egyszerűbb lenne ezek ismeretében tanácsot adni)
Hullámzó a teljesítménye, legfőképpen figyelemhiány, plusz tanulási nehézség. Nagyon nehezen motiválható.
Matematika órán figyelmét nem tudja összpontosítani, így egyáltalán nem aktív. Önálló feladatvégzésre nem hajlandó, számfogalma hiányos, számolási készsége gyenge.
Otthon matekozni lehetetlen feladat. Ha csellel akartam bármilyen matekkal kapcsolatos játékot játszani, azonnal rájött, és nem volt hajlandó tovább játszani. Verset simán megtanul, de a szorzótáblát csak rendkívül erős motivációval. De az is kudarcba fulladt, mert hogy megkapja a jutalmat, gyorsan elhadarta, de ha már később kikédeztük, semmit nem tudott.
Azért nem akarok már litániát írni, pedig sok lenne, és tudom, hogy minden részlet ismeretében lehet csak értelmes tanácsot adni, de már egyszerűen ezzel kelünk, ezzel fekszünk, minden este visszük ide-oda, olyan, mintha évek óta hordanánk, és csak küzdünk és küzdünk. És ha csak beszélnem kell róla, már felmegy a vérnyomásom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!